Практична робота
Тема: Розв'язування задач з використанням різних видів масштабу
Мета: навчитися вирішувати задачі з використанням різних видів масштабу.
Завдання:
- поглибити та розширити знання про масштаб, отриманні на уроках математики та природознавства;
- сформувати знання про види масштабу;
- розвивати практичні уміння користуватися різними видами масштабів та розвивати вміння визначати види масштабів;
- виховувати охайність в оформленні та виконанні практичної роботи.
Обладнання: атлас для 6-го класу: фізична карта півкуль, фізична карта України, план місцевості.
Базові поняття: масштаб числовий, іменований, лінійний.
Хід роботи
Користуючись підказкою (інфографіка з теми масштаб):
1. Користуючись атласом для 6-гокласу, напиши який масштаб мають наступні карти та план місцевості. Відповідь надай в іменованому та числову масштабі:
а) план місцевості ______________________________________________________;
б) фізична карта України ________________________________________________;
в) фізична карта півкуль _________________________________________________.
1. Переведіть числовий масштаб в іменований:
а) 1 : 20 000 ______________________________________________________;
б) 1 : 7 000 000 _____________________________________________________;
в) 1 : 5 500 ______________________________________________________;
2. Переведіть іменований масштаб в числовий.
а) в 1 см 20 м ______________________________________________________;
б) в 1 см 135 км ____________________________________________________;
в) в 1 см 300 м ___________________________________________________.
3. Порівняйте масштаби та поставте відповідні між ними знаки (>;<;=).
а) 1 : 25 000 ____ 1 : 100 000; б) в 1 см 25 км ____ в 1 см 10 м;
в) 1 : 35 000 ____ в 1 см 350 м; в) 1 : 35 000 000 ____ 1 : 750 000.
Розв'яжіть задачі:
4. Відстань на карті від річки Андоги до загону для худоби біля села Мостище виміряно вздовж стежки й зіставлено з лінійним масштабом. Використовуючи рисунок, визначте цю відстань у метрах.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Відстань на місцевості дорівнює 500 м. Накресліть цю відстань у вигляді відрізку в масштабі 1 : 5 000.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Користуючись фізичної картою України (атлас 6-го класу) виміряйте відстань, за допомогою лінійки або циркуля вимірювача, відстань від Харкова до Київа. Розрахуйте реальну відстань між цими містами. Відповідь надайте у км.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Який масштаб карти, якщо відстань на місцевості 100 км, а на карті ця відстань дорівнює 2 см.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Зробіть висновок: Сьогодні на практичні роботі ми вивчали ________________, ______________, _______________ масштабів. Вчилися переводити один вид ______________ в інший. _____________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Матеріали для практичної роботи:
Інфографіка: масштаб
Фізична карта України
Фізична карта півкуль
Топографічна карта