2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

"Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій"

Про матеріал
Мета: 1.Навчальна: - уточнення уявлення про настрій, почуття, емоції та їх вплив на здоров’я людини, дати учням уявлення про роль позитивних емоцій у зміцненні здоров‘я, - вчити розпізнавати позитивні, невизначені та негативні емоції, вчити дітей аналізувати свій внутрішній стан; - вчити керувати емоціями; - висловлювати свою думку щодо впливу настрою на самопочуття; - вчити дітей самостійно виходити з поганого настрою, вмінню оточувати своє середовище предметами, що впливають на гарний настрій. 2. Розвивальна: - розвивати вміння підтримувати гарний та радісний настрій; - сприяти розвитку емоційної сфери, логічного мислення на основі формування вмінь розпізнавати та визначати причини гарного і поганого настрою. 3. Виховна: - виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, прочуття, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми; - виховувати стійке позитивне ставлення до себе й оточуючих; - розвивати розуміння краси людських взаємин.
Перегляд файлу

Тема: Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій.

Мета: 1.Навчальна:

- уточнення уявлення про настрій, почуття, емоції та їх вплив на здоров’я людини, дати учням уявлення про роль позитивних емоцій у зміцненні здоров‘я,

- вчити розпізнавати позитивні, невизначені та негативні емоції, вчити дітей аналізувати свій внутрішній стан;

- вчити керувати емоціями;

- висловлювати свою думку щодо впливу настрою на самопочуття;

- вчити дітей самостійно виходити з поганого настрою, вмінню оточувати своє середовище предметами, що впливають на гарний настрій.

2. Розвивальна:

- розвивати вміння підтримувати гарний та радісний настрій;

- сприяти розвитку емоційної сфери, логічного мислення на основі формування вмінь розпізнавати та визначати причини гарного і поганого настрою. 

3. Виховна:

- виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, прочуття, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми;

- виховувати стійке позитивне ставлення до себе й оточуючих;

- розвивати розуміння краси людських взаємин.

 

                                                  ХІД УРОКУ 

I. Організація класу.

Станьте рівно, усміхніться мені, одне одному, нашим гостям. Побажайте успіху собі та другові. А тепер налаштуймося на урок.

Учні повторюють разом:

Я – учень

Я ходжу до школи.

Я багато розумію.

Я багато хочу знати.

II. Мотивація навчальної діяльності

     1. «Мозковий штурм» 
Ліс. Уявіть собі, що ви заблукали в лісі. І раптом побачили три дороги. 
Одна дорога: Направо підеш – багатство знайдеш, а здоров'я втратиш. 
Друга дорога: Наліво підеш – половину багатства знайдеш, а половину здоров'я втратиш.

Третя дорога: Прямо підеш – нічого не знайдеш, а здоров'я збережеш. 
- Який ваш вибір?

Вчитель. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров'я – головне багатство людини. Від чого залежить наше здоровя?

"Здоров'я не купиш, його потрібно заслужити постійною роботою над собою, 
над своїми емоціями і своїми звичками, над своїм розумом, над своїм тілом". 

Сьогодні ми будемо пізнавати,  досліджувати,  мислити. Вчитися жити в гармонії з природою, із самим собою, оточуючими.

Скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

При навчанні читанню вивчають спочатку букви, при навчанні грі на музичному інструменті вчать ноти. А ми будемо сьогодні вчитися мистецтву спілкування. Для цього треба володіти емоційною азбукою.

 

Уроки бувають різні: веселі, цікаві, творчі. Давайте презентуємо цікавий, змістовний, творчий урок. Оживимо його (плакат – ескіз, на якому зображено контур смайла, де відкриваю  зображення частин тіла,обличчя по черзі).

  • Нашому уроку потрібна "голова" – ми будемо думати і замислюватись; 
  • "очі" – ми будемо дивитись, бачити і придивлятись;
  •  "вуха" – ми будемо слухати, чути і прислухатись; 
  • "рот" – ми будемо спілкуватися і розмовляти; 
  • "руки, ноги, ми будемо виконувати різноманітні рухи для зміцнення духовного здоровя;
  •  і щоб урок був пізнавальним – ми усі повинні працювати активно, старанно, дружно, наполегливо. 

«Якщо ви хочете, щоб життя усміхнулось вам, подаруйте йому спочатку свій чудовий настрій» (Бенедикт Спіноза)

      ІІІ. Оголошення теми та представлення очікуваних навчальних результатів 

Отож, тема сьогоднішнього уроку «Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій»

Що ж таке емоція?

Емоціо в перекладі з латини означає хвилювання. Почуття гніву, печалі, радощів – це емоції.

Усі емоції поділяються на три групи: позитивні, негативні та невизначені.

Перед вами лежать аркуші із назвою якоїсь емоції. Ваше завдання визначити до якої групи належить та чи інша емоція. (Діти по черзі виходять до дошки і прикріпляють аркуш).(Вдячний, веселий, впевнений, задоволений, рішучий,  наполегливий, скромний, щасливий; впертий,  гордий, заздрісний, ображений, роздратований, розлючений, сердитий, стривожений, схвильований; байдужий, пригнічений, самотній, сором’язливий).

Вчитель. Радість, горе, здивування,
Смуток, спокій, хвилювання – 
Це емоції, мій друже.
І вони важливі дуже.
Як корисні позитивні:
Сміх і радість, спокій теж!
Злість і смуток – негативні.
За емоціями стеж!
Швидко негативний настрій 
Зіпсує здоров’я, знай.
Не сумуй, жартуй, всміхайся,
Завжди добрий настрій май!

Ознайомлення із висловом 
Ще у XIX ст. Лев Толстой писав: «Людина повинна бути завжди радісною. Якщо радість закінчується,  шукай,  у чому помилився».
       Учениця нашого класу Андреєва А. підготувала інформацію про негативні емоції та їх вплив на організм.

       Вплив негативних емоцій на здоров'я людини у дослідженнях вчених. Поширена раніше фраза "усі хвороби від нервів" не без підстав. Соціологи свідчать, що 75% усіх хвороб пов'язано з негативними емоціями. 30–50% людей, відвідуючих лікувальні заклади, потребують лише корекції емоційного стану. За даними статистики сьогодні 400 мільйонів людей у світі страждають на ті чи інші загострені емоційні стани.
          Дослідження вчених довели, що такі негативні емоції як гнів спричинює захворювання зубів. Переживання - порушення кругообігу, сум – серцево-судинні захворювання, злість, розпач – порушення сну, головний біль, почуття помсти – хвороби печінки, страх – хвороби серця, агресія – проблеми зі шлунком, онкологічні захворювання.

Отож, здоров'я не купиш, його потрібно заслужити постійною роботою над собою,  над своїми емоціями і своїми звичками, над своїм розумом, над своїм тілом". 

Слово вчителя

      Недаремно кажуть: «Життя прожити  — не поле перейти». Величезне море людських емоцій переживає кожен із нас. Наше завдання — бути не рабом своїх почуттів, а  стати  їх господарем. Для цього є  безцінна  зброя —  розум.

      Скільки непотрібних вибухів гніву було б погашено, скільки  б  невиправданих сварок відвернено, якби всі взяли до уваги цю мудру пораду.

      Одним із методів боротьби з негативними емоціями є виконання красивих виразних рухів. Пропоную вам перетворитися на чудову квітку.

IV. Фізкультпауза.

Етюд із рухами «Квітка»

     Під час виконання етюду на обличчі — усмішка, м’язи розслаблені.

     Теплий сонячний промінь упав на землю й  зігрів насіннячко, що лежало в ній (сісти навприсідки, голову й руки опустити, очі напівзаплющити). Із насіннячка проклюнувся паросток, а з нього виросла чудова квітка (голову підняти, розправити тулуб, руки підняти вгору). Радіє квітка на сонці, тягнеться до тепла і світла кожною своєю пелюсткою  (потягнутися руками вгору), повертається за сонечком  (голову трохи відкинути назад, повертати її зліва направо, слідкуючи за «сонцем»).

      Тож я бажаю вам теж позитивних емоцій, як у квітки від тепла й світла.

Вправа психокорекції «Скринька «Прощення»»

      Та в житті бувають різні ситуації. Достойно вийти з них – це мистецтво спілкування. Якщо раптом  створилася напружена розмова, покажи, що ти не дуже уражений злими словами чи діями.  Немає людини, яка хоча б раз не переживала почуття образи. У відповідь діти вашого віку реагують гнівом, агресією. Все це явища негативні. Ви ображаєтесь, коли на вас прозиваються, беруть щось без дозволу, смикають за коси, коли з вами не граються. Пропоную кожному  написати на аркуші за що та на кого  він ображається. А мої помічники допоможуть скласти їх у скриньку «Прощення». Дякую. Повторюйте за мною:

      «Я вибачаю тебе, мій кривднику і більше не серджусь на тебе, але ти більше так не роби!»

 

      Якщо кожного дня ми матимемо піднесений настрій, що відбуватиметься з нашим здоров‘ям ? (Воно буде міцнішим)

Кажуть, сміх продовжує життя.

Вчитель. З усіх емоцій кращі всіх, 
Ті, що породжують в нас сміх.
Сміятися не грішно,
Коли нам дійсно смішно!
Стежинка до здоров’я – сміх, 
В роботі гарний жде успіх.
І все нам удається,
Коли душа сміється!
Смійся, смійся від душі!
Сміх – відпочинок для душі!

      Давайте прослухає інформацію про сміх.

     У процесі сміху у нас скорочуються 80 груп м'язів, підвищується температура, різко змінюється кров'яний тиск, а в мозок поступає цілий потік гормонів щастя. Але самий  потужний вплив відчуває імунна система. У момент, коли ми  регочимо, збільшується кількість клітин-кілерів, що знищують віруси і навіть ракові клітини. В організмі з'являється щось на зразок "клапана безпеки", перекриває шлях гормонів стресу. Регіт також масажує кишечник та інші внутрішні органи.

      Сміх збільшує тривалість життя і поліпшує її якість. Під час сміху активізуються лімфоцити, що оберігають нас від інфекції і вірусів. Після десятихвилинних веселощів наші кровоносні судини розширюються, тиск падає, зменшується біль. Людина, яка сміється, легко вирішує всі життєві проблеми, відрізняється щедрістю і готовністю прийти на допомогу. Очевидно, що похмурості та неусмішливість тягнуть за собою протилежний ефект. Так чому б нам не почати сміятися частіше?
Вчитель. Посміхнися вранці своєму відображенню в дзеркалі, посміхайся вдень і ввечері всім знайомим і незнайомим людям і будь здорова як тілом, так і душею!

Гра «пошук скарбів людини»

         Іноді людині буває прикро, сумно, некомфортно, її душа наче вкривається сірими хмарами. Коли нема сил терпіти, проливається дощ образи або вирують грім роздратованості чи блискавка гніву. Та від цього не стає легше. Навпаки, остаточно псується самопочуття, а значить і здоров’я, як у  самого  постраждалого, так і його  оточення. Людина перебуває у  стресовому  стані, розповсю-

джуючи навколо себе негативну енергетику. Вона знаходиться ніби в тумані депресії.

— Яким же чином можна подолати ці негативні прояви?

На дошці по колу прикріплено 10 «хмаринок», на яких написані негативні емоції та небажані якості: байдужість, пиха, упертість, злість, розчарування, сум, заздрість, образа, сором, гнів.

На «сонячних промінцях» написані «скарби людини»: цікавість, завзяття, скромність, задоволення, усмішка, наснага, радість, доброта, відвертість, щирість, цікавість, довіра, любов.

      Учні знімають «хмарки» з дошки, прикріплюючи замість них «сонячні промінці» і пояснюючи свій вибір. Наприклад:

  цікавість  на зміну байдужості;

  скромність замінить гордість;

  щирість знищить образу;

  усмішка розтопить злість;

   радість переможе сум;

  доброта подолає заздрість;

  сміх подолає смуток;

   любов протидіятиме гніву.

      Подивіться на сонечко, яке ви створили зі «скарбів людини». Якщо негативні емоції будуть брати вас у полон, не піддавайтеся їм, а сміливо й рішуче відправляйтеся на пошуки справжніх «скарбів».

VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку. 

Дослід «чудодійне зникнення»

(реакція нейтралізації)

       Людина, яка вміє позитивно ставитися до інших, має чисту, прозору душу, подібну до незамуленої води  (учитель демонструє посудину із чистою водою). Душа не заплямована ні заздрістю, ні гнівом, ні образою, ні сумом. Але ось із людиною трапилось щось неприємне, і  вона  затаїла в душі гнів (додає трішки землі). Це, у свою чергу, потягло за собою негативні емоції одна за іншою. Душа помутніла. Їй важко, вона страждає і болить. Якщо ми весь час будемо пам’ятати про образу, гніватися на когось наша душа буде такою ж каламутною та брудною як цю водичка.

      Але тільки варто нам пробачити людину, припинити тримати образу, зло, як всі негативні емоції зникають. І на душі знов стає спокійно. Подивіться вода знов стала чистою.

      Тож і я вам бажаю жити в  терпимості, добрі, щирості. Тоді ваша душа буде наповнена чарівною силою, як квітковий різномай, буде чистою і прозорою, як джерельна вода.

Вправа «як ти себе зараз почуваєш?»

  • Чи справдились ваші очікування від уроку?
  • Що нового дізналися?
  • Коли і за яких обставин ви будете користуватися набутими знаннями?
  • Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Вплив негативних емоцій на здоров'я людини у дослідженнях вчених. Поширена раніше фраза "усі хвороби від нервів" не без підстав. Соціологи свідчать, що 75% усіх хвороб пов'язано з негативними емоціями. 30–50% людей, відвідуючих лікувальні заклади, потребують лише корекції емоційного стану. За даними статистики сьогодні 400 мільйонів людей у світі страждають на ті чи інші загострені емоційні стани.
          Дослідження вчених довели, що такі негативні емоції як гнів спричинює захворювання зубів. Переживання - порушення кругообігу, сум – серцево-судинні захворювання, злість, розпач – порушення сну, головний біль, почуття помсти – хвороби печінки, страх – хвороби серця, агресія – проблеми зі шлунком, онкологічні захворювання.

Отож, здоров'я не купиш, його потрібно заслужити постійною роботою над собою,  над своїми емоціями і своїми звичками, над своїм розумом, над своїм тілом". 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     У процесі сміху у нас скорочуються 80 груп м'язів, підвищується температура, різко змінюється кров'яний тиск, а в мозок поступає цілий потік гормонів щастя. Але самий  потужний вплив відчуває імунна система. У момент, коли ми  регочимо, збільшується кількість клітин-кілерів, що знищують віруси і навіть ракові клітини. В організмі з'являється щось на зразок "клапана безпеки", перекриває шлях гормонів стресу. Регіт також масажує кишечник та інші внутрішні органи.

      Сміх збільшує тривалість життя і поліпшує її якість. Під час сміху активізуються лімфоцити, що оберігають нас від інфекції і вірусів. Після десятихвилинних веселощів наші кровоносні судини розширюються, тиск падає, зменшується біль. Людина, яка сміється, легко вирішує всі життєві проблеми, відрізняється щедрістю і готовністю прийти на допомогу. Очевидно, що похмурості та неусмішливість тягнуть за собою протилежний ефект. Так чому б нам не почати сміятися частіше?
 

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
15 липня 2020
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку