Практична робота №1 Будова світлового мікроскопа

Про матеріал
Розробка практиної роботи з біології для 6 класу. Практична робота №1 Будова світлового мікроскопа.
Перегляд файлу

Практична робота № 1

 

БУДОВА СВІТЛОВОГО МІКРОСКОПА ТА РОБОТА З НИМ

 

Мета: навчитись налаштовувати шкільний оптичний мікроскоп та отримувати чітке зображення мікроскопічного об’єкта.

 

Обладнання: мікроскоп, навчальні таблиці, постійні мікропрепарати біологічних об’єктів, підручник .

 

ХІД РОБОТИ

Це потрібно знати!

    Мікроскоп- прилад, для розглядання дрібних, невидимих для неозброєного ока, предметів у збільшеному зображенні.

    Історично першим приладом, який використовувався з такою метою, був оптичний мікроскоп

    Оптичний мікроскоп дає збільшення в до 3000 разів.

    Електронний мікроскоп дає збільшення в десятки і сотні тисяч разів.  Атомний силовий мікроскоп та тунельний мікроскоп дають змогу розглядати зображення об’єктів ядерного масштабу- окремі атоми і молекули.

 

Завдання 1. Розгляньте мікроскоп. Знайдіть на малюнку, позначте та підпишіть складові частини мікроскопа. 

 

 

 

1 — . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2 — . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3 — . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4 — . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

5 — . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

6 — . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

7 — . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

8-. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

 

 

 

Завдання 2. З’ясуйте та вкажіть, яке значення має кожна частин мікроскопа.

 

Окуляр -. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Об’єктив -. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Гвинти - . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Дзеркало –. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Предметний столик. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Корпус - . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

Завдання 3. Визначте у скільки разів збільшує мікроскоп за формулою.

Х мікроскопа = Х окуляра × Х об’єктива

Примітка. Знак Х показує збільшення, а цифра – у скільки разів. Наприклад, якщо на окулярі є позначка 8 або 8х, а на об’єктиві – 20 або 20х, то кратність збільшення мікроскопа становить 8×20=160.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

Завдання 4. Уважно прочитайте правила роботи з мікроскопом у підручнику або на картці. Зверніть особливу увагу на застереження щодо окремих дій із мікроскопом. Недотримання правил роботи може призвести до пошкодження мікроскопа.

 

Завдання 5. Розмістіть мікропрепарат з клітинами рослин на предметному столику. В отвір предметного столика спрямуйте світло дзеркалом. За допомогою макрогвинта опустіть тубус таким чином, щоб нижній край об’єктива був на відстані 1–2 мм від препарату.

 

Завдання 6. Дивіться в окуляр одним оком, не заплющуючи іншого. Повільно піднімайте тубус за допомогою макрогвинта поки зображення в окулярі не стане чітким. Розгляньте клітини рослин при малому збільшенні.

 

Підсумок: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Форись Олена Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку