Практична робота №4. "Побудова тривимірних об’єктів з використанням графічних текстур, текстових частин та їх рендеринг"

Про матеріал
Практична робота розроблена для Blender-2.79b. Використовуйте тільки для цієї версії
Перегляд файлу

Клас 9                Дата ___________

Урок 15

Тема. Практична робота №4. Побудова тривимірних об’єктів з використанням графічних текстур, текстових частин та їх рендеринг.

Мета:

     навчальна: навчитися працювати з графічними текстурами, текстовими частинами, рендерити;

     розвивальна: установити зв'язки між засвоєними та новими знаннями;

     виховна: виховувати  інтерес до вивчення дисципліни, мотивації необхідності знань і вмінь з неї в повсякденному житті і під час виконання професійних обов’язків.

Тип уроку: практичного застосування знань, навичок і умінь.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Blender 2.79b.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування:

1. Назвіть базові об’єкти із сітьовою поверхнею.

2. Коли наносять текстуру?

3. Яким чином можна додати текст?

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

IV. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя.
  3.     Практична робота

Изображение выглядит как снимок экрана

Автоматически созданное описание

Збережіть новий файл «File» → «Save as» → Виберіть свою папку на диску та введіть назву файлу “Практична4”

Моделюємо колодязь

  1. З об’єкту Куб створіть брусок розміром X – «0.35», Y – «0.2» Z – «0.2» (Меню Tools зліва – поле «Scale»). Виділіть цей об’єкт

Изображение выглядит как текст, электроника, снимок экрана

Автоматически созданное описание

Изображение выглядит как текст, электроника, снимок экрана

Автоматически созданное описание

  1. Переключіться в режим Редагування Edit Mode (натисніть «гарячу» клавіша Tab)
  2. Ввімкніть перемикач вибору ребер

  1. Скористайтесь інструментом Фаска (Add Modifier – Bevel). Зніміть фаску з куба (Затиснувши ПКМ клацніть на кут куба)

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Мультимедийное программное обеспечение, программное обеспечение

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как снимок экрана, дизайн, стол

Автоматически созданное описание

  1. Поділіть наш куб на сектори по осі Х на 10 частин, по осі Z на 10 частин; по осі Y теж на 10 частин (виділіть всі грані, натиснувши Shift, та натисніть W, виберіть Subdivide, встановіть кількість розрізів 9).

Изображение выглядит как куб, дизайн

Автоматически созданное описание с низким доверительным уровнем Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, белый

Автоматически созданное описание

  1.     Перейдіть в режим Об’єкт Object Mode («гаряча» клавіша Tab).
  2.     Виділіть об’єкт та додайте модифікатор Деформація (Права бічна панель – кнопка Modifer Properties – Add Modifier – Displace)

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, Мультимедийное программное обеспечение

Автоматически созданное описание

  1.     Пролистуємо вниз, вибираємо New, натискаємо , вибираємо Texture, потім в Type вибираємо Clouds.

Изображение выглядит как снимок экрана, текст

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание

  1.     Розкриваємо меню Базис шуму та із випадаючого списку обираємо Voronoi F4. Задайте розмір Size 1.95 і глибину Depth 0

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, Мультимедийное программное обеспечение

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание

  1.  Поверніться у вікно Модифікаторів, натиснувши кнопку і пролиставши вниз. І встановіть параметр Сила Strength 0.2

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание

  1.  Додайте модифікатор з Subdivision Surface з групи Generate. Параметр  View змініть на 2

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, Мультимедийное программное обеспечение

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как текст, снимок экрана

Автоматически созданное описание

  1.  Виділіть Куб (натиснути Tab для переходу в Edit Mode, навести на об’єкт, натиснути A для виділення всього) і встановіть параметр Зглажене тонування (W – Shade Smooth)

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, дизайн

Автоматически созданное описание

  1.  Додайте модифікатор Масив Array з групи Генерування Generate

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Мультимедийное программное обеспечение

Автоматически созданное описание

  1.  Встановіть кількість 15. Таким чином cкопіювали об’єкт в довжину.

Изображение выглядит как снимок экрана, Графическое программное обеспечение, Мультимедийное программное обеспечение, 3D-моделирование

Автоматически созданное описание

  1.  Додайте модифікатор Масив ще раз. Ввімкніть прапорець у вікні Постійне зміщення Constant. У вікні Відносне зміщення Relative встановіть такі параметри:

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание

Отримали два ряди брусків.

  1.  За допомогою клавіші 1 на Numpad клавіатурі (що справа) перейдіть у режим Спереду. У вікні Постійне зміщення встановіть наступні параметри:

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание.

  1.  Ще раз додайте модифікатор Масив. І у вікні Відносне зміщення знову встановіть наступні параметри:

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание

Таким чином отримали 4 ряди брусків.

  1.  Додайте модифікатор Проста деформація Simple Deform із групи Деформація Deform

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, Мультимедийное программное обеспечение

Автоматически созданное описание

  1.  Перемкніть прапорець на Згин. Отримаєте стіну загнуту по осі Z. Замкніть свій колодязь у кільце. Для цього встановіть кут 360.

Изображение выглядит как текст, снимок экрана

Автоматически созданное описание

Отримали овал.

  1.  Натисніть комбінацію клавіш Ctrl+A та оберіть пункт Обертання та масштаб Rotation and Scale.

Изображение выглядит как текст, Шрифт, снимок экрана

Автоматически созданное описание

Колодязь готовий.

  1.  Додаємо текстуру та матеріал до наших об’єктів. Справа зверху бокового меню натискаємо на 3 лінії і рухаємо вліво, щоб стало 2 види нашого об’єкта

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание

 Вибираємо знизу рисунок куба – UV/Image Editing

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, Шрифт

Автоматически созданное описание

  1.  Вибрати Open знизу зліва – Вибрати шлях до файлу текстури Stone.jpg (який знаходиться у спільній папці) і справа натиснути Open Image

              Результат повинен бути такий:

 Изображение выглядит как снимок экрана, Графическое программное обеспечение

Автоматически созданное описание

  1.  Зверху вибрати Cycles Render

Изображение выглядит как текст, Мультимедийное программное обеспечение, программное обеспечение, снимок экрана

Автоматически созданное описание

  1.  На панелі справа перейти на Surface – Вибрати Principled BSDF

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, электроника

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, Мультимедийное программное обеспечение

Автоматически созданное описание

  1.  У Base Color вибрати Image Texture та шлях до файлу Stone.jpg

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Мультимедийное программное обеспечение, программное обеспечение

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт

Автоматически созданное описание

  1.  Внизу вибрати Material та Edit Mode. Повинна накластися текстура. Перейдіть знову в 3D View

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт

Автоматически созданное описаниеИзображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, Мультимедийное программное обеспечение

Автоматически созданное описание
Натисніть F12 для створення рендера, зачекайте пару хвилин (у мене це зайняло 2:30). Натисніть F3 для створення зображення, назвіть render.png

Збережіть свою роботу у своїй папці. Покажіть вчителю

 

  1. Збережіть новий файл «File» → «Save as» → Виберіть свою папку на диску та введіть назву файлу “Практична4_текст”. Після введення назви натисніть справа кнопку Save as Blender File.
  2. Видаляємо куб, натиснувши Delete на клавіатурі та в меню.
  3. Натискаємо Shift + A. Вибираємо Text.

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание

  1. На панелі зліва встановлюємо значення як на скріншоті:

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, число

Автоматически созданное описание

  1. Натискаємо Tab для переходу в Edit Mode. За допомогою клавіші Backspace видаляємо Text:

Изображение выглядит как снимок экрана, линия, пространство

Автоматически созданное описание

  1. Переходимо до шрифтів, вставляємо зі спільної папки файл Classica_One.ttf (або інший файл шрифту, який завантажується з сайту https://ukrfonts.com/), пишемо Практична робота:

Изображение выглядит как Мультимедийное программное обеспечение, Графическое программное обеспечение, программное обеспечение, текст

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как текст, снимок экрана, программное обеспечение, Мультимедийное программное обеспечение

Автоматически созданное описание

  1. Зробіть текст об’ємним, згладіть всі фаски (bevel), змініть розмір:

Изображение выглядит как текст, снимок экрана

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как Шрифт, графический дизайн, Графика, типография

Автоматически созданное описание

  1. Натисніть Tab для виходу з Edit Mode. Збережіть файл. Покажіть вчителю.
  1.     Вправи для очей.

V. Підбиття підсумків уроку

  1. Як нанести текстуру?
  2. Як зробити текст?
  3. Як рендерити?

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати конспект уроку, повтор. тривимірні примітиви.

1

 

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку