Практична робота "Дослідження якісного складу солей" 11 клас

Про матеріал
Дана розробка являє собою інструктивну картку для проведення і виконання практичної роботи в 11 класі з дослідження якісного складу солей. Досліди побудовані відповідно до наявних реактивів у шкільній лабораторії, навчальної програми з хімії 11 класу, розглянутих на уроках хімії якісних реакцій на виявлення деяких йонів та потребує невеликої затрати часу на підготовку до виконання досліджень.
Перегляд файлу

Дата___________                                                                                     Клас _________

 

 

Практична робота №1. «Дослідження якісного складу солей»

 

Інструкція з техніки безпеки під час проведення  роботи

Перед початком:

1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.

2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.

3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання досліду:

5. Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.

6. Не пробуйте речовини на смак.

7. Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.

8. Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.

9. Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.

10. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).

11. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.

12. Обережно працюйте з лугом. При попадання на шкіру змийте великою кількістю проточної води і за необхідності нейтралізуйте слабким розчином оцтової кислоти.

13. Обережно нагрівайте пробірку. Спочатку прогрійте всю пробірку, а потім ту її частину, де знаходиться досліджувана речовина.

14. Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.

15. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи:

      16. Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.

      17. Вимийте руки з милом.

 

 

З правилами техніки безпеки ознайомлений________________

  

                                           Практична робота

  Тема: Дослідження якісного складу солей.

  Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук, продовжити формувати практичні навички проводити  якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.

 

  Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, розчини: барій хлориду, сульфатної кислоти розбавленої, ферум (ІІ) сульфату, ферум (ІІІ) хлориду, натрій гідроксиду, амоній хлориду, натрій карбонату, натрій ортофосфату.

Хід роботи.

Порядок виконання роботи

Спостереження, рівняння реакцій

Дослід 1. Доведення якісного складу солей.

а). В дві пробірки налийте невелику кількість розчину барій хлориду. Доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Ва2+ та аніонів Сl  в складі солі.

 

 

 

б). В дві пробірки налийте невелику кількість розчину ферум(ІІ) сульфату; доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Fe2+ та аніонів SO42–  в складі солі;

Спостереження__________________________________
_______________________________________________

Рівняння реакцій:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок: Якісними реакціями на наявність катіонів Ва2+ в солі є взаємодія з_________ і Сl   - з __________

 

 

Спостереження_________________________________
______________________________________________

Рівняння реакцій:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Висновок: Якісними реакціями на наявність катіонів Fe2+ в солі є взаємодія з _________ і на  SO42–   - з __________.

Дослід 2. Розпізнавання солей.

В чотирьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини ферум(ІІ) сульфату, ферум(ІІІ) хлориду, амоній хлориду та натрій карбонату. Встановіть вміст кожної пробірки, добравши необхідний реактив.

 

Спостереження:

І пробірка - _________________________________

ІІ пробірка - ________________________________

ІІІ пробірка- ________________________________

ІV пробірка - ________________________________

Рівняння реакцій:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Висновок: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Висновок:

Які реакції називаються якісними ________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________.

За якими ознаками виявляють ті чи інші йони у розчині _____________________ _____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

docx
Додано
8 лютого
Переглядів
3431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку