УРОК "Йонний, металічний, водневий хімічні зв'язки".

Про матеріал
На уроці систематизуються знання хімічних зв'язків;йонного, металічного, водневого . Винористані форми проведення уроку: фронтальна бесіда, пояснення вчителя, групова робота, індивідуальне опитування.
Перегляд файлу

                                                                                   

 

 

 

 

 

ПОЛОГІВСЬКИЙ  ВІДДІЛ  ОСВІТИ  ПМР

 

 

 

 

 

 

 

  УРОК  хімії  в  11-му  класі 

з  теми:   ЙОННИЙ,  МЕТАЛІЧНИЙ,  ВОДНЕВИЙ  ЗВ’ЯЗКИ.

 

 

 

 

 

Виконала  вчитель  хімії

 КУ «  Пологівської  ЗОШ  1-111 ступені  № 4 «

Де-Гранлі  Зоя  Олексіїівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Пологи  2020

 

 

 

 

  Урок  №12.  11 Клас.

                                                       Тема:  ЙОННИЙ,  МЕТАЛІЧНИЙ,  ВОДНЕВИЙ  ЗВ’ЯЗКИ.

                            Цілі: Формування  ключових  компетентностей:

                                     - основні  компетентності  у  природничих  науках;

                                     - математична  компетентність;

                                     - соціальна  і  громадянська  компетентність.

                                     Формування  предметних  компетентностей:

                                     -розвивати  уявлення  про  хімічний  зв'язок  та  його  види  на  прикладі  йонного,  металічного   та  водневого     зв'язків;

                                     -розвивати  хімічну  мову,  логічне  мислення,  вміння  аналізувати і  робити висновки.

                            Обладнання:  періодична  система  хімічних  елементів  Д. І. Менделєєва,  схеми  утворення  хімічних  зв'язків.

                            Тип  уроку:  комбінований  урок;  урок  систематизації  і  узагальнення  знань  і  набуття  нових  знань.

                            Форми  роботи:  пояснення  вчителя  і  консультації,  фронтальна  бесіда,  робота  в  группах.

                                                                  Хід  уроку.

                      1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ.

                      11.АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ. / Фронтальна  бесіда/

                       -Що таке  хімічний  зв'язок?

                       - Які  властивості  хімічного  зв'язку?

                       -Що  таке  двоелектронний  дуплет,  восьмиелектронний  октет?

                       - Якими  шляхами атом  може  цього  досягти?

                       - Де в  періодичній  системі  розташовані атоми, яким  легше  віддавати  електрони?

                       - Де  в  періодичній  системі  розташовані  атоми,  яким  легше  приєднувати  електрони?

                       - Як  утворюється  ковалентний  неполяркий  зв’язок?

                       -Як  утворюється  ковалентний  полярний  зв'язок?

                       - Що  є  спільного  у  ковалентного  неполярного  і  ковалентного  полярного  зв'язків?

                       - Що  є  відмінного  у  ковалентного  неполярного і  ковалентного  полярного  зв'язків?

                    111.ВИВЧЕННЯ  НОВОГО  НАВЧАЛЬНОГО  МАТЕРІАЛУ.

                        Йонний  зв'язок  -  це  хімічний  зв'язок  між  йонами,  який  обумовлений  електростатичним  притяганням  між  металічними  та          

                     неметалічними  елементами.  Він  утворюється  між  атомами,  які  дуже   відрізняються  значенням  електронегативності,  тобто

                     більш  елетронегативний  атом  відтягує  до  себе  елетронну  густину  від  менш  електронегативного.  Частина  електронної

                     густини  продовжує  належати  менш  електронегативному  атому,  таким  чином  йонний  зв'язок  маємо  розглянути  як  крайній  випадок 

                    ковалентного  полярного.  Тобто  зв'язки  не  бувають  йонними  на  100%,  а  значить  треба  говорити  про  ступінь  або  частку

                    йонності  зв’язку,  яку  визначають  експериментально  на  основі  значень  відносної  електронегативності  атомів  елементів.

                    Тому,  чим  більша  різниця  відносних  електронегативностей  сполучених  атомів,  тим  сильніше  виражена  полярність  елементів.

                    Йонний  зв'язок  на  відміну  від  ковалентного  є  ненасиченим  та  ненаправленим.  Прикладами сполук,  утворених  йонним  зв'язком, є

                    основні  оксиди  та  солі.

                    ГРУПОВА  РОБОТА:  Завдання групи  1: Складіть  електронну та   графічну  формули атомів  Натрію  і  Хлору.

                    Завдання  групи 2: Складіть  рівняння  реакції  Натрію  з  Хлором,  розгляньте  механізм  утворення  хімічного  зв’язку  в  продукті  реакції.

                    Завдання  групи 3: Складіть  електронну  та  графічну  формули  йонів  Натрію  і  Хлору.

 

                       Металічний  зв'язок  -  у  металів  в  узлах  кристалічної  гратки  знаходяться  атоми  або  позитивно  заряджені  йони  (атоми  в  певний

                    момент  часу  втрачають  електрони  і  трансформуються  в  позитивно  заряджені  йони).  Вивільнені  електрони,  хаотично  рухаючись

                   в  межах  кристалічної  гратки,  утворюють  « електронний  газ»,  що  обумовлює  такі  фізичні  властивості як:  блиск,  електропровідність,

                   теплопровідність,  пластичність.

                       Водневий  зв’язок  -  це  зв’язок  між  молекулами,  який  виникає  внаслідок  електростатичного  притягання  між  частково  позитивно

                   зарядженим  атомом  Гідрогену  однієї  молекули  і  негативно  зарядженим  атомом  Оксигену  іншої  молекули.  В  порівнянні  з

                   ковалентним  зв'язком  водневий  зв'язок  у  10  раз  слабший,  але  його  наявність  спричиняє  наближення  молекул  одна  до  одної,  відстань

                   між  молекулами  відповідає  відстані  між  молекулами  в  розчинах, тому  ті  речовини,  що  мають  водневий  зв'язок, -  рідини  (вода,  спирти,

                   карбонові  кислоти,  вторинна  структура  білка).

                      ІY/. УЗАГАЛЬНЕННЯ  І  СИСТЕМАТИЗАЦІЯ  ЗНАНЬ.

  1. Дайте  визначення  катіонів  й  аніонів,  навести  приклади.
  2. Пояснити,  як  утворюється:  а) йонний, б) металічний, в)водневий  зв’язки.
  3. Укажіть,  які  з  речовин  утворені  йонним,   металічним  чи  водневим  зв’язком: калій  оксид,  залізо,  натрій  сульфід,  вода,  алюміній.
  4. Чи  може утворитись  йонний  зв’язок  між  атомами  Хлору  і  Фосфору?  Відповідь  обгрунтуйте.
  5. Чому  метанол  рідина,  а  метаналь  -  газ?
  6. Складіть  електронні  формули  атомів  Калію  і  Брому.  Поясніть,  яким  чином  між  атомами  цих  елементів  утворюється  йонний

зв’язок  у  калій  броміді.

  1. Атом  елемента має  на  шість  електронів  менше,  ніж  сульфід-аніон.  Назвіть  елемент,  складіть  електронну  формулу  його  атома.

     Яким  способом  він  зможе  досягти  завершеності  електронної  конфігурації  атома  під  час  утворення  хімічного  зв’язку.

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ.

Вивчити  параграф  5,  стор. 31, завдання 1-4. 

             

                      

                    

                       -                                               

                            

docx
Додав(-ла)
Де-Гранли Зоя
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
3 березня 2020
Переглядів
1761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку