Прагнення зрозуміти себе

Про матеріал
Мета: - вміння приймати правильні рішення; - визначення основних людських цінностей; - формування почуття відповідальності за свої вчинки; - вдосконалення рішучості, впевненості, толерантності.
Перегляд файлу

Тема «Прагнення зрозуміти себе»

Мета:

  •          вміння приймати правильні рішення;
  •          визначення основних людських цінностей;
  •          формування почуття відповідальності за свої вчинки;
  •          вдосконалення рішучості, впевненості, толерантності.

                                  Хід заняття

Вправа-розминка

Ви сьогодні відпрацювали вже багато уроків, втомилися, і зараз  нам ще потрібно провести одне заняття. Тому для того, щоб налаштувати вас на роботу, я пропоную провести вправу-розминку.

Сядьте собі зручніше. Приготуйте два пальчики, візьміть ними кінчики вух і починайте масувати 5 раз в одну сторону і 5 раз в іншу, і при цьому говоримо: «Мої вуха чують усе…». Потрясіть руками. Далі свій вказівний палець поставте між бровами і також робимо масажні рухи зі словами: « Пробудися третє око…». Беремо пальці руки в пучок, знаходимо внизу шиї ямку і також масуємо зі словами: «Я дихаю, дихаю…»

Тепер  кожен з вас краще чує, бачить і відчуває.

  •          Розслабилися? Відчули приплив енергії? Готові до роботи?

Дуже добре, тому що у нас сьогодні дуже цікава і важлива тема…

Оголошення теми та мети заняття

Вступне слово педагога

Зараз я попрошу кожного з вас поміркувати над тим, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття. Свої очікування, по можливості, бажаю поєднати з темою. Я б хотіла, що ви прописали їх на оцих білих голубах, які є символом миру, любові, толерантності. На це завдання вам відводиться 2хв.

Прошу кожного зачитати своє очікування і прикріпити на плакат, на якому зображена частинка небесного простору. Я теж записала своє очікування.(Я очікую вашої активності, вашого вміння висловлювати й аргументувати свою думку).

Правила роботи під час заняття

Нами вони вироблені і я думаю, що ви їх  памятаєте.

Один учень  ще раз їх зачитає. Ми будемо звертатися до них в разі потреби.

   Активність

  Щирість

  Слухати і чути

  Говорити коротко і по черзі

  Конфіденційність

  Говорити від свого імені

  Ініціативність

  Повага

  Принцип «Тут і зараз»

 

Вправа « Скріпка»

Для виконання даної вправи мені потрібно 4 учасники. Кожен з вас отримує канцелярську скріпку. Завдання полягає в тому, щоб якомога швидше і рівніше її вирівняти. Всі присутні мають уважно стежити за нашими учасниками. Готові? ( 30с.)

  •          Чи всі впоралися із поставленим завданням?
  •          А тепер кожен із вас має повернути скріпці попередній вигляд.
  •          Пригадайте, що було важче виконати: розігнути скріпку. Чи надати їй попередній вигляд.( Сідають)
  •          Як ви думаєте чому я запропонувала вам цю вправу?

Висновок

В житті швидко можна наробити безглуздих помилок, але виправити їх нелегко, а інколи і неможливо. Дуже часто нам важко зробити правильний вибір, особливо тоді, коли опиняємося у складних життєвих ситуаціях.

Сьогодні ми поговоримо про ті чинники, які впливають на прийняття рішень. А саме про основні людські цінності.

Гра « Як розпорядитися власним життям»

Зараз я пропоную провести гру-аукціон під назвою « Як розпорядитися своїм життям». Тож уважно послухайте умови гри: кожному з вас я роздам 10 карток (це свого роду гроші за, які ви зможете здійснювати покупки).

Кожна картка уособлює якусь частку вас, ваших ресурсів: енергія, інтерес, розум, час, здоров’я, захоплення, сила волі, талант… Перед вами постане вибір: витрати чи зберегти свої картки. На продаж будуть виставлені товари по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари. Можна тільки один або не купувати нічого. Повертатися до попередньої пари не можна.

Більше не дозволяється робити покупки. Ті картки, що не були використані вважаються знеціненими. Давайте обговоримо ваші покупки.

  •          Чи задоволені ви своїми покупками?
  •          Я найбільше задоволений (…) тому, що…
  •          Я шкодую, що не придбав (…) тому, що…
  •          ( об’єднатися в групи)

Які правила гри, ви б хотіли поміняти? ( більше грошей, більше варіантів вибору, знати перелік товарів, поміняти товар).

  •          Чи можемо ми поміняти правила гри?

Висновок

Так, звичайно, правила гри ми можемо поміняти, але життя – це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте в минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все  і скористатися кожною можливістю.  Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень  або рік. Тобі завжди бракуватиме часу, грошей,  варіантів вибору, можливостей. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті – і часто ця плата буде перевищувати твої сподівання. Але те, як ти витрачаєш свій час, свої ресурси переконливо демонструє твої істинні цінності.

Якщо хтось витратив папірці на зміну своєї зовнішності, це означає, що він цінує думку інших людей про себе, тоді, як прагнення особистого задоволення свідчить про важливість для цієї людини власної самооцінки.

Дехто з вас задоволений своїми покупками під час гри і думає так: « Я обміняв своє життя на справжні цінності – я зробив правильний вибір. Дехто жаліє, що не дочекався кращої можливості або зволікав з прийняттям рішення про покупку. Мабуть, хтось думає: «Я б хотів зіграти знову і тоді вже зробив би набагато кращий вибір».

Якщо вас охопили такі думки, я маю для вас добру новину! Ви можете це зробити, ви маєте такий шанс, але вже не в класі, не в грі, а у реальному житті. Ідучи до своєї мети ви повинні йти впевнено, не надто швидко…, не надто повільно…, а йти чітким впевненим кроком.

Притча « Про істину»

Кожен із нас мандруючи життям, шукає свою Істину. А щоб знайти її, упізнати, не проґавити свій шанс, варто повчитись у мудрого царя Соломона.

Притча про Істину.

«Один мудрий цар, помираючи, покликав своїх дітей і запитав:

– Що кожен із вас думає про світ?

– Нічого гарного в ньому немає, – відповіли царевичі. – У ньому зло, жорстокість, образи. Несправедливість, обман…

– Гірко мені від отих слів, діти мої. Бо ж як можна жити і правити світом, якщо ваш розум отруєний думками про помсту й образи, а ваше серце несе тягар смутку? Благословляючи вас на царство, я хочу, щоб ви пам’ятали про те, який внесок зробите у цей світ, таким він і буде. Хай один із вас принесе в нього Щастя, другий – Добро, третій – Мудрість, четвертий – Справедливість. І знайте, що Щастя – це не гроші, не влада, не володіння чимось, це стан душі і шукати його треба всередині себе. Добро – це вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати нікому того, чого бажаєш сам. Мудрість – це не вказувати комусь, яким треба бути, а здатність змінюватися самому. Справедливість – це вміння не оцінювати інших за своїми мірками.

І пішли його діти нести у цей світ Мудрість, Справедливість, Щастя та Добро. Але всі вони пішли по одному, от тому скрізь чогось бракує.

Розповів цю історію, помираючи, цар Давид своєму синові Соломону.  “Я все зрозумів, – вигукнув Соломон, – світ не повинен бути розділений. Я правитиму так, щоб у ньому було все разом: і Мудрість, і Справедливість, і Добро, і Щастя”.

Так Соломон знайшов Істину».

Обговорення

  •          Про що говориться в цій притчі ( про людські чесноти)

Об’єднати у групи

1група- Чого вчить нас притча?

2 група-Підберіть до чеснот Щастя і Добро ті цінності людські, якими їх можна досягнути (любов, милосердя, щирість, чуйність, повага, внутрішня гармонія, доброта, бути позитивним).

3 група- Підберіть до чеснот Мудрість і Справедливість ті цінності людські, якими їх можна досягнути (розум, розсудливість, гуманність, свобода, сила волі, наполегливість, самоповага, тактовність, толерантність, чесність).

Висновок

Ось ті основні цінності, якими ви повинні запастися, вирушаючи у життєву дорогу і готуючись до великого іспиту – Життя.

Але не тільки пам’ятайте про них, а розвивайте їх у собі і вдосконалюйте.

А звідки я буду знати, що я вдосконалююся правильно, конструктивно, а не деструктивно?

  •          Так, коли я навчуся аналізувати свої вчинки, і нести відповідальність за них, а не перекладати на плечі інших.

Хто я: активний творець свого майбутнього чи самотній листок, який несе течія?

Зараз проведемо вправу « Хто я?»

Кожна група отримує своє завдання:

1 група- Поясніть, як плаває у річці риба.( Риба сама вибирає плисти їй проти течії чи за течією. Якщо вона припиняє свої рухи, то далі її несе течія.   Коли риба пливе проти течії, то вона враховує силу потоку і має з того певні переваги. Вона живе за законами природи).

2 група – Поясніть, як пливуть у річці зірвані вітром осінні листки.

(Осінні листки просто пливуть за течією, у них немає вибору і вони залишаються там, де їх приб’є хвиля. Вони нічого не можуть змінити.

3 група- Що притаманне більше людині: чи плисти, як риба, чи плисти, як листок?

 -А зараз поміркуйте і дайте відповідь на питання записане на дошці. ( 1-2хв.)

- Що означає це питання для кожного з вас?

- що спонукає тебе до цієї думки?

Висновок

Ви можете прожити свої юні роки подібно до того, як пливе по річці риба або зірваний вітром осінній листок. І мене тішить те, що всі ви хочете бути активними творцями свого майбутнього, а не самотнім листком, який вітер гойдає туди-сюди. Вибирайте шлях впевненої риби, яка чітко знає куди пливе, яка має вибір. І ваш вибір за вами, він у ваших руках.

І я впевнена, якщо ви будете пам’ятати і розвивати в собі ті моральні цінності, які тут прописані, якщо ви будете пам’ятати про Істину Соломона( що в людині повинно бути все: і щастя, і любов, і мудрість, і справедливість).

  •          Якщо ви будете пам’ятати золоте правило спілкування, про яке сьогодні не говорилося, але ми його пам’ятаємо з попередніх занять: « Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе», - то ви навчитеся робити правильний вибір, ви будете знати чого ви хочете, і все вам буде вдаватися.
  •          Ви вірите в це?
  •          Чи впевнені ви у собі?
  •          А як зараз ви себе почуваєте?
  •          Які ваші враження?
  •          Чи справдилися ваші очікування?

Мої очікування теж справдилися: ви були активними, було з вами цікаво працювати.

Наше заняття закінчено.

Всім дякую за роботу.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 жовтня
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку