Практична робота №5.
Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою.
(оформлення МАРШРУТНОГО листа)
Мета: вдосконалити практичні уміння та навички читання топографічної карти та виконання практичних завдань за топографічною картою; удосконалювати уміння діяти за заданим алгоритмом; розвивати уміння узагальнювати послідовність виконання операцій і дій, що ведуть до шуканого результату
Обладнання: підручник, маршрутний лист, курвіметр, лінійка, олівець, транспортир, смартфон
Очікувані результати: учень/учениця називає елементи топографічної карти; пояснює особливості читання топографічної карти; читає топографічні карти; визначає об’єкти, напрямки, відстані, географічні, прямокутні координати, висоту точок за топографічною картою; оцінює значення топографічних карт у побуті та господарській діяльності.
Форма роботи: індивідуальна/робота в парі.
Час виконання: 45 хвилин (урок)
Хід роботи
Завдання 1 правильна відповідь 0,5 бали (мах 2 бали)
Виконайте тест, оберіть одну правильну відповідь.
А).загальногеографічна великомасштабна карта, що відображає розміщення і властивості об' єктів на Землі Б).креслення земної поверхні В).малюнок Землі Г).космічна карта
А).латиницею Б).арабськими цифрами В).римськими цифрами Г).цифрами Сучжоу ( паличкові )
А).Гаусса- Крюгера Б).розграфленням В).номенклатурою Г).географічними координатами
Завдання 2 правильна відповідь 1 бал (мах 4 бали).
Робота в парі.
Знайдіть на топографічній карті об’єкти, визначте їх координат, результат запишіть в таблицю.
№ |
Об’єкт |
Географічні координати |
Прямокутні координати |
||
φ |
λ |
Х |
У |
||
1. |
г.Волинська, 156,9 м |
|
|
|
|
2. |
Вітряк на сході Русавської гори 156.2м |
|
|
|
|
Завдання 3 правильна відповідь 0,5 бали (мах 2 бали).
Розгляньте топографічну карту визначте:
Завдання 4 правильна відповідь 1 бал ( мах 2 бали)
Визначте географічний і магнітиний азимут від висотної точки 142,7 м до джерела Чисте
Географічний азимут |
Магнітний азимут |
|
|
Висновок правильна відповідь 2 бали.
Яке практичне значення ( у побуті) мають навички вміння працювати з топографічною картою? Які переваги має використання цифрових топографічних карт порівняно з паперовими?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________