Практична робота за темою «Основні операції з 3D об’єктами в програмі КОМПАС-3D».

Про матеріал
Методична розробка підготовлена згідно з навчальною програмою модуля "Комп’ютерне проєктування" предмету "Технології" для 10 класу і містить у собі методику проведення практичної роботи за темою «Основні операції з 3D об’єктами в програмі КОМПАС-3D».
Перегляд файлу

Практична робота з предмету "Технології" до навчального модуля

"Комп’ютерне проєктування" для 10 класу

 

Тема: Основні операції з 3D об’єктами  в програмі КОМПАС-3D.

Навчальна мета: навчити учнів практично застосовувати основні операції з  3D об’єктами в програмі  КОМПАС-3D та підготувати їх до подальшого використання набутих знань в практичній діяльності.

Розвивальна мета: розвиток пізнавальних інтересів, уміння запам’ятовувати.

Виховна мета: виховання уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості.

Тип уроку: урок практичного застосування знань і вмінь.

Обладнання: ПК, КОМПАС-3D, розробка практичної роботи.

 

Хід роботи

І. Організаційний момент.

ІІ. Етап орієнтації.

Основні операції з 3D об’єктами  в програмі КОМПАС-3D.

ІІІ. Етап навчальної діяльності.

Виконання практичної роботи згідно інструкції.

  1. Завантажити графічний редактор Компас-3D.
  2. Створити документ Деталь.
  3. В меню Вид вибрати команду Орієнтація…
  4. У вікні Орієнтація виду вибрати Ізометрія X, Y, Z. Натиснути команду Встановити, а потім Вихід.
  5. В меню Вид вибрати команду Дерево моделі.
  6. В панелі Дерево моделі натисну на + і розгорнути перелік площин. Вибираємо Площина Z X.
  7. В меню Операції вибрати команду Ескіз.
  8. В панелі «Геометрія» вибрати Багатокутник.
  9. В панелі «Властивостей» вибрати Кількість вершин4, За описаним колом, Діаметр –100 мм.
  10. Щоб встановився Багатокутник1, потрібно двічі клацнути ЛКМ (ліву кнопку миші) по центру координат (Малюнок 1).

Малюнок 1

  1. Натиснути СТОП на панелі Властивостей.
  2. Потім потрібно відключити Ескіз. В меню Операції вибрати команду Ескіз і натиснути ЛКМ (він відключиться).
  3. Вибираємо Площина Z X.
  4. Панель Редагування моделіДопоміжна геометрія - Вибираємо Зміщена площина.
  5. В панелі «Властивостей» ввести Відстань 90мм і натиснути виконати команду (Малюнок 2).

Малюнок 2

  1. Натиснути ЛКМ по створеній площині (зверху), щоб її виділити (Малюнок 3).

Малюнок 3

  1. В меню Операції вибрати команду Ескіз.
  2. В панелі «Геометрія» вибрати Багатокутник.
  3. В панелі «Властивостей» вибрати Кількість вершин4, За описаним колом, Діаметр –50 мм.
  4. Щоб встановився Багатокутник2, потрібно двічі клацнути ЛКМ (ліву кнопку миші) по центру координат (Малюнок 4).

Малюнок 4

  1. Натиснути СТОП на панелі Властивостей.
  2. Потім потрібно відключити Ескіз. В меню Операції вибрати команду Ескіз і натиснути ЛКМ (він відключиться).
  3. Панель РедагуванняОперація за перерізами – в панелі Властивостей буде відкритий список перерізів, який міститиме Ескіз2 (Малюнок 5).

Малюнок 5

  1. Щоб об’єднати два Багатокутника – в панелі Дерево моделі потрібно мишкою вибрати Ескіз1. Він буде доданий в список перерізів (Малюнок 6).

Малюнок 6

  1. В панелі «Властивостей» натиснути зігнуту стрілку Створити об’єкт.
  2. Натиснути СТОП на панелі Властивостей.
  3. Усічена піраміда буде побудована.
  4. В меню Вид натиснути команду Обертання (Малюнок 7).  

Малюнок 7

  1. Натиснути СТОП на панелі Властивостей.
  2. В меню Вид вибрати команду Орієнтація…
  3. У вікні Орієнтація виду вибрати Ізометрія X, Y, Z. Натиснути команду Встановити, а потім Вихід.
  4. Натиснути ЛКМ по верхній площині (грані) піраміди (Малюнок 8).   Обов’язково!

Малюнок 8

  1. В меню Операції вибрати команду Ескіз – ЛКМ (вмикаємо).
  2. В панелі «Геометрія» вибрати Окружність.
  3. В панелі «Властивостей» вказати Діаметр –30 мм.
  4. Щоб встановився Окружність, потрібно клацнути ЛКМ (ліву кнопку миші) по центру координат (Малюнок 9).

Малюнок 9

  1. Натиснути СТОП на панелі Властивостей.
  2. Потім потрібно відключити Ескіз.
  3. Панель РедагуванняОперація видавлювання.
  4.  В панелі «Властивостей» вибрати Через все – натиснути Створити об’єкт – СТОП (Малюнок 10).

Малюнок 10

  1. В меню Вид натиснути команду Обертання і покрутити піраміду мишкою. Ви побачите, що піраміда має отвір через все.
  2. В меню Вид вибрати команду Орієнтація…
  3. У вікні Орієнтація виду вибрати Ізометрія X, Y, Z. Натиснути команду Встановити, а потім Вихід.
  4. 3-D модель побудована (Малюнок 11).

Малюнок 11

  1. Зберегти роботу у власній папці з назвою Деталь усічена піраміда. Закрити програму.
  2. Відправити роботу на сайт дистанційного навчання (завантажити файл,    натиснути кнопку "Відправити на оцінювання".
  3. Вимкнути комп’ютер.

IV. Контрольно-оцінювальний етап.

  1. Яке призначення панелі Допоміжна геометрія?
  2. Яке призначення команди Зміщена площина?
  3. Як призначення Операції з перерізів?
  4. Яке призначення списку перерізів?
  5. Як призначення Операції  видавлювання?

V. Домашнє завдання.

Виконати застосовування основних операцій при побудові усіченої піраміди в програмі  КОМПАС-3D згідно додатку 1.

 

ДОДАТОК 1

 

Ваш номер за списком – це ваш № варіанта.

№ варіанта

Багатокутник1

Зміщена площина

Багатокутник2

Окружність

Вершини

Діаметр

Відстань

Вершини

Діаметр

Діаметр

  1.                

4

71

61

4

31

11

  1.                

4

72

62

4

32

12

  1.                

4

73

63

4

33

13

  1.                

4

74

64

4

34

14

  1.                

4

75

65

4

35

15

  1.                

4

76

66

4

36

16

  1.                

4

77

67

4

37

17

  1.                

4

78

68

4

38

18

  1.                

4

79

69

4

39

19

  1.           

4

80

70

4

40

20

  1.           

4

81

71

4

41

21

  1.           

4

82

72

4

42

22

  1.           

4

83

73

4

43

23

  1.           

4

84

74

4

44

24

  1.           

4

85

75

4

45

25

  1.           

4

86

76

4

46

26

  1.           

4

87

77

4

47

27

  1.           

4

88

78

4

48

28

  1.           

4

89

79

4

49

29

  1.           

4

90

80

4

50

30

  1.           

4

91

81

4

51

31

  1.           

4

92

82

4

52

32

  1.           

4

93

83

4

53

33

  1.           

4

94

84

4

54

34

  1.           

4

95

85

4

55

35

  1.           

4

96

86

4

56

36

  1.           

4

97

87

4

57

37

  1.           

4

98

88

4

58

38

  1.           

4

99

89

4

59

39

  1.           

4

100

90

4

60

40

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Коберник О.М. та інші)
Додано
5 березня 2023
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку