Практична діяльність спрямована на: -вирішення проблеми єдності процесу навчання географії та географічної науки;-використання діяльнісного підходу у вивченні географії як фактора формування активної життєвої позиції; -розвиток інтелектуальної особистості через інтеграцію природничо-математичних дисциплін;-підвищення мотивації учнів до навчання засобами інноваційних та інформаційних технологій
В курсі соціально економічної географії традиційно практична діяльність полягає в виконанні практичної роботи, як засобу засвоєння знань, навиків, згодом стали практикувати виконання робіт паралельно з вивченням нового матеріалу. Останнім часом застосовуються дослідницькі роботи, проектні технології, що дають можливість учням самостійно працювати з додатковими інформаційними джерелами та проявляти власну пошукову діяльність.
Для чого потрібні практиктичні навички учням з соціально-економічної географії?1. Діти –це майбутне, а саме кому як не їм притаманне змінити майбутнє, тому їм необхідно знати про соціальне становище та економіку країни, а на основі аналізу та порівнянь, які набувають учні на уроках соціально-економічної географії України2. Аналіз глобальньних соціальнихпроблем людства та можливості соціальної географії, досліджувати ці процесив аспекті подолання глобальних проблем цивілізації та переходу до стійкого розвитку;
4. Використовувати на практиці результати емпіричнихсоціологічних досліджень;5. користуватися методами інформаційногозабезпечення та методами аналізу емпіричних даних у соціально-географічних дослідженнях6. аналізувати особливості соціально-демографічного розвитку суспільства та їнше
У межах соціальної-економічної географії приватне життя доцільно вивчати у двох напрямах: соціального простору й соціального часу, а також середовища, тобто реальних геопросторово-часових координат, в яких відбувається це життя; напрямі особистих цінностей людини, її економічної, соціальної, родинно-побутової поведінки, котрі формують її як систему безпосередньої життєдіяльності.