Тренінгова розробка: «Безпечне спілкування в мережі Інтернет»
ПІБ автора: Гаденко Тетяна Олександрівна
(учитель інформатики Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7, Дружківської міської ради, Донецької області)
Категорія учасників: Діти віком 12-16 років
Кількість учасників тренінгового заняття: до 24 учнів
Мета тренінгу: сприяти формуванню в учнів безпечної поведінки при спілкуванні в мережі.
Перелік конкретних завдань
Час – 90хв
Обладнання: Тренінг проводиться у просторовій кімнаті. Стільці розташовані в два ряди навпроти. Інтерактивна дошка, проектор, комп’ютери, стікери, клей, скоч,маркери різних кольорів, папір А4.
Використане програмне забезпечення: Power Point.
Призи: канцелярські вироби
№ |
Вид діяльності |
Опис діяльності |
Тривалість |
1 |
Вступ |
1.Привітання тренера. 2.Оголошення теми і мети тренінгу. 3.Інформація про сайт «On-ляндія» |
3 хв. |
2 |
Мотивація до діяльності |
Вправа «Ладоньки» Учасники об’єднуються у дві групи. Одна група утворює внутрішнє коло, друга-зовнішнє. Учасники розташовуються один навпроти іншого. Всі учасники ритмічно грають у відому гру «Ладоньки», після плеску партнери змінюються. Гра триває до тих пір, доки всі учасники не повернуться на свої місця. |
5 хв |
3 |
Очікування Вправа «Скринька-знань» |
Тренер заздалегідь готує зображення скриньки, прикріплює її до дошки. Учасникам роздаються стікери, на яких вони пишуть свої очікування від тренінгу. Потім учасники по черзі підходять до скриньки, голосно озвучують свої очікування та наклеюють свій стікер. |
7 хв |
4 |
Правила |
Група під керівництвом тренера обговорює та приймає правила поведінки на тренінгу Загальні правила поведінки
|
3хв |
5 |
Знайомство |
Тренер дає завдання учасникам вигадати собі призвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах. Самопрезентація. |
5хв |
6
|
Групова діяльність
|
Діти розподіляються по групам шляхом витягування жетону з відповідним логотипом соціальної мережі «Вконтакте», «Фейсбук» Завдання - написати на аркуші А4 назви сучасних комунікаційних технологій, які використовуються під час спілкування через комп'ютер. Через 5 хвилин . Кожна група по черзі зачитує свої варіанти відповідей,а інша викреслює слова зі свого переліку, що співпали. Переможцем стає група, у якої назв більше. Висновок учнів, висновок тренера. По результатам вправи. |
3 хв
5 хв
1хв |
8 |
Рухавка "На увагу"
Бесіда з учнями.
|
Учні розміщуються в центрі кімнати хаотично. Пояснення тренера. Уявіть, що ви "атоми". Кількість атомів у молекулі різна. Вони швидко рухаються. Тренер дає команду - атоми об'єднуються у молекули по три, по п'ять...". Хто зайвий у створенні молекули вибуває. Висновок учнів, висновок тренера. По результатам вправи. |
5хв
1хв
|
9 |
Інформативний блок
|
Із використання презентації Power Point Тренер інформує про небезпеки спілкування в мережі Інтернет. |
5хв |
10 |
Групова діяльність
|
Кожна група створює флаєр «Твоя безпека», використовуючи картинки, які одержали від тренера. Набір картинок для кожної команди різний. (Приклади картинок: вірус, людина в масці, особиста адреса, азартні ігри… ) Захист флаєра. Учні в процесі захисту повинні назвати поняття його шкідливий вплив та захист від нього. |
10хв
6хв |
11 |
Творча групова діяльність учнів
|
Створити сенкан на тему «Безпечний Інтернет» Презентація сенканів |
8хв
5хв |
12 |
Вправа на узагальнення матеріалу |
Учні обговорюють чи справдилися їх очікування від тренінгу. І доповнюють «Скриньку знань» одержаною інформацією з теми тренінгу. |
5хв |
13 |
Рекомендації тренера |
Знайомство із сайтом «On-ляндія» |
5хв |
14 |
Вправа ланцюжок «Який був тренінг» |
Кожен учасник пропонує прикметник, який характеризує проведений тренінг
|
3хв |
15 |
Релаксія
|
Побажання одне одному по колу. Мета : Зняти емоційне напруження, виробити позитивну установку, відновити працездатність. |
4 хв |
16 |
Оцінка тренінгу (критерії успіху): |
Відслідковується шляхом висловлення учасниками на початку тренінгу та в кінці, чи справдилося їхнє очікування. «Скринька знань» наповнилася? |
1 хв |