Практична робота №3: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
Тема: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
Мета: ознайомитися з: особливостями будови мохоподібних, папоротей та покритонасінних рослин; формувати уміння і навички: розпізнавати та визначати біологічні об'єкти за основними морфологічними ознаками; робити порівняльний опис рослини; пояснювати ознаки пристосованості організмів до умов існування; розвивати уміння і навички: визначати за допомогою порівняння ознаки подібності та відмінності різних груп рослин
Обладнання: гербарні зразки рослин, фото рослин або живі рослини, таблиці, підручник
Хід роботи
І. Роздивіться, використовуючи лупу, надані вчителем рослини моху, папороті і квіткової рослини.
ІІ. Визначте, які частини тіла представлені у досліджуваних зразках моху, папороті і квіткової рослини.
ІІІ. Визначте, які органи розмноження (спорангії або квітки) представленні у досліджуваних зразках.
ІV. Заповнення підсумкової таблиці результатів дослідження.
Результати досліджень впишіть у таблицю. Для цього органи, наявні у даної рослини, позначте знаком «+», а відсутні – знаком «-»
Органи рослини |
Мох (зозулин льон) |
Папороть (щитник чоловічий) |
Квіткова рослина |
Корінь |
|
|
|
Стебло |
|
|
|
Листок |
|
|
|
Ризоїди |
|
|
|
Квітка |
|
|
|
Спорангій |
|
|
|
Насінина |
|
|
|
Плід |
|
|
|
ВИСНОВОК
Дайте відповіді на запитання:
1. У чому подібність та відмінність будови основного фотосинтезуючого покоління у мохів, папоротей і квіткових рослин?
2. Які вегетативні органи є у мохів, папоротей та квіткових рослин?
3. Які органи розмноження наявні у мохів, папоротей і квіткових рослин?