Практична робота 3 " Продовольчий кошик жителів Азії"

Про матеріал
Інструкційна картка №3 з навчальної дисципліни «Географія» Тема: Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії.
Перегляд файлу

Інструкційна картка №4

з навчальної дисципліни «Географія»

Тема: Аналіз статево-вікових пірамід Японії, Китаю та Індії з метою оцінювання працересурсного потенціалу країн.

Мета: проаналізувати статево-вікову структуру населення окремих країн Азії на основі аналізу статево вікових пірамід; порівняти працересурсний потенціал різних за рівнем економічного розвитку країн; спроектувати вплив демографічних процесів на працересурсний потенціал країни.

Обладнання: політична карта світу, атласи, статистичні дані.

Література (основна та додаткова):

1.С.Г.Кобернік, Р.Р. Коваленко. Географія, 10 клас ст.114-147.

2. Стадник О. Зошит для практичних робіт, 10 клас, «Ранок», 2018.

 

 

ХІД РОБОТИ

  1. Пригадайте та запишіть:

а) що показують різні елементи статево-вікової піраміди?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  б) які існують типи статево-вікових пірамід за характером відтворення населення?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. За статево-віковими пірамідами Японії, Китаю та Індії визначте, до якого типу вони належать. Результати запишіть у таблиці 1. Визначте, чоловіче чи жіноче населення переважає у зазначених країнах?

Результат пошуку зображень за запитом "статево-вікова піраміда японії"

ЯПОНІЯ 2017 РІК

 

Результат пошуку зображень за запитом "статево-вікова піраміда китаю"

                                   КИТАЙ 2017 РІК

Результат пошуку зображень за запитом "статево-вікова піраміда індії"

                                    ІНДІЯ 2017 РІК

3.За статево-віковими діаграмами схарактеризуйте працересурсний потенціал Японії, Китаю та Індії. Для цього:

 А) визначте, яку частку  (%) становить працездатне населення (П) (15-64 років), діти (Д) (0-14 років), та літні люди (Л) (65 та більше років).

 Б) розрахуйте коефіцієнт демографічного навантаження (ДН) (%), як відношення частки непрацездатного населення до працездатного, помножене на 100%:

                          ДН=(Д+Л):П х 100%

 ДН показує який відсоток людей непрацездатного населення утримується за рахунок працездатного.

 В) розрахуйте коефіцієнт потенційного заміщення (ПЗ) (%), як відношення частки дітей до частки працездатного населення, помножене на 100%:

                                                                 ПЗ= Д:П х 100%

ПЗ показує, яка частка населення країни прийде на зміну нині працездатному населенню.

 

   Г) розрахуйте коефіцієнт пенсійного навантаження (ПН) (%), як відношення частки літніх людей до частки працездатного населення, помножене на 100%:

     ПН= Л : П х 100%

ПЗ,  показує яка частка населення потребує пенсійних виплат.

 

Таблиця 1

Оцінка працересурсного потенціалу Японії, Китаю та Індії

Елементи аналізу статево-вікової піраміди

Країни Азії

Японія

Китай

Індія

Тип статево-вікової піраміди

 

 

 

Статева структура населення

                 

                 

                 

Частка населення працездатного віку

 

 

 

Частка дітей

 

 

 

Частка літнього населення

 

 

 

Коефіцієнт демографічного навантаження

 

 

 

Коефіцієнт потенціального заміщення

 

 

 

Коефіцієнт пенсійного навантаження

 

 

 

 

 

4.У висновку зазначте, як демографічні процеси впливають на працересурсний потенціал країни? Порівняйте працересурсний потенціал Японії, Китаю та Індії. Вкажіть, які існують проблеми з забезпеченістю трудовими ресурсами, що пов’язані зі статево-віковою структурою населення у кожній з зазначених держав.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
18 березня
Переглядів
2864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку