Практичне використання електронних ресурсів на уроках української мови та літератури

Про матеріал

Методична розробка "Практичне використання електронних ресурсів на уроках української мови та літератури"

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

 

      ПРАКТИЧНЕ  ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ

         НА  УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ  ТА  ЛІТЕРАТУРИ

 

 

                                                                УЧИТЕЛЬ: Ігнатова М.В.

 

 

                                           2017-2018  рік

 

         Ми живемо в ХХІ столітті, а це час прискореного розвитку інформаційно - комунікаційних технологій, тому сучасний учитель повинен сам володіти інформаційно- комунікаційними технологіями  та й сформувати ці навички у своїх учнів.

      Електронні освітні ресурси – це складова частина всього навчально - виховного процесу, головний елемент інформаційно-освітнього середовища. Без них важко уявити сучасний урок. Для мене електронні ресурси мають методичне призначення, а для учнів – це  засіб для навчання. Застосування таких освітніх ресурсів на уроках української мови і літератури передбачає інтенсифікацію навчання, поглиблення знань, розвиток креативного мислення, формування вмінь адаптуватися до будь-якої ситуації спілкування.

На відміну від традиційних методик, де вчитель дає й вимагає певні знання, під час проведення уроку з використанням освітніх електронних ресурсів підвищується інтерес до уроку, що, безсумнівно, допомагає активізувати як інтелектуальну, так і творчу діяльність учнів, адже інформація, яку подано на екрані – образна і краще засвоюється, ніж текстова.

    Яким же чином використовуються електронні ресурси на уроках української літератури?

     У процесі вивчення української літератури при підготовці мультимедійних уроків я  використовую  сучасні можливості Інтернету, наприклад,   сайти,  які рекомендовані Міністерством освіти і наук України:

                              Сайти, рекомендовані МОН України:

  www.poetryclub.com.ua/ – сучасна поезія світу, критичні матеріали про літераторів;

http://poetry.uazone.net/ – українська поезія та фольклор, тексти сучасних пісень, переклади світової поетичної класики;

www.lib.proza.com.ua/ – твори сучасних українських і зарубіжних авторів;

www.nbuv.gov.ua/tb/ukr.html – зібрання творів українського письменства від найдавніших часів до початку ХХ століття та інші.

      У своїй роботі  я користуюся  електронними бібліотеками й пропоную їх своїм учням  .

    Електронні підручники розширюють доступ учнів  до інформації.

   Електронні бібліотеки: 

http://www.ae-lib.org.ua/

http://lib.com.ua/

http://www.chtyvo.org.ua/

      Дуже  корисною є інша електронна бібліотека, яка дає можливість учням готуватися до уроку не тільки до уроку української літератури , а до складання  ЗНО. Ця електронна бібліотека розміщена на сайті http://ukrclassic.com.ua/. На цьому сайті   є всі програмові твори до ЗНО, а також є матеріал із теорії .

    На уроках української літератури , вивчаючи життєвий і творчий шлях письменника, я застосовую такі електронні ресурси -  це документальний фільм ,  буктрейлер, художній твір, віртуальна подорож - екскурсія до музею, відеокліпи до віршів, урок-коментар аудіокниги. Наприклад,  пропоную учням переглянути документальний фільм, художній фільм, буктрейлер . Перед переглядом учні отримують перелік питань , на які треба дати відповідь після перегляду відеосюжету. Під час перегляду вони можуть записувати основні факти, дати або складати тези чи план, що розвиває загальнонавчальні вміння та навички. У кінці обов’язково проводжу бесіду і підводиться підсумок. 

    Для більш кращого засвоєння біографії письменника доцільно використовувати відеопрезентації  про музей . Учні залюбки здійснюють віртуальну подорож - екскурсію до музею. Наприклад , вивчаючи творчість Панаса Мирного , ми віртуально відвідуємо  Полтавський  державний літературно-меморіального музей П.Мирного.

  Підвищити інтерес до творчості поетів допомагають відеокліпи, створені за піснями на вірші відомих поетів, особливо якщо їх виконують сучасні співаки. Як приклад, кліп на вірш Івана Франка «Чого являєшся мені у сні» (виконавець В.Козловський) .

   На файлообміннику YouTube можна знайти безліч цікавих відеосюжетів, які стосуються як окремих персоналій української літератури, так і художніх творів. Відеофрагменти можна підготувати (завантажити) завчасно або переглянути прямо на уроці в режимі онлайн.

             Електронні ресурси доцільно використовувати не тільки на уроках української літератури, але  й  на уроках мови. Корисним для учнів є застосування онлайн-словників, тренувальних тестів. 

     На початку кожного уроку для формування комунікативної компетентності я використовую відео «Експрес –уроки Олександра Авраменка», це всього 2-3 хвилини перегляду, а багато користі. Дуже подобається проводити орфоепічні хвилинки за відеопрезентаціями «Наголошування слів», цей матеріал я беру в YouTube.

    На уроках мови необхідно застосовувати тренувальні тести, які дають можливість підвищувати рівень грамотності. На сайті http://polka-knig.com.ua/book.php?book=368 розміщені тренувальні тести.

    У 2018 році зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури проходитимуть учні, слухачі та студенти професійно-технічних і вищих навчальних закладів, які в 2018 році здобудуть повну загальну середню освіту, тому для підготовки  й тренування пропоную  проходити ЗНО онлайн  на сайті https://zno.osvita.ua/ukrainian/

Звертаю  увагу, що незважаючи на досить велику кількість електронних ресурсів у мережі найбільш ефективними саме для учнів є ресурси, максимально наближені до їхніх  потреб  , тобто ті, що створюються та підтримуються на рівні  навчального предмета, утворюючи додатковий зв’язок між учнями та вчителем, учнем й учнями, учнями та суспільством. Таким ресурсом може стати персональний сайт учителя. Саме це є моїм завданням на майбутнє, тобто створення персонального сайту.

      Створення персонального сайту  для додаткового зв’язку між учнями та вчителем, учнями й учнями, учнями й суспільством.

     Таким чином, практичне використання на уроках української мови та літератури електронних ресурсів – це складова частина сучасного уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2017
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку