Практична робота 10 "Створення програми з кнопками і написами"

Про матеріал
урок узагальнення і систематизація знань з теми «Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування»
Перегляд файлу

Урок 40

Тема: Практична робота 10. Створення програми з кнопками та написами.

Мета:

узагальнити і систематизувати знання з теми «Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування»;

розвивати вміння пояснювати основні поняття та терміни з теми; створювати програму з кнопками та написами;

виховувати уважність, кмітливість, вміння працювати у парі, інформаційну культуру.

Очікувані результати: учні зможуть пояснювати основні поняття та терміни з теми; створювати програму з кнопками та написами.

Ключові компетентності: інформаційно-комунікаційна.

Змістові лінії: підприємливість та фінансова грамотність.

Тип уроку: комплексне застосування знань.

Обладнання: комп’ютери, проектор, мультимедійна презентація, колонки, картки із завданнями, відео «Символ уроку», «Зарядка для очей» та «»

ХІД УРОКУ
І Організація класу

Учні сідають за свої комп’ютери. Демонстрація відео «Символ уроку»

ІІ Актуалізація опорних знань

Робота в парах. Розгадати кросворд, вписати відповідні відповіді. (Самооцінювання учнів: максимальна оцінка 10)

  • Один з елементів керування, який можна розмістити на формі, англійською BUTTON -________
  • При неправильному написанні словникових слів, порушенні синтаксичних правил, написанні символів, які не входять до алфавіту мови програмування виникають синтаксичні __________
  • Вікно середовища програмування Lazarus, в якому розміщуються фрагменти програми мовою Object Pascal - ____________тексту
  • Алгоритм опрацювання даних, написаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером – комп’ютерна _________
  • Об’єкт, на якому можна розмістити різні компоненти, під час виконання проекту відкривається як вікно прикладної програми - __________
  • Окремо виділена частина програми, яка має своє ім’я і яку можна запустити за цим іменем - _____________
  • Встановлене однозначне тлумачення мовних конструкцій, правил їх використання - _______________
  • Об’єкт, який можна розмістити на формі та використовується для виведення текстових повідомлень -_____________
  • Методичний процес пошуку та зменшення числа помилок або дефектів у комп'ютерній програмі або електронному обладнанні з метою отримання очікуваної поведінки - _____________

 

Ми з вами вчимося програмувати. Для чого це нам треба? Середня заробітня плата молодого спеціаліста - програміста в Україні становить 1000 дол. (30000 грн). Чи є це вагомим аргументом до вивчення основ програмування?

Повідомлення учнів – відомі програмісти в Україні.

ІІІ Визначення теми, мети уроку

Учні проговорюють, що очікують від уроку, яка мета, дивлячись на тему.

Ознайомлення із завданнями практичної роботи, їх аналіз.

Якщо учень або учениця дає 1 правильний коментар, як виконати це завдання, то отримує 0,5 бала до кросворду.

Фізкульхвилика. Вправи на розвиток взаємодії півкуль головного мозку

IV Виконання практичної роботи

Робота за комп’ютером. Інструктаж з БЖД. Виконання завдання під класичну музику у сучасній обробці. Через 10 хв. роботи за комп’ютером відео «Зарядка для очей»

Завдання: Створити проект, в якому після натисканні кнопки форма стане такою, як на зразку.

  1. Створити новий проект у середовищі програмування Lazarus.
  2. На форму додати 1 кнопку та 1 напис.
  3. Для кнопки створити процедуру OnClick.
  4. В редакторі коду змінити властивості:
  • форми: розмір 220*740, відступ зверху 140, відступ зліва 285, колір синій, заголовок «практична робота 10»
  • кнопки: заголовок «Я УКРАНЕЦЬ», відступ зверху 0, відступ зліва 0, зробити її невидимою
  • напис: заголовок «УКРАЇНА – МОЯ КРАЇНА», колір жовтий, колір тексту синій, розмір тексту 50, відступ зверху 110, відступ зліва 0.
  1.               Зберегти проект.
  2.               Повідомити вчителя про виконання роботи.

Підказка:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

begin

  Form1._____________:= 'практична робота10';

  _____. Height:= 220;

  Form1 Left:= 285;

  Form1.Top 140;

  Form1Width := 740

  Form1._______:= clBlue;

  Label1.Color:= сlyellow

  Label1.Font.Size = 50;

  Label1.Font.______:= clblue;

  Label1.______:= 'УКРАЇНА - МОЯ КРАЇНА';

  ______.Top := 110;

  Label1.Left  0;

  Button1.______:= 0;

  Button1.______ := 0;

  Button1.________ := 'Я УКРАЇНЕЦЬ';

  Button1.Enabled false;

end;

 

Правильна відповідь:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

begin

  Form1.Caption := 'пр8';

  Form1. Height := 220;

  Form1. Left := 285;

  Form1.Top := 140;

  Form1.width := 740;

  Form1.Color := clBlue;

  Label1.Color := сlyellow;

  Label1.Font.Size: = 50;

  Label1.Font.Color: = clblue;

  Label1.Caption:= 'УКРАЇНА - МОЯ КРАЇНА';

  Label1.Top := 110;

  Label1.Left := 0;

  Button1.Left:= 0;

  Button1.Top := 0;

  Button1.Caption := 'Я УКРАЇНЕЦЬ';

  Button1.Enabled:= false;

end;

V Підсумки уроку

Перевірка завдання та виставлення оцінок

Учні проговорюють, чи досягли мети?

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
5041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку