Урок 25
Клас: 7 клас
Тема: Практична робота №4
« Добування кисню в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчення його властивостей»
Мета уроку: Навчитися отримувати кисень в лабораторії і збирати його методом витіснення повітря; підтвердити фізичні та хімічні властивості кисню, повторити правила техніки безпеки.
Завдання:
Освітні: Розглянути способи лабораторного отримання та збирання кисню; формування уявлень про каталізатор. Ознайомити учнів зі способами одержання кисню в промисловості і в природі, сформувати в учнів поняття «Каталізатор» і «каталітична реакція», дати уявлення про роль каталізаторів в сучасного життя, навчити вести діалог, робити висновки. Ознайомити з одним із способів отримання кисню в лабораторії та його хімічними властивостями здатністю підтримувати горіння простих речовин. Навчити збирати газ у посудину витісненням повітря. Удосконалювати вміння працювати з найпростішими приладами.
Виховні: Формування комунікативних навичок: вміння працювати в групі, слухати один одного і чути інших; продовжити формування наукового світогляду. Розвивати і виховувати у школярів інтерес до вивчення хімії за допоиогою лабораторного експерименту.
Розвивальні: розвиток уміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, встановлювати взаємозв'язок і формувати вміння працювати з ілюстративним матеріалом, додатковими джерелами інформації; розвивати спостережливість. Розвиток наукового світогляду здобувачів при засвоєнні основних ідей курсу: єдність і пізнаваність світу; єдність живої і неживої природи; залежність властивостей речовини від особливостей їх складу і будови; залежність способів отримання речовини від його властивостей. Сформувати нові вміння користуватися лабораторним обладнанням. Навчитися робити висновки за виконану роботу.
Методи: Словесні, інтерактивні, частково-пошукові, практичні, методи контролю та корекції.
Тип уроку: комбінований урок (пояснювально - ілюстративний і евристичний). Урок формування нових знань, умінь, навичок; урок з елементами дослідницької роботи.
Заплановані результати навчання: Уміти збирати найпростіший прилад для отримання газу, перевіряти його на герметичність, зміцнювати прилад в штативі, поводитися з нагрівальними приладами. Вміти збирати газ витісненням повітря, доводити його хімічні властивості.
Обладнання: лабораторний штатив з муфтою і лапкою, пробірка, хімічний стакан, газовивідна трубка, розчин гідроген пероксиду 20-30%(видає вчитель), каталізатор МпО2, скіпка , сірники, вугіллячко, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп’ютер, завдання на інтерактивній дошці про фізичні та хімічні властивості кисню, на столах учнів інструкція до практичної роботи №4 « Добування кисню в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчення його властивостей», зошити для практичних робіт.
Структура уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Використання обладнання |
I. Організаційний момент 1 хв. |
Привітання |
|
|
ІІ. Актуалізація опорних знань 5хв |
1. Який елемент найпоширеніший на Землі? 2. Яку важливу речовину він утворює?
3. До якого типу речовин належить кисень? 12. Як називають хімічні реакції взаємодії кисню з простими та складними речовинами?
|
1. Оксиген
2 Кисень
3.Кисень – проста речовина
4.До складу молекули кисню входить два атоми Оксигену.
7. Кисень, добутий у лабораторії, можна зібрати шляхом витіснення води чи витіснення повітря. |
Завдання на інтерактивній дошці про фізичні властивості кисню http://LearningApps.org/view1494447
|
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності 2хв |
13. За допомогою яких хімічних реакцій отримують кисень в лабораторії? Сьогодні ми отримаємо кисень в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчимо його властивості |
13.Розкладу |
|
ІV. Виконання Практичної роботи №4 |
1. Інструктаж з БЖД 2. Наголошує на виконання Практичної роботи№4 згідно інструкції 3. Спостерігає за діяльністю учнів, наголошує про записи хімічних рівнянь. |
Учні отримують кисень в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду та вивчають його властивості,записують відповідні хімічні рівняння. |
Хімічне обладнання, зошити для практичних робіт |
V. Закріплення вивченого матеріалу
|
Кращі експериментатори - це… Не забудьте про висновок до роботи!Дивіться мету! |
Завершують експеримент |
|
VI. Підсумок уроку Рефлексія
|
Ми закріпили знання про фізичні властивості кисню та способи його добування в лабораторії, навчилися добувати кисень в лабораторії каталітичним розкладом гідроген пероксиду; збирали його методом витіснення повітря, навчилися експериментально визначати кисень, удосконалили експериментальні навички. |
Думки учнів |
Відеоролик «Доброе утро под пение птиц» (5.50 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=4uXxtO9JGpg
|
VII Домашнє завдання |
§17-18 повторити, заповнити опорний конспект « Кислород» (роздатковий матеріал) За бажанням знайти в Інтернеті цікаву інформацію про кисень та реакцію горіння |
|
Григорович А.В. Химия: учебник для 7 класса общеобразоват. учебн. заведений с обучением на русском языке/ А. В. Григорович. – Харьков: Ранок, 2015 – 192с. : ил.
|
Література:
Крикля Л. С., Попель П. П. Зошит для практичних робіт з хімії. 7 клас . -К : Академія, 2008. - Л. С.Крикля , П.П.Попель