Пожежна безпека. Умови і причини виникнення пожеж

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Трикутник вогню". Мета: ознайомити учнів із умовами виникнення процесу горіння та принципами запобігання і гасіння пожеж; дати понятя про "трикутник вогню", займисті, важко займисті та незаймисті речовини і матеріали, пожежу, евакуацію, паніку. Учити діяти під час пожежі.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: ТРИКУТНИК ВОГНЮ

МЕТА УРОКУ:

навчальна:     ознайомити учнів з умовами виникнення процесу горіння та з принципами запобігання і гасіння пожеж.

розвиваюча:    розвивати логічне і творче мислення.

виховна:           виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я.

ТИП УРОКУ:      урок вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

  1.          Організаційний момент
  1.               Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій.

Добре те, що сонце світить,

Добре те, що віє вітер.

Добре те, що сад цвіте,

Добре те,що ліс росте.

Добре вчитися у школі,

Добре гратися надворі.

Добре плавати в ставку,

Добре те, що я живу!

  1.               Знайомство.

Назвати ім'я та риси свого характеру, особисті якості, уподобання, які асоціюються зі словом “вогонь” (запальний, гарячий прихильник, маю теплі стосунки з ....)

  1.               Бесіда:

Коли вогонь — друг, коли вогонь — ворог

  1.               Відгадай загадку!

Що буває, коли дітлахи

Запалюють вдома малі сірники?        (Пожежа)

  1.        Повідомлення теми і мети уроку
  2.     Вивчення нового матеріалу
    1. Інформаційне повідомлення.

Сьогодні ми починаємо вивчати розділ “Безпечне довкілля: пожежна безпека”.

Щороку в наш час у світі стається близько 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина, 2-3 особи одержують травми та опіки, кожен третій загиблий — дитина. В Україні пожежі теж приносять багато біди. Щодня виникає до 120 пожеж, у яких гине в середньому 7 чоловік.

  1.     Проблемне запитання

– За яких умов може виникнути пожежа?

Пропоную схему:

“ЩО? ДЕ? КОЛИ?”

«ЩО?» необхідно, щоб почалося горіння?

  • Горючі речовини або матеріали (дерево,папір...)

«ДЕ?» може відбутися горіння?

  • Там, де є кисень.


«КОЛИ?» це може трапитись?

  • Коли є джерело запалювання (іскра, відкритий вогонь, висока температура, тощо..)

Висновок: Отже, існує три умови виникнення горіння: горюча речовина,кисень, джерело запалювання. Ці складові утворюють “трикутник вогню”

  1.     Демонстрація досліду
  1.    Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу
    1. Перевір себе (запитання- відповіді) стор. 42; стор. 43.
    2. Самостійна робота

Гра з оплесками “Горючі і не горючі матеріали”

(Спирт, папір, земля, ацетон, пісок,вода, солома, фарби, нафта, цегла, скло)

  1. Робота в групах

Гра “Хто більше?”

2 команди: за 5 хв. Записати на окремих аркушах паперу якомога більше:1) горючих; 2) негорючих і 3) важкогорючих речовин.

  1. Обговорення “Причини виникнення пожеж”

Рубрика “Обговоріть” стор. 43

Робота з малюнком.

  1.       Підсумок. Зворотній зв'язок
  • назвати три найпоширеніші причини виникнення пожеж (паління, неправильне користування електричними та газовими приладами, необережне поводження з відкритим вогнем)

– Руханка

На галявині вогнище.

Полум'я стелиться низько -низько.  (присідають)

Далі вогнище розгорається (піднімаються)

І полум'я колихається. (показують руками)

Ми взяли водичку прямо із кринички. (нахиляються)

Та з галявини пішли. (крокують)

– Прощання: “Тепло долонь”

Діти стають у коло, беруться за руки і відчувають тепло долонь.

  1.    Мотивація і виставлення оцінок
  2. Домашнє завдання: §24, стор.127-130
doc
Додано
27 березня 2023
Переглядів
263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку