Практична робота «Аналіз даних за допомогою функцій табличного процесора»
Мета уроку: ознайомити учнів з основними функціями MS Excel; навчити застосовувати найпростіші формули та основні математичні, статистичні, логічні функції для аналізу й опрацювання даних.
Очікувані результати: учні повинні знати призначення та вміти застосовувати основні математичні, статистичні, логічні функції і найпростіші формули MS Excel для аналізу та опрацювання даних.
Тип уроку: комбінований.
1.1. Привітання, організація уваги.
1.2. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі.
2. Перевірка домашнього завдання
3. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель пропонує учням поміркувати над тим, що таке аналіз даних і які функції можуть знадобитися для аналізу даних в обраній предметній області або майбутній професії.
4. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування.
1. Поясніть правила введення даних до клітинки електронної таблиці.
2. Які дані може містити клітинка?
3. Поясніть поняття «автозаповнення».
4. Що таке формула в табличному процесорі, з чого вона може складатися?
5. Що таке «функція»?
6. Які категорії функцій Вам відомі?
7.Як вставити функцію до клітинки в табличному процесорі?
5. Застосування узагальнених знань, умінь та навичок у стандартних та змінених умовах
Виконання завдання практичної роботи.
Створити та заповнити таблицю. В пусті комірки, де стоїть знак «?» ввести необхідні формули та функції. Врахувати, що:
Ціна в грн = Ціна, $ * Курс
Вартість = Ціна, грн * Кількість.
Знижка = якщо загальна вартість складає більше 15000 грн, то знижка буде Вартість * 20%, інакше Вартість * 10%. Розрахувати знижку використовуючи логічну функцію IF.
Всього=Вартість-Знижка.
Зберегти роботу у файлі підписавши власним прізвищем.
6. Контроль і самоперевірка
Рефлексивна вправа.
Учні оцінюють свою роботу на уроці (ставлять позначки («+», «–», «±») за таблицею, яку здають вчителю.
Діапазон клітинок |
Результат виконання |
Причина |
D3:D12 |
|
|
F3:F12 |
|
|
G3:G12 |
|
|
H3:H12 |
|
|
F13:H13 |
|
|
F14:H14 |
|
|
F15:H15 |
|
|
F16:H16 |
|
|
7. Підбиття підсумків уроку
Вчитель за результатами рефлексивної вправи робить підсумок уроку і виставляє оцінки за практичну роботу.