Практична робота «Складання раціону здорового харчування».

Про матеріал

Ознайомити учнів з групами продуктів харчування, з речовинами, з яких вони складаються;

формувати дослідницькі уміння у процесі розв'язування завдань практичного спрямування;

розвивати навчання правильного харчування;

виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров'я.

Перегляд файлу

Майстер – клас

Природознавство, 3 клас

Тема: Практична робота «Складання раціону здорового харчування».

Мета: Ознайомити учнів з групами продуктів харчування, з речовинами, з яких вони складаються;

 формувати дослідницькі уміння у процесі розв’язування завдань практичного спрямування;

розвивати навчання правильного харчування;

виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я.

 

 

 

  1. Дай відповіді на запитання і дізнайся, що нас цікавить

(групова робота).

 

  • Нас цікавить слово:

РАЦІОН

 

  • Чи знаєте ви, що воно означає?

(Відомості із тлумачного словника.)

  • Сьогодні ми будемо складати раціон здорового харчування молодшого школяра. Ви дізнаєтесь багато нового про правильне і здорове харчування, про те, які продукти слід вживати аби добре рости і розвиватися.
  • Перед складанням раціону харчування, необхідно згадати деякі правила.

 

  1. Складання правил (робота в групах -1, 2, 3.)

І група

Перетвори шкідливі поради на корисні:

 

  1. Їжа не повинна бути різноманітною.
  2. Їсти не потрібно в один і той самий час.
  3. Вранці, перед уроками, не обов’язково снідати.
  4. Вечеряй не за 2 години до сну. Переїдай.

 

 

 

ІІ група

Вибери і познач правильну відповідь («+»):

 

  1. З’їдай щодня 5 порцій фруктів і овочів.

     Однією порцією вважається: 1 фрукт       середнього розміру, 2 маленьких фрукти, 10-15 ягід, 1 ст. л. сухофруктів.

  1. Випивати за добу 0, 5л води.
  2. Їсти багато страв жарених, солених копчених.
  3. Обмежити вживання ковбаси, фаст-фуду, солодощів, чіпсів, газованої води
  4. Їсти 4-5 разів на добу.

 

 

ІІІ група

Продовжити речення:

 

1) Перед їжею завжди треба               .

2) Овочі і фрукти перед вживанням треба              .

3) Якщо їжа впала на підлогу,                 .

4)  Продукти,  термін придатності яких минув,      .

 

  • Харчування людини вважається повноцінним, коли в організм з їжею регулярно надходять усі необхідні поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни.

 

 

 

 

 

 

 

3.      Знайди назви продуктів. Розфарбуй їх різними кольорами:

вуглеводи – блакитним, фрукти і овочі – зеленим,

жири – жовтим, білки – рожевим, шкідливі продукти – червоним:

В

Б

 Х

 К

 Р

 У

 П

 И

 Ю

 М

 Я

 С

 А

 Л

 И

 М

 О

 Н

 А

 Д

 А

 С

 Ч

 Н

 І

 Р

 С

 Л

 И

 В

 А

 К

 А

 І

 А

 Б

 Ю

 И

 Б

 І

 Б

 Ц

 А

 Л

 П

 Н

 М

 О

 Р

 К

 В

 А

 У

 Р

 О

 С

 М

 Е

 Т

 А

 Н

 А

 Б

 К

 О

 М

 И

 Я

 Й

 Ц

 Я

 К

 М

 И

 О

 Н

 Е

 П

 О

 М

 І

 Д

 О

 Р

 Р

 Р

 И

 Д

 

Вуглеводи – хліб, крупи, макарони, цукор, мед.

Фрукти і овочі – банан, морква, помідор, слива.

Білки – яйця, біб, риба, сир.

Жири – сметана, сало.

Шкідливі продукти – чіпси, лимонад.

  • Яких продуктів виявилось найбільше? (вуглеводів)

Вуглеводи – головне джерело енергії, їх треба вживати найбільше, вони легко засвоюються.

- Далі ідуть овочі і фрукти.

Фрукти і овочі – містять багато вітамінів, які необхідні для збереження і зміцнення здоров’я.

Білки – речовини, які вважають основним «будівельним матеріалом» для тіла людини. Особливо потрібні дітям, бо їх організм росте і розвивається.

Жири – забезпечують організм енергією, їх також вважають «будівельним матеріалом» для тіла. Але вживати багато їх не можна, бо це може викликати захворювання організму. Не забувайте, що жир має властивість відкладатися про запас.

  • Виконавши останнє завдання, ми маємо змогу побудувати піраміду раціонального харчування.

 

 

 

4. Піраміда раціонального харчування.

 

 

Піраміда харчування

 

Цікаво знати .

 

Вчені підрахували, що за 70 років життя людина з’їдає приблизно 8 тонн хлібобулочних виробів, 10-12 тонн картоплі, 6-7 тонн м’яса і риби, 10-12 тисяч яєць, випиває 10-14 тисяч літрів молока. На приймання їжі людина витрачає 6 років життя.

 

5. Гра «Відгадай страву за описом»

1) Відокремлений від м’яса підшкірний свинячий жир, що зберігається солоним і вживається сирим, смаженим, печеним, вареним. (Сало.)

 

2) Закручена в листки капусти начинка з каш і м’ясного чи грибного фаршу. Начинка може бути овочева. (Голубці.)

3) Популярна в Україні рідка страва, яку варять з посічених буряків, капусти, моркви, картоплі та інших овочів і приправ. (Борщ.)

 

 

4) Борошняний виріб у формі півмісяця. Начинкою слугує картопля, капуста, сир. (Вареники.)

 

 

 

  • Всі відгадані страви є традиційними стравами української кухні.

З давніх-давен найпоширенішими стравами в Україні були ті, які виготовленні з рослинних складників. Каші становили більшу частину народної їжі. Найулюбленіші овочеві страви: борщ, капусняк. Борщ – король народної кухні. Для українського борщу з м’ясом необхідно близько 12 компонентів, які в своїй сукупності й дають смаковий букет.

Готували різні страви з картоплі: деруни, галушки, вареники. М’ясні страви були рідкість, натомість споживали багато сала. Страви з птиці готували лише в неділю. Яйця споживали на свята. Молочні страви вживали частіше.

В давнину українці очищали свій організм – постилися. Перед великими святами завжди є піст. Постили також у середу і п’ятницю.

 

6. Гра «Перевір меню» (робота в парах.)

- Уявіть себе в ролі ревізорів і перевірте, чи містить меню всі необхідні речовини для збалансованого харчування.

 

Сніданок. Каша, бутерброд з маслом, лимонад, банан

Обід. Макарони, м'ясо тушковане, салат, хліб, кисіль.

Підвечірок. Фрукти, сир, печиво.

Вечеря. Рибне філе, чіпси, салат,какао.

 

7. Гра «Смачного». (Робота в рухомих групах.)

- А зараз час уявити себе в ролі кухарів і скласти власне меню. При цьому можете користуватись порадами лікаря-педіатра щодо організації правильного харчування молодших школярів.

Поради лікаря-педіатра щодо організації правильного харчування молодших школярів.

 

  1. Для молодшого школяра краще встановити 4-5 –разове харчування.
  2. Ідеальне блюдо для сніданку – каша. Можна запропонувати пластівці з молоком, сир або омлет, хліб з маслом , варене яйце, чай, фрукти (банани).
  3. Другий сніданок - більш легкий. Це може бути сік, печиво.
  4. Обід повинен складатися із 2-3 блюд:

    перша страва( суп, борщ ); друга страва –

    м’ясна, овочева; третя страва –   

    вітамінізований кисіль або компот.

  1. На підвечірок слід давати стакан молока, овочі, фрукти, печиво, сир.
  2. Вечеря складається з більш легких страв: овочевих,рибних, молочних. Можна дати кавовий напій з молоком, фрукти, солодощі.

 

 

 

Клас ділиться на 4 групи:

  • сніданок,
  • обід,
  • підвечірок,
  • вечеря.

На білих великих аркушах паперу повинні розмістити предметні малюнки із зображенням продуктів, корисних для дітей. Малюнки вибирають із загального столу: молочна вівсяна каша, варене яйце, чай, шматочок хліба з маслом, банан, суп, гречана каша, відбивна, кисіль, фрукти, смажена риба, салат, хліб, какао, тістечко, кока-кола, гамбургер, сухарики.)

В результаті отримуємо:

Сніданок: молочна вівсяна каша, варене яйце, чай, шматочок хліба з маслом, банан.

Обід: суп, гречана каша, відбивна, кисіль, фрукти.

Підвечірок: молоко, булочка, свіжі ягоди.

Вечеря: смажена риба, салат, хліб, какао, тістечко.

 

8. Підведення підсумків.

Отже, наша практична робота підходить до кінця. Зараз ми перевіримо, що ви дізнались нове, що ви вже знали, що для вас сьогодні стало відкриттям, а що ви зрозуміли найголовніше.

Перед вами запитання, прочитайте їх уважно і поставте відповідну позначку:

+   це я знаю,

  •  цього я не знав,

!    саме головне,

*    це для мене нове.

 

Їжа дає енергію, силу, розвиток.

Здоров’я людини залежить від харчування.

Правильне харчування – це вживання білків, жирів, вуглеводів, вітамінів у відповідній кількості.

Переїдання шкідливе для організму.

Останній прийом їжі за 2 години до сну.

 

Відеоролик.

Сократ: «Ми живемо не для того, щоб їсти,

                  а їмо для того, щоб жити.»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Циганок Лариса Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Суханова Валентина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
18259
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку