Дата___________ Клас _________
Практична робота №1. «Дослідження якісного складу солей»
Інструкція з техніки безпеки під час проведення роботи
Перед початком:
1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.
2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.
3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.
4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання досліду:
5. Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.
6. Не пробуйте речовини на смак.
7. Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.
8. Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
9. Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.
10. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).
11. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.
12. Обережно працюйте з лугом. При попадання на шкіру змийте великою кількістю проточної води і за необхідності нейтралізуйте слабким розчином оцтової кислоти.
13. Обережно нагрівайте пробірку. Спочатку прогрійте всю пробірку, а потім ту її частину, де знаходиться досліджувана речовина.
14. Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.
15. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Після закінчення роботи:
16. Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.
17. Вимийте руки з милом.
З правилами техніки безпеки ознайомлений________________
Практична робота
Тема: Дослідження якісного складу солей.
Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук, продовжити формувати практичні навички проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.
Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, розчини: барій хлориду, сульфатної кислоти розбавленої, ферум (ІІ) сульфату, ферум (ІІІ) хлориду, натрій гідроксиду, амоній хлориду, натрій карбонату, натрій ортофосфату.
Хід роботи.
Порядок виконання роботи |
Спостереження, рівняння реакцій |
Дослід 1. Доведення якісного складу солей. а). В дві пробірки налийте невелику кількість розчину барій хлориду. Доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Ва2+ та аніонів Сl– в складі солі.
б). В дві пробірки налийте невелику кількість розчину ферум(ІІ) сульфату; доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Fe2+ та аніонів SO42– в складі солі; |
Спостереження__________________________________ Рівняння реакцій: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Висновок: Якісними реакціями на наявність катіонів Ва2+ в солі є взаємодія з_________ і Сl– - з __________
Спостереження_________________________________ Рівняння реакцій: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок: Якісними реакціями на наявність катіонів Fe2+ в солі є взаємодія з _________ і на SO42– - з __________. |
Дослід 2. Розпізнавання солей. В чотирьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини ферум(ІІ) сульфату, ферум(ІІІ) хлориду, амоній хлориду та натрій карбонату. Встановіть вміст кожної пробірки, добравши необхідний реактив.
|
Спостереження: І пробірка - _________________________________ ІІ пробірка - ________________________________ ІІІ пробірка- ________________________________ ІV пробірка - ________________________________ Рівняння реакцій: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
Висновок:
Які реакції називаються якісними ________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________.
За якими ознаками виявляють ті чи інші йони у розчині _____________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.