Позакласний захід з географії на тему "Світами за скарбами"

Про матеріал
Позакласний захід проводиться з метою розширити, поглибити знання учнів про країни світу, їхню культуру, традиції, основні характеристики, місце у світі.
Перегляд файлу

Розважальне ігрове шоу з географії

«Світами за скарбами»

Мета:розширити, поглибити знання учнів про країни світу, їхню культуру, традиції, основні характеристики, місце у світі;

розвивати пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, логічне  та творче мислення, будувати власне висловлювання на певну тему;

виховувати почуття колективізму, толерантне ставлення до усіх народів та націй світу.

Хід гри:

Викладач: Доброго дня шановні учні та гості, рада вітати вас на нашому розважальному шоу «Світами за скарбами».

Емоційне налаштування

Вправа „Спіймай мій настрій”.

 Учням пропонується попрацювати в парі і домовитися, хто почне свої дії першим.

 Учні виконують дії, які називає виладач.

-         Посміхніться, „зніміть” посмішку зі свого обличчя долонею та „киньте” своєму сусідові. „Спіймайте” посмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.

 Сього дні ми будемо подорожувати,змагатись, перемагати і просто веселитись.

 Девіз нашої гри::

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Як ви бачите між собою будуть змагатись чотири команди у складі двох учасників. Разом з ними ми помандруємо країнами світу, у кожній країні будуть певні завдання,після виконання яких ви будете здобувати переможні фішки. Виграє та команда, у якої буде більше фішок.

Допомагати у підрахунках балів буде вельмишановне журі:

1.____________________________________________________

2.____________________________________________________

3.____________________________________________________

А як можна подорожувати без рюкзаків? (викладач роздає учасникам рюкзаки). У них ви будете зберігати свої фішки.

Сьогодні ми будемо шукати таємниці країн світу і розгадувати їх за допомогою тих знань, які ми отримали на уроках географії.

Перш ніж розпочати нашу подорож прошу команди представити себе.

Презентація команд включає: назву, девіз по життю, чого очікуєте від гри та куди мрієте помандрувати?

Тож, усім бажаю успіхів, цікавих відкриттів, наполегливості та творчості у пізнанні навколишнього світу. І звичайно, кожному знайти свій скарб!

 

  1. Щоб налаштуватися на гру пропоную провести географічну розминку:

«Впізнай країну за фото».

 

  1. Молодці! Куди ж ми помандруємо спочатку ви дізнаєтесь відповівши на

запитаннячко?

Ця країна – могутній колонізатор минулих віків , де на сніданок полюбляють їсти вівсянку, де вперше парасольку застосували від дощу, а найважчі злочини розслідував сам Шерлок Холмс.

Правильно, ми мандруємо до Великої Британії.

 

Перша зупинка – Велика Британія

Ми у Великій Британії – країні королев та королів, непорушних традицій та сучасних поглядів на життя. З першого погляду англійці здаються людьми стриманими та незворушливими, зі своїми застебнутими на всі ґудзики емоціями і непохитним самовладанням, вони на рідкість надійні та послідовні – як один до одного, так і до всього світу.

Насправді в душі кожного киплять неприборкані пристрасті, відвертість та дружелюбність.

Британці дуже гостинні люди, завжди можуть запросити вас на чашку чаю, який вони так полюбляють. Тож запрошую вас за стіл (учасники сідають за стіл).

Перевірити ваші знання про цю благородну країну допоможе її Величність королева Єлизавета ІІ.(Королева зачитує запитання, граці відповідають «так» або «ні» на англійській мові).

Але перед початком завдання давайте привітаємось із королевою на рідній їй мові, не забудьте особливостей характеру британців та того факту, що вони не люблять торкатися один до одного і рукостискання у них дуже обережні (команди по-черзі вітаються з королевою).

Вправа «Вірю – не вірю»

1. Велика Британія—країна Великої сімки.Так

2. Назву «Туманний альбіон» Британські острови отримали завдяки білосніжним крейдяним скелям.Так

3. Покійна принцеса Діана була прямим нащадком королівського роду. Ні

4. У Великій Британії постійно йдуть дощіНі

5. Коли у країні випадає сніг, то на роботу можна не виходити.Так

6. Куріння не популярне.Так

7. Британці не люблять готувати і часто харчуються в ресторанах.Так

8. Велика Британіябатьківщинавідомих на увесь світкруасанів.Ні

9. Королева Єлизавета не являється членом Палати Парламенту, але має право впливати на парламентськірішення .Ні

10. У неділю на вулицяхмайженікогонемає, закритімагазини та театири.Так

11. Лох-Неськечудовиськоплаваєу водах озера Лох-Нес на півночіВеликоїБританії.Так

12. Англієць за рікзїдає 200кг. картоплі.Так

 

  1. Про Наступну країну нашої подорожі ви дізнаєтесь відповівши на

запитаннячко:

Найбільш економічно активна країна ЄС. Економіка цієї країни – це 30% економіки всього ЄС. Перше місце за збором хмелю. Третє місце за обсягом ВНП та промислового виробництва легкових автомобілів.

Правильно, ми мандруємо до Німеччини.

Друга зупинка – Німеччина.

Ми прибули у ФРН – країну гордих, дисциплінованих людей, веселих ярмарок та високих технологій. Німець ніколи не запізниться на зустріч і не зробить роботу абияк.

Німеччина подарувала нам відомих поетів-казкарів: Брати Грім, Ганс Крістіан Андерсен, саме їхні казки робили наше дитинство фантастичним та добрим. Давайте перевіримо наскільки добре ви знаєте казки не тільки німецьких, але й інших письменників. У цьому нам допоможе казкар з країни Лапландія, який і перевірить ваші знання про казки.

Учасники вибирають певний номер, під яким зашифроване запитання. За правильну відповідь – фішка.

 

  • Цейдімніхто не будував, жити в ньомумали право лише 5 братів, але в скрутнухвилинупомістилосямайже все лісовеціаство. Щоце за дім?
  • Мандрував дорогами, все своєкороткежиттяспівавпісні, вважаючи себе невловимим, та, нарешті, пісняйогообірвалась на півслові.
  • Не бик, а реагує на червонічоботи. Не вірменськерадіо, але любить обдурити. Не жінка, а примусилагаздувсіхізхативигнати. Улюблене дерево – клен. Маєсхильністьдо шантажу та погроз, та злякалась знаку на тілі – і на цьомуісторія завершилась.
  • ЇЇ зрістприблизно 2см.54мм., ліжко – горіховашкаралупа, покривало – трояндовапелюстка. Булакрасунею, але багатьомздавааласяогидною. В кінціцієїказки у неївиросликрила. Хтоце?
  • У якійказцікоханняперетворило страшного звіра на прекрасного принца?:
  • У якій з казок особистість, дужесіра, здійснюєпідступний план убивствадвохосіб і лишезавдякисвоєчасномувтручаннюгромадськості усе закінчується благополучно.
  • Героїняякоїказкиприйшла в гості та так і не захотілапітивідтіля – дужеїйсподобаласяархітектурабудівлі? І в якітількиінстанції не звертавсяхазяїн, щобдіїнепроханоїгостібуликваліфіковані, як незаконнезахопленняжитла.
  • У якійказціприділяєтьсяувагасвоєчасномузбору урожаю, користівиробів з житньогоборошна і тому, як результат безгосподарності на фкрмах, молоко витікаєріками.

 

  1. Правда, ми ніби повернулися в дитинство?

А поки наш потяг прямує далі. Давайте трошки розвеселимось і проведемо вправу «Музична пауза», де будемо відгадувати країну за її музичним стилем. (Лунає національна музика різних країн, команди відгадують).

  1. Про Наступну країну нашої подорожі ви дізнаєтесь відповівши на

запитаннячко:

Цю країну називають «житниця Європи» та світовим «винним погребом», куди не поглянь усі модники, а пахощі від пекарень та кав’ярень розносяться навкруги.

Правильно, ми мандруємо до Франції.

Третя зупинка – Франція.

Ми з вами прибули до Франції – країни відомих людей, шампанського, сирів, замків, косметики і, звичайно, моди.

Пропоную і нам долучитись до прекрасного і створити нові стилі модних образів. Один із вас буде модельєр, інший – модель, а елементи для створення веселого модного образу будете здобувати разом.

Я пропонуватиму вам різний одяг та аксесуари. Ви можете у мене його придбати, даючи правильну відповідь на запитання про Францію. Кожна річ – окреме запитання.Після того, як ви створите образ – буде показ, але не забувайте, що це сучасна мода і з усього можна зробити шедевр.

Оцінювати ваші образи будуть відомі стилісти: Жанет, Жанна, Шарлін (члени журі).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Журі оцінює образи і видає фішки.

  1. А зараз ми помандруємо на другий частину світу, дорога у нас далека і маємо

можливість здобути нові фішки.

Вправа «Програма телепередач».

Приготовані картки, де написані 5-6 не пов’язаних за змістом слів. Учасники витягують картки і за 3 хв. Придумують «гарячу новину» або подію, яка нібито сталася у світі. Причому, дана новина повинна містити усі слова з картки.

  • Дональд Трамп, 1 вересня, грип, шахи, бобер.
  • Оселедець, жуйка, Японія, учень, шлагбаум.
  • Китай, пластилін, олень, автомобіль, Новий рік.
  • Компот, рука, двері, Антарктида, стоматолог.

Журі оцінює актуальність, змістовність новини і видає фішки.

  1. Ще трошки і ми прибудемо на місце, а поки що «Чорний ящик».

Відгадайте що у ньому за такою підказкою: Вона є основою науки географія, народжувалася в Греції, Римі, Китаю та Індії. Постійно змінювалась в розмірі та стилі. Кольорів веселки не вистачає, щоб розфарбувати її макіяж. Хто вона? (Карта)

  1. Нарешті ми на місці. Що це за країна ви дізнаєтесь відповівши на

запитаннячко:

Ця країна наскільки різнобарвна та різноманітна, що коли переїжджаєш з одного міста в інше складається враження, що ти потрапив в іншу державу. Тут нараховується 1600 мовних діалектів, 150 націй та 5 релігій. Для деяких народностей цієї держави навіть щкрі є священними.

Правильно, ми мандруємо до Індії.

Четверта зупинка – Індія.

 Ми в Індії, цю країну можна назвати музеєм під відкритим небом, в країні тисячі прекрасних храмів, палаців, мавзолеїв, мечетей, фортів. Індія – батьківщина шахмат, тут виникла десяткова система рахування, вчення йоги.

 Країна з багатою духовною культурою.

 Пропоную наступне завдання: за даними координатами визначте географічні об’єкти. Початкові літери назв об’єктів дадуть зашифроване слово, яке пов’язане з Індією.

 Кожній команді видаються однакові картки із завданням. Перемагає команда, яка першою відгадає зашифроване слово і отримують фішки.

 Давайте перед початком вашої роботи здійснимо «хатха-йога» - шлях до очищення тіла та розуму, що, доречі зараз вам дуже потрібне. (Звучить музика викладач демонструє елементи йоги, учасники повторюють рухи).

 Вправа «Визначення координат»

 

 1. 35°Пд.ш, 150°Сх.д -Канберра

           2. 47°Пн.ш, 76°Зх.д –Оттава

 3. 43°Пн.ш, 150°Сх.д - Рим

4. 61°Пн.ш, 11°Сх.д - Осло

5. 39°Пн.ш, 78°Зх.д - Вашингтон

6. 19°Пд.ш, 48°Сх.д - Антананавіру

Зашифроване слово – КОРОВА – священна тварина Індії.

Індія здавна асоціюється у нас із фільмами. У них є власний індійський кінематограф – Боллівуд.

Поки ми будемо мандрувати на інший континент пропоную конкурс для вболівальників: «Я в індійському Боллівуді». Кожен вболівальник, який буде брати участь в постанові сцени кіно, матиме право віддати бал, тій команді за яку вболіває.

 Сценарій

 Дійові особи:

  1. Вождь племені – Зубею
  2. Священне дерево – Чічімаху
  3. Мандрівник – Умі
  4. Донька вождя – Кілібі
  5. Мавпочка мандрівника – Чіку

Вгустих заростях племені стояло священне дерево Чічімаху. Прокидаючись зранку вождь племені підходив до дерева, ніжно проводив рукою по зеленій кроні,піднімав голову до неба і проходив тричі кругом нього махаючи руками і викрикуючи – Абуддо! Просив дощ, дерево шелестіло листям.

І ось увечері повз дерево проходив мандрівник Умі із своєю мавпочкою Чіку. День у нього був важким і він вирішив відпочити, прилягти і прив’язав Чіку до дерева, але їй це не сподобалося і вона почала стрибати навколо нього. Умі заснув і видавав такі звуки…

Прокинувшись зранку Умі побачив гарну темношкіру дівчину КІЛІБІ – дочку вождя і одразу закохався. Він їй теж сподобався і мавпочка почала стрибати навколо них.

Вождь спостерігав за донькою, іі коли побачив це  - почав рвати на собі волосся потім сильним ударом він збив Умі з ніг, схопив його за ногу і кинув у котел.

Вода у котлі закипала Зубею нарізав картопельку, сипав сіль. Взяв велику ложку, і тут сталося диво – пішов дощ, якого плем’я чекало увесь рік. Зубею зрозумів, що Умі священний, він витяг його з котла, поклав під священне дерево і всі почали радісно танцювати.

Кінець.

  1. Про країну в яку ми маємо прибути ви дізнаєтесь відповівши на запитання:

Ця країна вільних людей, демократії та першої у сіті конституції.

Правильно, ми мандруємо до США.

П’ята зупинка – Сполучені Штати Америки.

Ми у США головній країні сучасного світу, країні, куди мріє потрапити коча б на мить кожна людина нашої планети. Країна кіно, Уолта Діснея, індіанців, техаських рейнджерів та айфонів. Одним словом – країна контрастів, країна мрій.

США дали нам в користування багато брендових речей: чіпси, порошок «Аріель», M&M's, Coca-Cola, Орбіт, Віскас, Марс, Снікерс, Найк, Айфон.

 Уявіть себе відомими медіабайєрами – ті що створюють та розміщують рекламу. За 3хв. створіть рекламу продукції одного з відомих брендів США. (Учасники вибирають запропоновані продукти і рекламують їх).

 Журі оцінюють змістовність реклами

  1.  Наша подорож скоро завершиться, залишилась лише одна країна.

Поки ми туди мандруємо, давайте відчуємо себе ерудованими знавцями певних цікавих історичних фактів, які відбувалися колись в тій чи іншій дераві.

Вправа «Я ерудит»

  1. Закінчіть фразу відомої великої людини, колишнього прем’єр-міністра Великобританії ВінстонаЧерчілля: «Дивні істоти ці домашні тварини. Собаки дивляться на нас знизу догори, коти – зверху донизу, і лише … - як на рівних» (Свиня)
  2. У XVII-XVIII ст..у Франції в палацах придворні дами носили на ланцюжку на шиї великі золоті коробочки, схожі на медальйони. Як називалися ці коробочки або для чого їх носили? (Блохоловки)
  3. Близько 100р. тому за допомогою цієї комахи у шведському місті Граденбурзі відбувалися вибори бургомістра. Претенденти сідали навколо столу, на якому розташовували цю комаху, і перемагав той, на чию бороду вона заповзла. Як називається ця комаха? (Воша)
  4. Для чого сіамські принцеси брали в лазню породи кішок із зігнутими (раніше спеціально для цього поламаними) хвостами, які стирчали догори? (Чіпляли на них свої перстні)
  5. До штату всесвітньо відомого Британського музею офіційно зачислена «рота» цих тварин у складі шести особин. Кожна з них отримує «платню» в 50 фунтів стерлінгів на рік. Щоб їх ніхто не рухав і всі відвідувачі знали, що ці тварини службовці музею, їм видають уніформу – на шию зав’язують жовтий бант. Що це за тварини? (Коти)
  6. В Австралії  раніше не було ні корів, ні овець, потім туди їх завезли європейці. Але згодом це загрожувало стати екологічною катастрофою. Екскременти цих тварин почали вкривати пасовища суцільним шаром до 4 см. Трава переставала рости. І в першу чергу це загрожувало зникненню кенгуру. Як вдалося розв’язати цю проблему? (Жуки-гнойовики)

За кожну правильну відповідь фішка.

 

  1. Шоста зупинка – Україна.Подивіться будь ласка, яка країна залишилась – Україна. Наша рідна Батьківщина. Запрошую вас до неї.

Отже ми повернулись додому, до країни, де відчуваєш себе своїм, де все рідне та знайоме. Країна, яка вабить своєю культурою, самобутністю, природою, жагою до волі. А ще – народною піснею! Тож давайте присядемо та й заспіваємо нашої – «Ой на горі два дубки».

Ви молоді у вам усе життя попереду. Мрійте, подорожуйте, вивчайте культуру, традиції інших народів, вчіться у них чогось нового, кращого, але повертайтесь на свою Землю підіймайте її з колін, робіть її кращою, бо саме від вас залежить майбутнє нашої України.

Підсумки гри.

Оголошення переможців.

Нагородження.

Дякую вам за сьогоднішню гру. Ви – найкращі! Не переставайте ніколи мріяти та подорожувати. Всього вам найкращого!

 

 

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
19 березня
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку