25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Практична робота №4 « Добування кисню в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчення його властивостей»

Про матеріал
Урок Практична робота №4 « Добування кисню в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчення його властивостей» з використанням хмарних технологій
Перегляд файлу

Урок 25                                                                                                                                                                                                              

Клас: 7 клас

Тема: Практична робота №4

« Добування кисню в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчення його властивостей»

Мета уроку:  Навчитися отримувати кисень в лабораторії і збирати його методом витіснення повітря; підтвердити фізичні та хімічні властивості кисню, повторити правила техніки безпеки.

Завдання:

Освітні: Розглянути способи лабораторного отримання та збирання кисню; формування уявлень про каталізатор. Ознайомити учнів зі способами одержання кисню в промисловості і в природі, сформувати в учнів поняття «Каталізатор» і «каталітична реакція», дати уявлення про роль каталізаторів в сучасного життя, навчити вести діалог, робити висновки. Ознайомити з одним із способів отримання кисню в лабораторії та його хімічними властивостями здатністю підтримувати горіння простих речовин. Навчити збирати газ у посудину витісненням повітря. Удосконалювати вміння працювати з найпростішими  приладами.

Виховні: Формування комунікативних навичок: вміння працювати в групі, слухати один одного і чути інших; продовжити формування наукового світогляду. Розвивати і виховувати у школярів інтерес до вивчення хімії за допоиогою лабораторного експерименту.

Розвивальні: розвиток уміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, встановлювати взаємозв'язок і формувати вміння працювати з ілюстративним матеріалом, додатковими джерелами інформації; розвивати спостережливість. Розвиток наукового світогляду здобувачів при засвоєнні основних ідей курсу: єдність і пізнаваність світу; єдність живої і неживої природи; залежність властивостей речовини від особливостей їх складу і будови; залежність способів отримання речовини від його властивостей. Сформувати нові вміння користуватися лабораторним обладнанням. Навчитися робити висновки за виконану роботу.

Методи: Словесні, інтерактивні, частково-пошукові, практичні, методи контролю та корекції.

Тип уроку: комбінований урок (пояснювально - ілюстративний і евристичний). Урок формування нових знань, умінь, навичок; урок  з елементами дослідницької роботи.

Заплановані результати навчання: Уміти збирати найпростіший прилад для отримання газу, перевіряти його на герметичність, зміцнювати прилад в штативі, поводитися з нагрівальними приладами. Вміти збирати газ витісненням  повітря, доводити його хімічні властивості.

Обладнання: лабораторний штатив з муфтою і лапкою, пробірка, хімічний стакан, газовивідна трубка, розчин гідроген пероксиду 20-30%(видає вчитель), каталізатор МпО2, скіпка , сірники, вугіллячко, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп’ютер, завдання на інтерактивній дошці про фізичні та хімічні властивості кисню, на столах учнів інструкція до практичної роботи №4 « Добування кисню в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчення його властивостей», зошити для практичних робіт.

 

Структура уроку

Діяльність  вчителя

Діяльність учнів

Використання

обладнання

I. Організаційний момент 1 хв.

Привітання

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

5хв

1. Який елемент найпоширеніший на  Землі?

2. Яку важливу речовину він утворює?

 3. До якого типу речовин належить кисень?
4. Яким є кількісний та якісний склад кисню?
5. Як можна добути кисень штучно в лабораторних умовах?
6. Які фізичні властивості притаманні кисню?
7. У який спосіб можна зібрати кисень, добутий у лабораторії?
8. На яких фізичних властивостях ґрунтуються ці методи?
9. У який спосіб можна довести наявність добутого кисню?
10. На якій властивості кисню ґрунтується цей спосіб?
11. Які хімічні властивості характерні для кисню?

12. Як називають хімічні реакції взаємодії кисню з простими та складними речовинами?

 

 

1. Оксиген

 

2 Кисень

 

3.Кисень – проста речовина

 

4.До складу молекули кисню входить два атоми Оксигену.
5. Розкладанням складних речовин, які містять Оксиген.
6.Газ, без кольору, запаху та смаку, важчий за повітря, малорозчинний у воді, у твердому та рідкому стані має парамагнітні властивості (учень розв’язує завдання біля дошки, інші учні перевіряють).

7.  Кисень, добутий у лабораторії, можна зібрати шляхом витіснення води чи витіснення повітря.
8  Кисень важчий за повітря та малорозчинний у воді.
9.Довести наявність кисню можна тліючою скіпкою, яка у кисні повинна загорітися.
10. Кисень – підтримує горіння.
11.Кисень взаємодіє з простими чи складними речовинами, окиснюючи їх.
12. Реакціями окиснення.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання на інтерактивній дошці про фізичні властивості кисню

http://LearningApps.org/view1494447

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

2хв

13. За допомогою яких хімічних реакцій отримують кисень в лабораторії?

Сьогодні ми отримаємо кисень в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчимо його властивості

13.Розкладу

 

ІV. Виконання  Практичної роботи №4

1. Інструктаж з БЖД

2. Наголошує на виконання Практичної роботи№4 згідно інструкції

3. Спостерігає за діяльністю учнів, наголошує  про записи хімічних рівнянь.

Учні отримують кисень в лабораторії каталітичним розкладом  гідроген пероксиду та вивчають його властивості,записують відповідні хімічні рівняння.

Хімічне обладнання, зошити для практичних робіт

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

Кращі експериментатори - це…

Не забудьте про висновок до роботи!Дивіться мету!

Завершують експеримент

 

 

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку

Рефлексія

 

 Ми закріпили знання про фізичні властивості кисню та способи його добування в лабораторії, навчилися добувати кисень в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду; збирали його методом витіснення повітря,  навчилися експериментально визначати кисень, удосконалили експериментальні навички. 

Думки учнів

Відеоролик «Доброе утро под пение птиц» (5.50 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=4uXxtO9JGpg

 

 

 

VII  Домашнє завдання

 

 

§17-18 повторити, заповнити

 опорний конспект « Кислород» (роздатковий матеріал) 

За бажанням знайти в Інтернеті цікаву інформацію про кисень  та реакцію горіння

 

 

Григорович А.В. Химия:

 учебник для 7 класса  общеобразоват. учебн. заведений с обучением на русском языке/

А. В. Григорович. – Харьков: Ранок, 2015 – 192с. : ил.

 

Література:

Крикля Л. С., Попель П. П. Зошит для практичних робіт з хімії. 7 клас . -К : Академія, 2008. -  Л. С.Крикля , П.П.Попель  

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
31 травня 2019
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку