Конструювання уроків, ураховуючи компетентність продуктивної творчої діяльності
Особистісно зорієнтоване навчання – складова сучасного освітнього процесу. Воно зробило учня суб'єктом навчальної діяльності, забезпечило можливість навчатися за індивідуальною програмою, створило умови для його самовизначення й самореалізації. Конструюючи урок з використанням методів ОЗН, учитель спирається на суб'єктний досвід, психофізіологічні особливості школяра, його інтереси, ціннісні орієнтації, індивідуальний стиль навчальної діяльності, створювати атмосферу успіху. Учень активно працює — сам, у парах, групах, кооперативно — на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх. Саме такі знання, уміння і навички входять у компетентність продуктивної творчої діяльності.
Конструювання уроків, ураховуючи
компетентність продуктивної творчої діяльності
Особистісно зорієнтоване навчання – складова сучасного освітнього процесу. Воно зробило учня суб'єктом навчальної діяльності, забезпечило можливість навчатися за індивідуальною програмою, створило умови для його самовизначення й самореалізації. Конструюючи урок з використанням методів ОЗН, учитель спирається на суб'єктний досвід, психофізіологічні особливості школяра, його інтереси, ціннісні орієнтації, індивідуальний стиль навчальної діяльності, створювати атмосферу успіху. Учень активно працює — сам, у парах, групах, кооперативно — на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх. Саме такі знання, уміння і навички входять у компетентність продуктивної творчої діяльності.
ДІЄСЛОВО, ЙОГО ФОРМИ. ПРАВОПИС ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ
Мета: повторити вивчене про форми дієслова та правопис особових закінчень; удосконалювати загальнопізнавальні вміння визначати дієслівні форми, аналізувати висловлювання щодо ролі в них дієслівних форм; розвивати творчі вміння доцільно використовувати форми дієслова в текстах; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати бережливе ставлення до культурних надбань українців.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Успішна людини… Сьогодні нею вважається та, яка має міцні теоретичні знання і вміє їх застосувати у практичній діяльності. Та цього мало. Величезну роль відіграє чітко поставлена мета, до якої крокуєш. У рух до неї супроводжує бажання (хотіння).
Сьогодні ми долаємо ще одну (хай і коротку відстань) до того часу, коли ви обов’язково станете успішними в житті. А допоможуть Вам у цьому знання з рідної мови, бо тільки той, хто правильно і красиво говорить, може переконати співбесідника, бо тільки той, хто грамотно пише викликає довіру і повагу серед оточуючих.
Будьте уважними, зосередьтеся. Це дозволить вам поки що отримати хороші результати навчальних досягнень.
ІІ. Ознайомлення з темою, метою і завданнями уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Переписати текст, підкреслити форми дієслова (по одному слову). «Орфографічна пастка»
Спроби зібрати найцінніше з океану слів української мови робилися здавна. З-поміж усіх словників вирізняється «Словник української мови» за редакцією Б. Грінченка. Словник було видано на початку ХХ століття. Він містить близько 70 тисяч слів. Це найвидатніше досягнення українського словникарства, найповніша на свій час видрукувана мовна скарбниця нашого народу. Створивши неперевершене диво, Грінченко зробив вагомий внесок у розвиток рідної мови (За І.Вихованцем).
Назвати у кожному рядку зайве слово «Третє зайве»
Скласти власний варіант «Лінгвістичної діагностики» з чотирьох рядків так, щоб зайвими були такі форми:
Шановні друзі! Вивчайте рідну мову, піклуйтеся про неї, бо тільки тоді ви будете поважати самі себе, тільки тоді вас поважатимуть інші.
Потоваришуйте з орфографією, бо тільки грамотна людина може викликати довіру, доказати будь-який факт, бути самодостатнім.
Самодостатній – який має цінність сам по собі.
Дорогі однокласники! Унормуйте час користування комп’ютером, читайте багато книг, бо тільки тоді ваше мовлення буде багатим, притягуватиме людей, які вас оточують. А тоді ви зможете досягти успіху.
Письменний – той, хто вміє писати і читати.
Грамотний – той, хто без помилок пише і говорить
Смієт..ся, розумієт..ся, зосереджуєш…ся, підбадьоруєш…ся, шепоч…мо, шука…єш, чист…мо, лет…мо, вел…ш, вч…ите, говор…ш, визволя..те, город…ш, мовч…мо, стереж…ш, брин…ш, пита…мо, сол…ш, відобраз…ш, кол..ш, пол…ть, сипл…ть.
«Не тільки сама істина дає впевненість, але й пошук її» (Б.Паскаль)
Виведення алгоритму правопису особових закінчень дієслів
Відома істина: якщо на землі зникає якась одна мова, людство стає набагато біднішим.
Вивчивши правопис особових закінчень дієслів, диктант був написаний на відмінно.
Назвати фразеологізми, у яких використовуються форми дієслова.
Бити байдики, зробити з мухи слона, комар носа не підточить, вивести на чисту воду, зарубати собі на носі, зав’язало мову, похололо на душі
Учись, на інших дивлячись. Що написано пером. Того не виволочиш волом. Хто що знає, тим і заробляє. За що куплено, за те продано. У закритий рот муха не залетить.
2) Скласти речення (складну синтаксичну конструкцію), у якому була б використана неозначена форма дієслова та безособові форми на –но, -то (за бажанням).
3) Повторити вивчене про дієслово.