Практична робота №1 за новою програмою в 11 класі хімія

Про матеріал
Іструктивна картка до практичної роботи «Дослідження якісного складу солей»
Перегляд файлу

Прізвище та ім`я учня_________________________________________Дата___________  

 

Інструкція з техніки безпеки під час проведення практичної роботи №1. «Дослідження якісного складу солей»

Перед початком роботи:

1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.

2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.

3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання досліду:

  1.      Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.
  2.       Не пробуйте речовини на смак.
  3.       Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.
  4.       Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
  5.      Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.
  6. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).

11. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.

12.Обережно працюйте з лугом. При попадання на шкіру змийте великою кількістю проточної води і за необхідності нейтралізуйте слабким розчином оцтової кислоти.

13.Обережно нагрівайте пробірку. Спочатку прогрійте всю пробірку, а потім ту її частину, де знаходиться досліджувана речовина.

14 .Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.

15. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи:

  1. Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.
  2. Вимийте руки з милом.

З правилами техніки безпеки ознайомлений________________

  

                                           Практична роботи №1.

  Тема: Дослідження якісного складу солей.

  Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук, продовжити формувати практичні навички проводити  якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.

 

  Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, пробіркотримач, пальник, лакмусовий папірець, шматочок накипу з чайника(CaCO3,MgCO3 ), шкарлупа курячого яйця (CaCO3), вапно для побілки (Ca(OH)2), харчова (питна) сода (NaHCO3), розчини оцтової кислоти, барій хлориду, сульфатної кислоти, аргентум нітрату, натрію гідроксиду; кристалічні -  амоній хлорид, натрій хлорид.

Хід роботи.

Дослід 1. Виявлення карбонатів.

Визначте, які з досліджуваних речовин містять карбонат-йон.

У вас є набір матеріалів: шматочок накипу з чайника(CaCO3,MgCO3 ), шкарлупа курячого яйця (CaCO3), вапно для побілки (Ca(OH)2), харчова (питна) сода (NaHCO3). Випробуйте перелічені речовини розчином оцтової кислоти (оцту).

Що спостерігається?_______________________________________________________

__________________________________________________________________________

Зробіть висновки, які з випробуваних матеріалів містять   карбонат - йони? _________

__________________________________________________________________________

Складіть рівняння рекцій у молекулярному та йонному вигляді, де можливо.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Де у побуті можна використати цю реакцію?____________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 Дослід 2. Довести якісний склад.

Доведіть якісний склад барій хлориду. Складіть план виявлення катіону барію та хлорид-йону. ______________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Напишіть рівняння відповідних хімічних реакцій у молекулярному, повному та скороченому йонному вигляді.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Дослід 3. Як розпізнати.

У двох пронумерованих пробірках без надписів містяться сухі речовини: амоній хлорид і натрій хлорид. Як можна розпізнати ці речовини? Складіть план проведення експерименту. _______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Напишіть рівняння відповідних реакцій у молекулярному, повному та скороченому йонному вигляді.____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Висновок:

Які реакції називаються якісними_____________________________________________

__________________________________________________________________________

За якими ознаками виявляють ті чи інші йони у розчині__________________________

__________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які знання, здобуті на практичній роботі, допоможуть вам у повсякденному житті

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Якісні реакції на деякі йони в розчині

 

Формула йона

Реагент,

(діючий йон)

Зовнішній ефект

Катіони

Ag+

Сl

Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах.

Ва2+

SO42–

Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах.

Fe2+

OH

Зеленкуватий осад, що швидко буріє на повітрі.

Fe3+

OH

Бурий осад.

NH4+

OH

Запах амоніаку.

Аніони

Сl

Ag+

Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах.

SO42–

Ва2+

Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах.

РО43–

Ag+

Жовтий осад, розчинний у нітратній кислоті.

СО32–

H+

Бульбашки газу з шипінням, помутніння вапняної води.

SiO32–

H+

Білий драглистий осад, або загустіння розчину

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дробот Олена Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ушакова Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Віктор Голубєв
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
3 березня 2020
Переглядів
9662
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку