Розробка уроку з історії України для 5 класу на тему Практична робота "Розповідь про пам'ятку історії рідного краю."
Урок № _____ 5 клас Дата____________
Практична робота № 4.
Тема : Розповідь про пам’ятку історії рідного краю.
Мета:
На уроці учні мають навчитися:
Тип урок: Урок вивчення нового матеріалу, формування умінь і навичок.
Форма уроку: Практичне заняття.
Навчально-методичне забезпечення. 1. Підручник. 2. Ілюстративний матеріал: фотографії та інші зображення історико-культурних пам'яток рідного краю. 3. Дидактичні набори: плани характеристики історико-культурної пам'ятки;.4.Мультимедійний проектор.
I. Підготовчий етап (5—10 хв.)
1. Організація робочих місць учнів і готовності класу до уроку.
2. Активізація пізнавальної діяльності учнів.
Емоційне налаштування на урок :
Покладіть праву руку собі на голову, погладьте і скажіть: "Ах, який я молодець!" А тепер покладіть руку сусідові на голову, погладьте і скажіть: "Ах, який ти молодець!"
Я дуже рада бачити ваші веселі оченята. Бачу, що ви готові до роботи. У мене сьогодні таємниче і радісний настрій, бо ми вирушаємо з вами в чергову подорож по Великій Країні Історії. Успіхів вам і нових відкритів!
Зараз я хочу вам запропонувати розгадати декілька історичних головоломок і дізнатися тему нашої подорожі.
4614, 54775, 642,46314 (Край, місто, ріг, козак.)
Отже, про що сьогодні ми будемо говорити з вами?
(Учні самостійно формують тему уроку)
II. Основний етап (25—30 хв.)
Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
Слово вчителя.
Уявіть, що до вас приїхали гості і просять провести екскурсію та розповісти про ваше місто. Що б ви їм розповіли і показали? Сьогодні ми з вами проведемо невелику екскурсію нашими краями і зробимо невеликий путівник.
Бесіда.
Як ви розумієте вислів «історія рідного краю»?
- Про кого і про що вона розповідає?
- Яке місце ви вважаєте своїм рідним краєм?
- Покажіть на карті України Дніпропетровську область, місто Дніпропетровськ, місто Кривий Ріг.
Окрім історії континентів, країн і народів, існує окремий розділ історичної науки, який називається краєзнавство, або історія рідного краю. Ця історія розпочинається за дверима вашої оселі і розповідає про людей, події та місця, пов’язані з невеликим географічним простором — нашим рідним краєм, та історією місцевої спільноти людей.
Історію можна вивчати з підручників з відеофільмів, відвідуючи музеї, архіви. За чим ще, можна вивчати історію?
Тому дуже важливо зберігати інформацію, знання про ті чи інші пам’ятки культури. Досліджувати їх щоб донести інформацію до майбутніх поколінь. Потрібно бережно ставитись до історичної пам’ятки, адже вона може розповісти дуже багато цікавого. Дослідницька справа – це важка і довготривала робота. Але вона дуже необхідна. Сьогодні я запропоную нам провести дослідницьку роботу над пам’ятками нашого міста.
Як кожна людина має своє ім’я, прізвище, рік народження, паспортні дані так і кожна пам’ятка повинна мати свій паспорт…… І сьогодні ми будемо навчатися складати картку об’єкта пам’ятки і також створимо власний туристичний путівник міста.
3. Опрацювання нового навчального матеріалу.
Робота в парах.
Опрацювати матеріали джерел та на їх основі створити паспорт об’єкту історичної пам’ятки.
Фото пам’ятки |
Назва пам’ятки : |
|
|
Вид пам’ятки: археологічна історична монументальна архітектурна садово-паркова ландшафтна |
|
Дата створення: |
|
|
Автор пам’ятки: |
|
|
Місце розташування: |
|
|
Історична задача. Скільки років існує пам’ятка. |
|
|
|
Історичне значення об’єкту: |
|
Виконання практичної роботи та озвучення своїх результатів.
Гра «Реклама». За умовами нашої подорожі ми сьогодні з вами повинні створити путівник рідного міста тому я пропоную зараз скласти невеличкий текст реклами , що поінформує гостей нашого міста про найвідоміші історико-культурні пам'ятки.
4. Узагальнення і систематизація знань, формування вмінь та навичок учнів.
Складання електронних пазлів про відомі пам’ятки міста.(Презентація)
III. Завершальний етап (5—10 хв.)
1. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
Сьогодні ми з вами гарно попрацювали . Наостанок пропоную вам останню зупинку нашої подорожі на прекрасному острові знань та скарбів. Пропоную вам взяти кораблик і розмістити біля того острова, який вам найбільше сподобався.
( На аркуші паперу малюється карта із зображенням островів з наступними назвами: острів Невпевненості, острів Натхнення, острів Задоволення, острів Накопичення знань, острів Роздуми.
Карта вивішується на дошці. Учні вже готові кораблики прикріплюють у відповідному районі, який відображає його душевний емоційно-чуттєвий стан після проведеного уроку. Після приміщення свого «настрою» на папері учні коментують свій вибір)
2. Повідомлення та інструктаж домашнього завдання учнів.
Підготуватись до уроку узагальнення знань « Про кого і про що розповідає історія рідного краю».