ПРАКТИЧНА РОБОТА №1 Дослідження якісного складу солей

Про матеріал
ПРАКТИЧНА РОБОТА №1 Дослідження якісного складу солей Мета: дослідити якісний склад солей за допомогою якісних реакцій. Обладнання: штатив із пробірками, піпетки. Реактиви: індикаторний папір, розчини: ферум (II) сульфату, ферум (III) хлориду, барій хлориду, лугу, аргентум (I) нітрату, амоній хлориду, амоній сульфату, натрій карбонату, натрій сульфату, натрій силікату та хлоридна кислота.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

04.04 Практична робота №1 Дослідження якісного складу солей11 клас

Номер слайду 2

Мета роботи:узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук;навчитися розпізнавати йони за якісними реакціями; продовжити формувати практичні навички проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.

Номер слайду 3

Якісні реакціїЯкісні реакції — реакції, які супроводжуються видимими зовнішним ефектом (зміна забарвлення, утворення газу, осаду тощо) і можуть використовуватися для розпізнавання речовин. Якісні реакції на деякі аніони. SO42- – солі Барію Ba2+ – випадає білий осад Ba. SO4 нерозчинний в кислотах: SO42- + Ba2+ → Ba. SO4 NO3- – реакція з Cu + H2 SO4 конц. – утворюється блакитний розчин Cu. SO4, виділяється бурий газ NO2: Cu + NO3- + 2 H+ → Cu2+ + NO2 + H2 OPO43- – арґентум нітрат Ag. NO3 – випадає яскраво-жовтий осад Ag3 PO4:3 Ag+ + PO43- → Ag3 PO4 Cl- – арґентум нітрат Ag. NO3 – випадає білий осад Ag. Cl Ag+ +Cl- → Ag. Cl CO32- – хлоридна кислота HCl – скипання розчину внаслідок виділення СО2 CO32- + 2 H+ → CO2 + H2 OSi. O32- – розведені кислоти – випадає об’ємний драглистий осад. Si. O32- + 2 H+ → Si. O2×H2 OS2- – плюмбум(ІІ) нітрат Pb(NO3)2 – випадає чорний осад. Pb2+ + S2- → Pb. SNH4+ – розчин лугу (Na. OH або KOH) при нагріванні – виділяється газоподібний амоніак NH3 з характерним запахом, який забарвлює вологий лакмусовий папір у синій колір.

Номер слайду 4

Якісні реакції на деякі йони в розчині

Номер слайду 5

Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінетіЗ правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис)1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Номер слайду 6

Дослідження якісного складу солей. Мета: дослідити якісний склад солей за допомогою якісних реакцій. Обладнання: штатив із пробірками, піпетки. Реактиви: індикаторний папір, розчини: ферум (II) сульфату, ферум (III) хлориду, барій хлориду, лугу, аргентум (I) нітрату, амоній хлориду, амоній сульфату, натрій карбонату, натрій сульфату, натрій силікату та хлоридна кислота.

Номер слайду 7

Хід роботи. Дослід. Хід досліду. Що спостерігаєте? Запишіть рівняння реакції в молекулярній та йонних формах. Дослід 1. Якісна реакція на хлорид-йон. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій хлориду та додайте 1-2 краплі розчину аргентум нітрату. Дослід 2. Якісна реакція на сульфат-йон. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій сульфату та додайте 1-2 краплі розчину барій хлориду Дослід 3. Якісна реакція на карбонат-йон. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій карбонату та додайте 1 мл розчину хлоридної кислоти. Дослід 4. Якісна реакція на ортофосфат-йон. До 1 мл розчину натрій ортофосфату додайте 4 краплі розчину аргентум нітрату 

Номер слайду 8

Дослід 1. Якісна реакція на хлорид-йон. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій хлориду та додайте 1-2 краплі розчину аргентум нітрату. Що спостерігаєте? Запишіть рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Якісна реакція на хлорид-йон. Випадає білий сирнистий осад, нерозчинний у кислотах: HCІ + Ag. NO3 = Ag. CІ↓+ HNO3 H + + CІ- + Ag+ + CІ- = Ag. CІ↓+ H + + NO3- Ag+ + CІ- = Ag. CІ↓

Номер слайду 11

Дослід 2. Якісна реакція на сульфат-йон. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій сульфату та додайте 1-2 краплі розчину барій хлориду. Що спостерігаєте? Запишіть рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Якісна реакція на сульфат-йон. Випадає білий осад, нерозчинний в кислотах: Na2 SO4 + Ва. СІ2 = 2 Na. СІ + Ва. SO4↓ 2 Na+ + SO42- + Ва2+ + 2 СІ - = 2 Na++ 2 СІ - + Ва. SO4↓ Ва2+ + SO42- = Ва. SO4↓

Номер слайду 14

Дослід 3. Якісна реакція на карбонат-йон. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій карбонату та додайте 1 мл розчину хлоридної кислоти. Що спостерігаєте? Запишіть рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Якісна реакція на карбонат-йон. Спостерігається скипання розчину, внаслідок виділення вуглекислого газу: Na2 СO3 + 2 НСІ = 2 Na. СІ + Н2 СO3 2 Na+ + СO32- + 2 Н+ + 2 СІ - = 2 Na++ 2 СІ - + Н2 О + СO2↑ 2 Н+ + СO32- = Н2 О + СO2↑

Номер слайду 17

Дослід 4. Якісна реакція на ортофосфат-йон. До 1 мл розчину натрій ортофосфату додайте 4 краплі розчину аргентум нітрату. Що спостерігаєте? Запишіть рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Якісна реакція на ортофосфат-йон. Випадає яскраво-жовтий осад Ag3 PO4: Na3 PO4 + 3 Ag. NO3 = 3 Na. NO3 + Ag3 PO4↓ 3 Na+ +PO43- +3 Ag+ +3 NO3- = 3 Na+ + 3 NO3-+ Ag3 PO4↓ 3 Ag+ + PO43- = Ag3 PO4↓

Номер слайду 20

Загальні висновкиузагальнили знання про властивості основних класів неорганічних сполук; продовжили формувати практичні навички проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складали план експерименту й проводили його, робили висновки та узагальнення.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Козел Степан Степанович
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Презентації
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
9424
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку