Клас 9 Дата ___________
Урок 15
Тема. Практична робота №4. Побудова тривимірних об’єктів з використанням графічних текстур, текстових частин та їх рендеринг.
Мета:
навчальна: навчитися працювати з графічними текстурами, текстовими частинами, рендерити;
розвивальна: установити зв'язки між засвоєними та новими знаннями;
виховна: виховувати інтерес до вивчення дисципліни, мотивації необхідності знань і вмінь з неї в повсякденному житті і під час виконання професійних обов’язків.
Тип уроку: практичного застосування знань, навичок і умінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Blender 2.79b.
Хід уроку
І. Організаційний етап
-
привітання
-
перевірка присутніх
-
перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування:
1. Назвіть базові об’єкти із сітьовою поверхнею.
2. Коли наносять текстуру?
3. Яким чином можна додати текст?
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
-
Інструктаж учителя.
-
Практична робота
Збережіть новий файл «File» → «Save as» → Виберіть свою папку на диску та введіть назву файлу “Практична4”
Моделюємо колодязь
-
З об’єкту Куб створіть брусок розміром X – «0.35», Y – «0.2» Z – «0.2» (Меню Tools зліва – поле «Scale»). Виділіть цей об’єкт
…
-
Переключіться в режим Редагування Edit Mode (натисніть «гарячу» клавіша Tab)
-
Ввімкніть перемикач вибору ребер
-
Скористайтесь інструментом Фаска (Add Modifier – Bevel). Зніміть фаску з куба (Затиснувши ПКМ клацніть на кут куба)
-
Поділіть наш куб на сектори по осі Х на 10 частин, по осі Z на 10 частин; по осі Y теж на 10 частин (виділіть всі грані, натиснувши Shift, та натисніть W, виберіть Subdivide, встановіть кількість розрізів 9).
-
Перейдіть в режим Об’єкт Object Mode («гаряча» клавіша Tab).
-
Виділіть об’єкт та додайте модифікатор Деформація (Права бічна панель – кнопка Modifer Properties – Add Modifier – Displace)
-
Пролистуємо вниз, вибираємо New, натискаємо , вибираємо Texture, потім в Type вибираємо Clouds.
-
Розкриваємо меню Базис шуму та із випадаючого списку обираємо Voronoi F4. Задайте розмір Size 1.95 і глибину Depth 0
-
Поверніться у вікно Модифікаторів, натиснувши кнопку і пролиставши вниз. І встановіть параметр Сила Strength 0.2
-
Додайте модифікатор з Subdivision Surface з групи Generate. Параметр View змініть на 2
-
Виділіть Куб (натиснути Tab для переходу в Edit Mode, навести на об’єкт, натиснути A для виділення всього) і встановіть параметр Зглажене тонування (W – Shade Smooth)
-
Додайте модифікатор Масив Array з групи Генерування Generate
-
Встановіть кількість 15. Таким чином cкопіювали об’єкт в довжину.
-
Додайте модифікатор Масив ще раз. Ввімкніть прапорець у вікні Постійне зміщення Constant. У вікні Відносне зміщення Relative встановіть такі параметри:
Отримали два ряди брусків.
-
За допомогою клавіші 1 на Numpad клавіатурі (що справа) перейдіть у режим Спереду. У вікні Постійне зміщення встановіть наступні параметри:
.
-
Ще раз додайте модифікатор Масив. І у вікні Відносне зміщення знову встановіть наступні параметри:
Таким чином отримали 4 ряди брусків.
-
Додайте модифікатор Проста деформація Simple Deform із групи Деформація Deform
-
Перемкніть прапорець на Згин. Отримаєте стіну загнуту по осі Z. Замкніть свій колодязь у кільце. Для цього встановіть кут 360.
Отримали овал.
-
Натисніть комбінацію клавіш Ctrl+A та оберіть пункт Обертання та масштаб Rotation and Scale.
Колодязь готовий.
-
Додаємо текстуру та матеріал до наших об’єктів. Справа зверху бокового меню натискаємо на 3 лінії і рухаємо вліво, щоб стало 2 види нашого об’єкта
Вибираємо знизу рисунок куба – UV/Image Editing
-
Вибрати Open знизу зліва – Вибрати шлях до файлу текстури Stone.jpg (який знаходиться у спільній папці) і справа натиснути Open Image
Результат повинен бути такий:
-
Зверху вибрати Cycles Render
-
На панелі справа перейти на Surface – Вибрати Principled BSDF
-
У Base Color вибрати Image Texture та шлях до файлу Stone.jpg
-
Внизу вибрати Material та Edit Mode. Повинна накластися текстура. Перейдіть знову в 3D View
Натисніть F12 для створення рендера, зачекайте пару хвилин (у мене це зайняло 2:30). Натисніть F3 для створення зображення, назвіть render.png
Збережіть свою роботу у своїй папці. Покажіть вчителю
-
Збережіть новий файл «File» → «Save as» → Виберіть свою папку на диску та введіть назву файлу “Практична4_текст”. Після введення назви натисніть справа кнопку Save as Blender File.
-
Видаляємо куб, натиснувши Delete на клавіатурі та в меню.
-
Натискаємо Shift + A. Вибираємо Text.
-
На панелі зліва встановлюємо значення як на скріншоті:
-
Натискаємо Tab для переходу в Edit Mode. За допомогою клавіші Backspace видаляємо Text:
-
Переходимо до шрифтів, вставляємо зі спільної папки файл Classica_One.ttf (або інший файл шрифту, який завантажується з сайту https://ukrfonts.com/), пишемо Практична робота:
-
Зробіть текст об’ємним, згладіть всі фаски (bevel), змініть розмір:
-
Натисніть Tab для виходу з Edit Mode. Збережіть файл. Покажіть вчителю.
-
Вправи для очей.
V. Підбиття підсумків уроку
-
Як нанести текстуру?
-
Як зробити текст?
-
Як рендерити?
|
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати конспект уроку, повтор. тривимірні примітиви.