Практичне використання обладнання кабінету фізики

Про матеріал
Із досвіду роботи вчителя фізики Мангуської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№1) Сарнавського М.М. Пропоную розробку уроку з фізики для учнів 8 класу з теми "Вивчення теплового балансу при змішування води різної температури"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практичне використання обладнання кабінету фізики Із досвіду роботи вчителя фізики Мангуської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№1) Сарнавського М.М.

Номер слайду 2

Вимірювання середньої швидкості руху тіла Мета: ознайомитись з поняттям швидкості та середньої швидкості механічного руху Обладнання: № Назва приладу Кількість 1 Корпус ящика 1 2 Бігова доріжка 1 3 Секундомір 1 4 Металева кулька 1 5. Стрижень 1

Номер слайду 3

УСТАНОВКА

Номер слайду 4

Примітка: Для того, щоб найточніше визначити шлях за певний інтервал часу, накладіть на відповідні місця доріжки вузькі паперові смужки, які кулька буде скидати під час свого руху. Виконання роботи починається зі складання установки згідно мал14. Для того щоб забезпечити малий нахил між кришкою та корпусом ящика, установлюю за допомогою кутоміра та штативного стрижня кут 2,50. Закріплюють бігову доріжку, що складається з двох треків, на кришці ящика. На відстані 60 см робиться позначка (s1) та визначається час за якій кулька проходить цю відстань. Дослід повторюють також для s2 = 50 см, s3 = 40 см. середню швидкість руху кульки знаходиться за формулою Збільшивши кут нахилу дерев’яної дошки, піднявши лапку штатива до позначки α2= 5°, повторюють вимірювання. Результати вимірювань і обчислень зручно представити у вигляді таблиці.  

Номер слайду 5

Висота кріплення дошки, h, м Пройдений шлях, s, м Час руху, t, c Швидкість автомобіля (кульки), υ, м/с Середня швидкість, υсер, м/с α1 s1 0,6 t1 υ1 s2 0,5 t2 υ2 s3 0,4 t3 υ3 α2 s1 0,6 t1 υ1 s2 0,5 t2 υ2 s3 0,4 t3 υ3 Для більшої наочності варто побудувати графіки залежності пройденого шляху (s) кульки від часу її руху (для кожного з двох випадків кута нахилу дошки).

Номер слайду 6

График S, м t, с 0

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Вивчення теплового балансу при змішування води різної температури Мета роботи: навчитися визначати кількість теплоти, переконатися, що кількість теплоти, яку віддала гаряча вода, дорівнює кількості теплоти, що прийняла холодна. Обладнання: № Назва приладу кількість малюнок 1 Калориметр 1 шт. 2 Терези 1 шт. 3 Мензурка 100 мл з гарячою і холодною водою 1 шт. 4 Термометр 1 шт

Номер слайду 9

Установка

Номер слайду 10

На даній роботі учні експериментально перевіряють рівняння теплового балансу. Тому вчитель має наголосити на цьому законі перед початком проведення лабораторної роботи. Також варто повторити такі поняття як: теплоємність, питома теплоємність та кількість теплоти. Правила техніки безпеки: обережно поводитись з приладами, не допускайте їх падіння і руйнування. Особливо обережно працювати з гарячою водою, не допускайте попадання її на тіло. Робота виконується наступним чином: у мензурку наливають деяку кількість холодної води та виміряють її температуру, потім виміряють температуру гарячої води. В калориметрі їх змішують та виміряють температуру суміші. Далі проводяться всі розрахунки, які необхідні для експериментальної перевірки рівняння теплового балансу. Результати вимірювань і обчислень зручно представити у вигляді таблиці.

Номер слайду 11

№ Маса холодної води m1, кг Маса гарячої води m2, кг Почат кова температура Холод ної води t1 Почат кова температура гарячої води t2 Темпе ратура суміші t Кіль кість теплоти що віддала гаряча вода Q1,Дж Кіль кість теплоти що прийняла холодна вода Q2,Дж

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ppt
Додав(-ла)
Sarnavskiy Maxim
До підручника
Фізика 8 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
§ 7. КІЛЬКІСТЬ ТЕПЛОТИ. ПИТОМА ТЕПЛОЄМНІСТЬ РЕЧОВИНИ
Додано
26 березня 2020
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку