Практична робота. Визначення напрямків на плані. Визначення азимуту вказаних на плані об’єктів

Про матеріал
Розоробка уроку включає матеріаал та практичні завдання до теми "Визначеня напрямків на плані. Поняття про азимут". Мета: сформувати знання про азимут та способи його визначення, розвивати вміння визначати азимут за компасом та знаходити азимут за напрямком на предмет; ознайомити із способами вимірювання відстаней на місцевості; забезпечити практичне спрямування отриманих знань у життєвих ситуаціях; виховувати уважність, зосередженість.
Перегляд файлу

Практична робота.

Визначення напрямків на плані.

Визначення азимуту вказаних на плані об’єктів

Мета: сформувати знання про азимут та способи його визначення, розвивати вміння визначати азимут за компасом та знаходити азимут за напрямком на предмет; ознайомити із способами вимірювання відстаней на місцевості; забезпечити практичне спрямування отриманих знань у життєвих ситуаціях; виховувати уважність, зосередженість. 

Обладнання: підручники, зошити, компаси, учнівські транспортири, рулетка, телефони з GPS-навігацією, відеоматеріал.

Тип уроку: використання знань, умінь і навичок ( Онищук,Щукіна)

Хід уроку

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування                                               1 хвилина

Прийом «Афірмація»

Мені подобається вчитися! Я вірю в себе і знаю, що у мене все вийде!

ІІ. Перевірка домашнього завдання; коригування опорних знань ,умінь і навичок.

Прийом «Дешифратор» (розшифруй і поясни)                                                          4 хвилини

НПЛА               ПЛАН

МАЗУТИ        АЗИМУТ

ОСМАПК       КОМПАС

ІВНІЧП         ПІВНІЧ

ТАШАСМБ   МАСШТАБ

Масштаб — це число, яке показує, у скільки разів зменшено (або збільшено) справжні розміри предметів і відстані між ними.

План місцевості — це креслення вигляду зверху невеликої ділянки земної поверхні.

Кут між напрямом на північ та напрямом на якийсь предмет на місцевості називається азимутом.

Компас – прилад для орієнтування на земній поверхні

Північ- сторона горизонту

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Прийом «Дивуй»                                                                                                               1 хвилина

А чи знали ви…..

Люди можуть орієнтуватися за сонцем, зірками, магнітним полем Землі та іншими природними орієнтирами.

 Деякі тварини, такі як голуби, собаки та бджоли, також мають природну здатність до орієнтування та навігації у просторі.

Орієнтування використовується в спорті, зокрема в орієнтувальному бігу та горних походах.

У деяких культурах існують традиції та обряди, пов'язані з орієнтуванням, наприклад, використання компаса в ритуалах або вирощування дерев, що вказують на певні напрямки.

Орієнтування також використовується в маркетингу та рекламі для визначення поведінки споживачів та їхнього розташування.

Орієнтування може бути корисним навичкою для виживання в природних умовах або в екстремальних ситуаціях.

А ми сьогодні начимося орієнтуватися за допомогою ПЛАНУ та АЗИМУТУ.

IV. Повідомлення теми і мети уроку (очікуваних результатів)                             1 хвилина

Практична робота.

Визначення напрямків на плані.

Визначення азимуту вказаних на плані об’єктів

Очікувані результати: ВИ ЗМОЖИТЕ обчислювати азимут за шкалою компаса, пояснювати порядок дій для встановлення азимуту, називати способи вимірювання відстаней на місцевості.

V. Загальний інструктаж                                                                                             1 хвилина

  • Кожен учень отримує маршрутний лист з матеріалом до практичної роботи, заданнями і корисними покликаннями.
  • На виконання роботи ви маєте 30 хвилин, тому рекомендую розмежовувати час.
  • Кожне завдання містить оцінювальний бал.
  • Вір у себе. Бажаю успіху!

VI. Самостійне виконання учнями завдань під контролем  і за допомогою вчителя. 30 хв

VII.Звіт про виконання роботи. Узагальнення і систематизація результатів роботи.  4хв

Діти презентують свої виконані роботи.

VIII. Підсумок уроку                                                                                                          3 хвилини.

Самооцінювання

 

Практична робота.

Визначення напрямків на плані.

                        Визначення азимуту вказаних на плані об’єктів

 

Мета: навчитися визначати напрямки на плані, навчитися обчислювати азимут за шкалою компаса, пояснювати порядок дій для встановлення азимуту, називати способи вимірювання відстаней на місцевості.

Хід роботи

Завдання 1.

Підпиши сторони горизонту, заповни таблицю.                                              Правильна відповідь 1 б                                                      

                            ___________        ____________

 

Завдання 2

Користуючись напрямками сторін горизонту, знайди будиночок ельфа .             Правильна відповідь 1б.

 

 

                               

 

Це ВАЖЛИВО!

 

 

Завдання 3

Використовуючи план, визнач  в якому напрямку від тебе знаходиться об’єкт. Правильна відповідь 1 бал

 

Це ВАЖЛИВО!

Завдання 4 .                                                                                                                      Правильна відповідь 3 б

Визначте величину азимуту об’єктів, що зображені на рисунку. 

 

Це ВАЖЛИВО!

Находження зворотного шляху за азимутами. Якщо доведеться повертатись до початкової точки тим самим шляхом, то для цього необхідно використати зворотні азимути.

Для визначення зворотного азимуту треба додати до прямого азимуту 180°, якщо він менший за 180°, або відняти 180°, якщо прямий азимут більший за 180°.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5.                                                                                                      Правильна відповідь 3 б

Визначте азимут, за яким літак летітиме з точки А до точки Б найкоротшим шляхом

      Відповідь_______________________________

 

Визначте азимут руху стежкою від школи до річки Андога,а також за яким азимутом буде прокладено шлях назад?

ПРАЦЮЄМО в ПАРІ

Налаштуй “Компас” у своєму смартфоні за інструкцією застосунку.

 

 

Підсумовуємо!                                                                                                     Правильна відповідь 3 бали

Прочитай уважно текст, виправ помилки.

Щоб орієнтуватися на місцевості, потрібно передусім визначити, де яка сторона. Cонце сходить на півдні, а заходить — на сході. Вдень не можна спостерігати за ним, а вночі — за розміщенням зірок на небі. Якщо день похмурий і сонця чи зірок не видно, то зорієнтуватися можна за місцевими ознаками або за допомогою курвіметра. Точний напрямок руху можна встановити за шкалою компаса, обчисливши радіус. Азимут — кут між напрямком на південь і напрямком на заданий об’єкт. Відлік азимута починають від напрямку на південь проти годинникової стрілки від 0° до 360°.

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота.

Визначення напрямків на плані.

                        Визначення азимуту вказаних на плані об’єктів

 

Мета: навчитися визначати напрямки на плані, навчитися обчислювати азимут за шкалою компаса, пояснювати порядок дій для встановлення азимуту, називати способи вимірювання відстаней на місцевості.

Хід роботи

Завдання 1.

Підпиши сторони горизонту, заповни таблицю.                                              Правильна відповідь 1 б                                                      

                           ОСНОВНІ            ПРОМІЖНІ

 

Завдання 2

Користуючись напрямками сторін горизонту, знайди будиночок ельфа.       .Правильна відповідь 1б.                                                                               

                                                         

Це ВАЖЛИВО!

 

 

 

 

 

 

Завдання 3

Використовуючи план, визнач  в якому напрямку від тебе знаходиться об’єкт. Правильна відповідь 1 бал

 

Це ВАЖЛИВО!

Завдання 4 .                                                                                                                      Правильна відповідь 3 б

Визначте величину азимуту об’єктів, що зображені на рисунку. 

 

Це ВАЖЛИВО!

Находження зворотного шляху за азимутами. Якщо доведеться повертатись до початкової точки тим самим шляхом, то для цього необхідно використати зворотні азимути.

Для визначення зворотного азимуту треба додати до прямого азимуту 180°, якщо він менший за 180°, або відняти 180°, якщо прямий азимут більший за 180°.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5.                                                                                                      Правильна відповідь 3 б

Визначте азимут,за яким літак летітиме з точки А до точки Б найкоротшим шляхом

      Відповід  900

Визначте азимут руху стежкою від школи до річки Андога,а також за яким азимутом буде прокладено шлях назад?

 

 ПРАЦЮЄМО в ПАРІ

Налаштуй “Компас” у своєму смартфоні за інструкцією застосунку.

Підсумовуємо!                                                                                                     Правильна відповідь 3 бали

Прочитай уважно текст, виправ помилки.

Щоб орієнтуватися на місцевості, потрібно передусім визначити, де яка сторона. Cонце сходить на СХОДІ, а заходить — на сході. Вдень  можна спостерігати за ним, а вночі — за розміщенням зірок на небі. Якщо день похмурий і сонця чи зірок не видно, то зорієнтуватися можна за місцевими ознаками або за допомогою КОМПАСУ. Точний напрямок руху можна встановити за шкалою компаса, обчисливши АЗИМУТ. Азимут — кут між напрямком на ПІВНІЧ і напрямком на заданий об’єкт. Відлік азимута починають від напрямку на ПІВНІЧ ЗА годинникової стрілки від 0° до 360°.

 

docx
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
2211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку