Тема: Практична робота №8
« Розв’язування задач на обчислення» (8кл.)
Мета:
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Учні повинні:
Обладнання: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Табличний процесор, браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Оголошення теми та мети уроку(слайд 1 і 2)
ІII. Актуалізація опорних знань
Вправа «Мікрофон» (слайд 3,4,5)
─ Для чого призначені електронні таблиці? (Відповідь: для обробки табличної інформації.)
─ Назвіть основні об’єкти табличного процесора. (Відповідь: книга, аркуш, електронна таблиця, рядок, стовпець, клітинка, діапазон клітинок, діаграма.)
─ Діти, давайте з’ясуємо в яких сферах життя людини можуть знадобитися знання про ТП Excel?(Відповідь: на підприємствах та виробництві, розрахунок податків, заробітної платні, облік кадрів і витрат, в усіх сферах людської діяльності).
─ Бачите яка широка різноманітність використання цієї програми, як багато життєвих задач можна розв’язати та зекономити свій час.
ІV. Мотивація навчальної діяльності (слайд 6)
— Ми живемо в світі цифр і чисел, тому що все в нашому житті вимірюється і підлягає рахунку. Щоб правильно розпоряджатися та контролювати час треба швидко і зручно вести різного роду обчислення, обробляти, дані, вести їх пошук і обмін. Програми обробки електронних таблиць широко застосовуються в наш час, так як без обчислень не обійтись в багатьох сферах нашого життя.
— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці.
— А щоб було цікаво нам працювати протягом нашої теми пропоную попрацювати всім разом, а потім по групам.
Працюють всі учні (слайд 7)
Методичний прийом «Квітка розв’язань».
На дошці(екрані) намальована квітка з центром «Формула - це». Учні по черзі дають відповідь і з’являються пелюстки квітки.
Робота в групах (слайд 8,9)
─ Роботи в нас багато, тож поділимося на групи, щоб кожен зміг продуктивно попрацювати.
─ Оберіть з кошика геометричну фігуру (кола, квадратики, трикутники).
Вчитель оголошує склад груп.
─ Ви вже знаєте склад груп, прошу сідати до ПК та виконувати завдання.
Кожній групі запропоновано виконати інтерактивні завдання, що розміщені на сайті LearningApps.net правильне виконання оцінюється в 5 балів.
Перша група(кола) - http://learningapps.org/2081564
Друга група (квадратики) - http://learningapps.org/2078567
Третя група (трикутники) - http://learningapps.org/2048994
V.Вправа для очей (слайд 10)
VІ. Формування вмінь та навичок
─ Комп'ютер для нас – це не тільки розвага, але і інструмент для серйозної роботи. Тому ми повинні пам'ятати і дотримувати правила поведінки і техніки безпеки при роботі з ЕОМ.
Інструктаж з Правил техніки безпеки (слайд 11)
Практична робота № 8 с.81-82 в підручнику «Розв’язування задач на обчислення» (слайд 12)
VIІ. Підсумки уроку (слайд 13)
Вправа «Рефлексивний екран».
Учні по черзі висловлюють одним реченням ставлення до проведеного уроку, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану.
Рефлексивний екран
• На уроці я дізнався... • На уроці я навчився...
• На уроці було цікаво... • На уроці в мене вийшло...
• На уроці було важко... • На уроці я зміг...
• На уроці я виконував завдання... • На уроці я спробую...
• На уроці я зрозумів, що... • Тепер я можу...
• Мене здивувало...
• На уроці я набув...
VІІI. Домашнє завдання (слайд 14)
Підручник § 14 ст. 77-82
1