До розіграшу
залишилось:
13 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок "Дієслово (повторення вивченого, 10 кл.)"

Про матеріал

Конструювання уроків, ураховуючи компетентність продуктивної творчої діяльності

Особистісно зорієнтоване навчання – складова сучасного освітнього процесу. Воно зробило учня суб'єктом навчальної діяльності, забезпечило можливість навчатися за індивідуальною програмою, створило умови для йо­го самовизначення й самореалізації. Конструюючи урок з використанням методів ОЗН, учитель спирається на суб'єктний досвід, психофізіологічні особливості школяра, його інтере­си, ціннісні орієнтації, індивідуальний стиль навчальної діяльності, створювати атмосферу успіху. Учень активно працює — сам, у парах, групах, кооператив­но — на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здо­бувати знання і застосовувати їх. Саме такі знання, уміння і навички входять у компетентність продуктивної творчої діяльності.

Перегляд файлу

Конструювання уроків, ураховуючи

компетентність продуктивної творчої діяльності

 

Особистісно зорієнтоване навчання – складова сучасного освітнього процесу. Воно зробило учня суб'єктом навчальної діяльності, забезпечило можливість навчатися за індивідуальною програмою, створило умови для йо­го самовизначення й самореалізації. Конструюючи урок з використанням методів ОЗН, учитель спирається на суб'єктний досвід, психофізіологічні особливості школяра, його інтере­си, ціннісні орієнтації, індивідуальний стиль навчальної діяльності, створювати атмосферу успіху. Учень активно працює — сам, у парах, групах, кооператив­но — на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здо­бувати знання і застосовувати їх. Саме такі знання, уміння і навички входять у компетентність продуктивної творчої діяльності.

 

 

 

 

ДІЄСЛОВО, ЙОГО ФОРМИ. ПРАВОПИС ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ

Мета: повторити вивчене про форми дієслова та правопис особових закінчень; удосконалювати загальнопізнавальні вміння визначати дієслівні форми, аналізувати висловлювання щодо ролі в них діє­слівних форм; розвивати творчі вміння доцільно викорис­товувати форми дієслова в текстах; за допомогою мовлен­нєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати бережливе ставлення до культурних надбань українців.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компе­тенції)

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Успішна людини… Сьогодні нею вважається та, яка має міцні теоретичні знання і вміє їх застосувати у практичній діяльності. Та цього мало. Величезну роль відіграє чітко поставлена мета, до якої крокуєш. У рух до неї супроводжує бажання (хотіння).

Сьогодні ми долаємо ще одну (хай і коротку відстань) до того часу, коли ви обовязково станете успішними в житті. А допоможуть Вам у цьому знання з рідної мови, бо тільки той, хто правильно і красиво говорить, може переконати співбесідника, бо тільки той, хто грамотно пише викликає довіру і повагу серед оточуючих.

Будьте уважними, зосередьтеся. Це дозволить вам поки що отримати хороші результати навчальних досягнень.

ІІ. Ознайомлення з темою, метою і завданнями уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

  • Експрес-опитування
  1. Що таке дієслово?
  2. Які форми ви знаєте?
  3. Що називає неозначена форма дієслова?
  4. Які дієслова є особовими?
  5. Що таке дієприкметник?
  6. - // - дієприслівник?

 

 

  •                 Творче спостереження з елементами аналізу

 

Переписати текст, підкреслити форми дієслова (по одному слову). «Орфографічна пастка»

 

Спроби зібрати найцінніше з океану слів української мови робилися здавна. З-поміж усіх словників вирізняється «Словник української мови» за редакцією Б. Грінченка. Словник було видано на початку ХХ століття. Він містить близько 70 тисяч слів. Це найвидатніше досягнення українського словникарства, найповніша на свій час видрукувана мовна скарбниця нашого народу. Створивши неперевершене диво, Грінченко зробив вагомий внесок у розвиток рідної мови (За І.Вихованцем).

 

  •  Запис у фонетичній транскрипції  (вирізняється, українського)

 

  •                 Лінгвістична діагностика

Назвати у кожному рядку зайве слово «Третє зайве»

  1. Зник, зникати, зникають.
  2. Навчився, навчити, навчатися.
  3. Вимовляючи, вимовивши, вимовляю.
  4. Написаний, написано, пишучий.

 

  •                 Робота в парах

 

Скласти власний варіант «Лінгвістичної діагностики» з чотирьох рядків так, щоб зайвими були такі форми:

  1. дієприкметник,
  2. інфінітив,
  3. дієвідмінюване дієслово,
  4. дієприслівник.

 

  •  Рекламна пауза ( про мову)

 

Шановні друзі! Вивчайте рідну мову, піклуйтеся про неї,  бо тільки тоді ви будете поважати самі себе, тільки тоді вас поважатимуть інші.

 

 

Потоваришуйте з орфографією, бо тільки грамотна людина може викликати довіру, доказати будь-який факт, бути самодостатнім.

Самодостатній – який має цінність сам по собі.

 

 Дорогі однокласники! Унормуйте час користування компютером, читайте багато книг, бо тільки тоді ваше мовлення буде багатим, притягуватиме людей, які вас оточують. А тоді ви зможете досягти успіху.

 

  •     Слововживання

Письменний – той, хто вміє писати і читати.

Грамотний – той, хто без помилок пише і говорить

 

  •     Робота з підручником

 

  •     Словниковий диктант

Смієт..ся, розумієт..ся, зосереджуєш…ся, підбадьоруєш…ся, шепоч…мо, шука…єш, чист…мо, лет…мо, вел…ш, вч…ите, говор…ш, визволя..те, город…ш, мовч…мо, стереж…ш, брин…ш, пита…мо, сол…ш, відобраз…ш, кол..ш,  пол…ть, сипл…ть.

 

«Не тільки сама істина дає впевненість, але й пошук її» (Б.Паскаль)

 

  •                 Робота у групах

Виведення алгоритму правопису особових закінчень дієслів

 

  •                 Синтаксичний розбір речення

 Відома істина: якщо на землі зникає якась одна мова, людство стає набагато біднішим.

  •                 Редагування

Вивчивши правопис особових закінчень дієслів, диктант був написаний на відмінно.

 

  •                 Скринька народної мудрості

Назвати фразеологізми, у яких використовуються форми дієслова.

Бити байдики, зробити з мухи слона, комар носа не підточить, вивести на чисту воду, зарубати собі на носі, завязало мову, похололо на душі

 

Учись, на інших дивлячись. Що написано пером. Того не виволочиш волом. Хто що знає, тим і заробляє. За що куплено, за те продано. У закритий рот муха не залетить.

 

 

  1. Д/з. Написати твір-мініатюру “Зимова казка за вікном”, використовуючи різні форми дієслова (обовязкове для усіх).

2) Скласти речення (складну синтаксичну конструкцію), у якому була б використана неозначена форма дієслова та безособові форми на –но, -то (за бажанням).

3) Повторити вивчене про дієслово.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додав(-ла)
Курман Ольга
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку