В ігровій формі перевірити екологічні і біологічні знання учнів,розширити кругозір дитини;стимулювати інтерес до вивчення біології; формувати вміння командної гри,розвивати інтуїцію,творчі здібності.
Тема позаурочного заходу: «Біологічний калейдоскоп»
(інтелектуальна гра)
Мета: в ігровій формі перевірити екологічні і біологічні знання учнів, розширити кругозір дитини; стимулювати інтерес до вивчення біології; формувати вміння командної гри, розвивати інтуїцію, творчі здібності.
Виховувати в учнів дбайливе ставлення до свого здоров’я та бережливе ставлення до живої природи.
Розвивати інформаційно-комунікаційні компетентності: логічне, аналітичне, критичне мислення; вміння спостерігати та аналізувати навколишні явища; розвивати швидкість мислення та вміння працювати злагоджено.
Форма проведення заходу: інтелектуальна гра.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійне обладнання, відеофрагменти, завдання-картки для конкурсів,олівці.
Хід заходу:
І. Вступ.
Привітання з учнями та членами журі. Знайомство з командами та вибір капітанів. Капітани представляють назву своєї команди.
ІІ. Основна частина
1. Назва нашої планети. (Земля)
2. Рідина- основа життя. (Вода)
3. Ним ми дихаємо. (Повітря)
4. Частина природи: ліса, поля, луки. (Рослини)
5. Назва зірки, завдяки якій існує життя на Землі. (Сонце)
6. Назва частина природи:комахи, риби, птахи. (Тварини)
7. Частина земної поверхні, на якій вирощують
сільськогосподарські культури. (Поля)
Завдання № 1 : ПОВІЗАКИНД
Підказка: природоохоронна територія або акваторія,на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс і яка перебуває під охороною держави.
Відповідь: Заповідник.
Завдання № 2 : РОНДПАДЕРК
Підказка: природоохоронна територія,на відкритому грунті якої культивуються деревні рослини. Парк з колекцією різних порід дерев.
Відповідь: Дендропарк.
Завдання № 3: КАЗНИКЗА
Підказка:природоохоронна територія, де можливе часткове взяття під охорону тварин,рослин,а також дозволене часткове використання природних ресурсів.
Відповідь: Заказник.
Завдання командам: підібрати закінчення до приказки чи прислів’я .
Продовжіть прислів’я та приказки (читає викладач)
За 2 хвилини учасники повинні записати якнайбільше назв рослин і тварин , що починаються з букв слова « біосфера»
Відповідь:
Наприклад: береза,акація,амброзія,ірис,осока,смородина,ромашка,білка,
барсук,оса, сурок, фазан тощо.
відгадати пори року)
https://www.youtube.com/watch?v=r8uP_7sVCNw
https://www.youtube.com/watch?v=O3mcoAHZJLw
https://www.youtube.com/watch?v=b1bQzkVvbhc
https://www.youtube.com/watch?v=NSwudcOXSn8
https://www.youtube.com/watch?v=KhDg21HG548
https://www.youtube.com/watch?v=8SB6VfJ_l-o
https://www.youtube.com/watch?v=W_0J4oclPTs
https://www.youtube.com/watch?v=hhydNVA4o1I
Дати якомога більше відповідей на запитання. ( Читає викладач )
Кожна правильна відповідь — 1 бал.
Запитання для команд:
1. Наука про клітину. (Цитологія)
2. Захворювання, що розвивається в разу вкороченого очного яблука. (Далекозорість)
3. Найпоширеніша хвороба зубів. (Карієс)
4. Сукупність захисних реакцій організму. (Імунітет)
5. Судини, по яких кров тече до серця. (Вени)
6. Вроджені рефлекси. (Безумовні)
7. Стан підвищеного кров’яного тиску? (Гіпертонія)
8. Які клітини людського організму не відновлюються? (Нервові)
9. Як називається нерухоме з'єднання кісток? (Шов)
10. Наука про збереження й зміцнення здоров'я? (Валеологія)
11. Ці пігменти забезпечують забарвлення шкіри, волосся, райдужки ока. (Меланіни)
12. Які клітини крові беруть участь у згортанні крові. (Тромбоцити)
13. Озвучена думка, властива лише людині. (Мова)
14. Судини, по яких кров тече від серця. (Артерії)
15. Рефлекси, набуті протягом життя. (Умовні)
16. Яке явище називають «шостим чуттям»? (Інтуїцію)
17. Речовини, що є основним джерелом енергії в організмі. (Вуглеводи)
18. Речовини, що виробляються ендокринними залозами. (Гормони)
19. Найбільша залоза в організмі людини. (Печінка)
20. Рухливе з'єднання кісток. (Суглоб)
Завдання для команд:
Перед тим , як почати цей конкурс, перегляньте відео та скажіть про що воно і які будуть у вас творчі завдання. https://www.youtube.com/watch?v=05OLTmnLXyg
Перша команда презентує рекламу на тему «Способи здорового життя»
Друга команда презентує рекламу на тему «Що шкодить здоровому способу життю»
ІІІ. Підсумки. Оголошення переможців.
Роздатковий матеріал для учнів:
№1. Конкурс –красворд « Скарби нашої планети »
1. Назва нашої планети. _______________
2. Рідина- основа життя.____________________
3. Ним ми дихаємо. ___________________
4. Частина природи: ліса, поля, луки. _____________________
5. Назва зірки, завдяки якій існує життя на Землі. _______________
6. Назва частина природи:комахи, риби, птахи. _________________
7. Частина земної поверхні, на якій вирощують
сільськогоспо- дарські культури. __________________________
№ 2. Конкурс « Екологічні анаграми».
Із переплутаних літер учасники мають зібрати певні терміни з теми « Охорона природи».
Завдання № 1 : ПОВІЗАКИНД
Підказка: природоохоронна територія або акваторія,на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс і яка перебуває під охороною держави.
Відповідь: ___________________________
Завдання № 2 : РОНДПАДЕРК
Підказка: природоохоронна територія,на відкритому грунті якої культивуються деревні рослини. Парк з колекцією різних порід дерев.
Відповідь: ___________________________
Завдання № 3: КАЗНИКЗА
Підказка:природоохоронна територія, де можливе часткове взяття під охорону тварин,рослин,а також дозволене часткове використання природних ресурсів.
Відповідь: ______________________________
№ 3. Конкурс «Термінологічний »
За 2 хвилини учасники повинні записати якнайбільше назв рослин і тварин , що починаються з кожної букви слова « біосфера»
Відповідь: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Лист оцінювання команд
Назва конкурсу |
Команда № 1 Назва команди «____________________»_» |
Команда № 2 Назва команди «_____________________» » |
Скарби нашої планети |
|
|
Екологічні анаграми |
|
|
Екологія в народній мудрості |
|
|
Конкурс «Термінологічний» |
|
|
Відгадай мелодію |
|
|
Хто більше |
|
|
Творче завдання |
|
|