Практична робота "Введення й виведення даних, робота зі змінними"

Про матеріал
Практична робота № 6. Введення й виведення даних, робота зі змінними. 1. Відкрийте середовище Delphi 7 і створіть новий проект. 2. Установіть для форми колір фону жовтий, розміри 50 на 150 пікселів, текст заголовка Практична №6. 3. Розмістіть на формі дві кнопки, три поля. 4. Задайте на першій кнопці текст Переміщення, на другій – Обчислення, у полів і написів – порожній текст. 5. Розмістіть на формі біля кожного поля додаткові написи з текстами, що будуть пояснювати їхні призначення. 6. Складіть обробник події OnClick першої кнопки, виконання якого приведе до переміщення форми на 50 пікселів управо та на 30 пікселів униз, кожного текстового поля – на 20 пікселів уліво та на 30 пікселів уверх і зробить їхній фон різнокольоровим (на власний смак). 7. Запустіть проект та переконайтеся у правильності результатів. 8. Складіть обробник події OnClick другої кнопки, виконання якого приведе до: а. знаходження об’єму та площі повної поверхні прямокутного паралелепіпеда, вважаючи, що у поля будуть уведені довжини його ребер. б. Знаходження площі трикутника за трьома сторонами. в. Обчислення середнє арифметичне трьох чисел. г. Знаходження катета трикутника за заданим значенням гіпотенузи та іншого катета. 9. Додайте до другого обробника події команду виведення повідомлення про об’єм паралелепіпеда у вікно повідомлень. 10. Запустіть проект і переконайтеся у правильності результатів. 11. Створіть у власній папці папку Практична 6 і збережіть у ній проект. Додаткове завдання (12 балів): Переробіть програму так, щоб для будь-якого трицифрового числа, введеного у текстове поле, виводилася сума його цифр у окремому вікні.
Перегляд файлу

Практична робота № 6. Введення й виведення даних, робота зі змінними.

  1. Відкрийте середовище Delphi 7 і створіть новий проект.
  2. Установіть для форми колір фону жовтий, розміри 50 на 150 пікселів, текст заголовка Практична 6.
  3. Розмістіть на формі дві кнопки, три поля.
  4. Задайте на першій кнопці текст Переміщення, на другій – Обчислення, у полів і написів – порожній текст.
  5. Розмістіть на формі біля кожного поля додаткові написи з текстами, що будуть пояснювати їхні призначення.
  6. Складіть обробник події OnClick першої кнопки, виконання якого приведе до переміщення форми на 50 пікселів управо та на 30 пікселів униз, кожного текстового поля – на 20 пікселів уліво та на 30 пікселів уверх і зробить їхній фон різнокольоровим (на власний смак).
  7. Запустіть проект та переконайтеся у правильності результатів.
  8. Складіть обробник події OnClick другої кнопки, виконання якого приведе до:
    1. знаходження об’єму та площі повної поверхні прямокутного паралелепіпеда, вважаючи, що у поля будуть уведені довжини його ребер.
    2. Знаходження площі трикутника за трьома сторонами.
    3. Обчислення середнє арифметичне трьох чисел.
    4. Знаходження катета трикутника за заданим значенням гіпотенузи та іншого катета.
  9. Додайте до другого обробника події команду виведення повідомлення про об’єм паралелепіпеда у вікно повідомлень.
  10. Запустіть проект і переконайтеся у правильності результатів.
  11. Створіть у власній папці папку Практична 6 і збережіть у ній проект.

Додаткове завдання (12 балів):

Переробіть програму так, щоб для будь-якого трицифрового числа, введеного у текстове поле, виводилася сума його цифр у окремому вікні.

Практична робота № 6. Введення й виведення даних, робота зі змінними.

  1. Відкрийте середовище Delphi 7 і створіть новий проект.
  2. Установіть для форми колір фону жовтий, розміри 50 на 150 пікселів, текст заголовка Практична 6.
  3. Розмістіть на формі дві кнопки, три поля.
  4. Задайте на першій кнопці текст Переміщення, на другій – Обчислення, у полів і написів – порожній текст.
  5. Розмістіть на формі біля кожного поля додаткові написи з текстами, що будуть пояснювати їхні призначення.
  6. Складіть обробник події OnClick першої кнопки, виконання якого приведе до переміщення форми на 50 пікселів управо та на 30 пікселів униз, кожного текстового поля – на 20 пікселів уліво та на 30 пікселів уверх і зробить їхній фон різнокольоровим (на власний смак).
  7. Запустіть проект та переконайтеся у правильності результатів.
  8. Складіть обробник події OnClick другої кнопки, виконання якого приведе до:
    1. знаходження об’єму та площі повної поверхні прямокутного паралелепіпеда, вважаючи, що у поля будуть уведені довжини його ребер.
    2. Знаходження площі трикутника за трьома сторонами.
    3. Обчислення середнє арифметичне трьох чисел.
    4. Знаходження катета трикутника за заданим значенням гіпотенузи та іншого катета.
  9. Додайте до другого обробника події команду виведення повідомлення про об’єм паралелепіпеда у вікно повідомлень.
  10. Запустіть проект і переконайтеся у правильності результатів.
  11. Створіть у власній папці папку Практична 6 і збережіть у ній проект.

Додаткове завдання (12 балів):

Переробіть програму так, щоб для будь-якого трицифрового числа, введеного у текстове поле, виводилася сума його цифр у окремому вікні.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття змінної. Поняття операції та виразу. Арифметичні операції.

Номер слайду 2

Для введення даних під час виконання проекту використовують текстові поля. Об'єкт – Edit Для введення тексту використовується властивість - Text

Номер слайду 3

Вправа 1 Створити процедуру натиснення на кнопку (On. Click), виконання якої дає змогу встановити довільний колір вікна та збільшити його висоту на довільну цілу кількість пікселів за допомогою текстових полів.

Номер слайду 4

Розв'язанняprocedure TForm1. Button1 Click (Sender: TObject);begin. Form1. Color := Edit1. Text;Form1. Hight := Form1. Hight + Str. To. Int (Edit2. Text);end;

Номер слайду 5

Вправа 2: Простий калькулятор, який буде додавати два довільні дійсні числа. Під час виконання проекту користувач вводить по одному довільному дійсному числу в кожне поле і вибирає кнопку із заголовком Додати.

Номер слайду 6

Розв'язання

Номер слайду 7

Змінні та їх властивостіЗмінні описуються у розділі VAR в межах коду процедури;У мові програмування Delphi кожна змінна має:ім’я – х, y, a і т.п;значення – 3, «текст», -2.5;тип. Опис змінних у коді:<ім’я змінної> := <вираз> ;

Номер слайду 8

Типи змінних. Real – дійсний тип;Integer – цілий тип;String – текстовий тип.var <список імен змінних одного типу, розділених комою>: <ім’я типу>;<список імен змінних іншого типу, розділених комою>: <ім’я типу>;Наприклад: Var z, y: integer; x: real; r: string;Опис змінних у розділі змінних:

Номер слайду 9

Функції перетворення типів. Str. To. Int – переведення тексту у ціле число;Str. To. Float – переведення тексту у дійсне число;Float. To. Str – переведення дійсного числа у текст

Номер слайду 10

Засоби виведення інформаціїНапис – обєкт типу Label. Label1. Caption := Int. To. Str(x)Label1. Caption := ‘my ferst program’Label1. Caption := Float. To. Str(Edit. Text)команда Show. Message(<текст>)Show. Message('Сума '+Float. To. Str(z));

Номер слайду 11

Математичні функції+, -, *, / - додавання, віднімання, множення, ділення; ^ - піднесення до степеня;Abs(x) – |x|;Sqr(x) – x*x;Sqrt(x) –;Trunc(x) – повертає цілу частину дійсного виразу. Round(x) – округлення. Int(x) - залишає цілу частину;5 div 2 = 2 - повертає цілу частину від ділення;3 mod 2 = 1 – повертає остачу від ділення;

Номер слайду 12

Завдання Створіть програму, що відтворює роботу простого калькулятора за допомогою кнопок дії. Додайте кнопку для встановлення кольору фону;Задайте синій колір тексту для виведення результату у коді програми для кнопки «Відняти». Передбачте виведення запитання про збереження форми для кнопки «Закрити», у окремому вікні.

Номер слайду 13

Вправа. Змінити текст у рядку заголовка, зменшить ширину форми на 150 пікселів, змінити положення кнопки і текст на ній:procedure TForm1. Button1 Click (Sender: TObject);begin. Form1. Color := cl. Blue;Form1. Caption := 'Значення властивостей змінилися';Form1. Width := Form1. Width – 150;Button1. Left := 60;Button1. Top := 100;Button1. Caption := 'Змінити!';end;

zip
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку