Життя ставить перед нами нові вимоги. Ми повинні іти в ногу з часом. Таким новим видом роботи і є кроссенси.
Тема: Кроссенси як форма нетрадиційної перевірки знань
Мета заняття: ознайомити учнів з поняттям «кроссенс»; формувати пізнавальні компетентності; розвивати логічне мислення , спостережливість, кмітливість, увагу, пам'ять; ознайомити учнів з основними творами української літератури; готувати учнів до ЗНО.
Матеріали: презентації, відео.
Хід проведення:
Учитель: Приблизно рік тому дізналась про такий текст «нової природи», як кроссенс.
Ніхто не сперечатиметься з тим, що навчання має бути цікавим. Але як зацікавити сучасного учня? Безумовно, існує багато технологій, прийомів і методів, які час від часу використовують в освітньому процесі. З одним із таких методів, застосування якого показало високі результати в підготовці учнів, є «едьютейнмент» — навчання з розвагою, поєднання освіти та гри. Пропоную ознайомитися з одним з елементів едьютейнмента — методом кроссенса.
Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і вигадане за аналогією зі словом «кросворд».
Перегляд відео «Кроссенс гра+навчання»
Учитель: За схемою кроссенс нагадує стандартне поле з 9-ти квадратів відомої з дитинства гри «хрестики-нолики». Сама головоломка являє собою асоціативний ланцюжок з 9-ти зображень, в якому кожний малюнок має зв’язок із попереднім і наступним.
Учитель: У кроссенса є автори: Сергій Федін (педагог, письменник, математик) і Володимир Бусленко (художник, філософ, доктор технічних наук). Починаючи з 2002 року, вони публікували перші інтелектуальні головоломки в журналі «Наука и жизнь».
Для створення кроссенса вам потрібно:
1) обрати тему;
2) визначити 8 елементів, що мають відношення до цієї теми (сама тема є дев’ятим, основним елементом, що розміщується в центрі);
3) добрати зображення (фото, малюнки), що ілюструють особливості кожного елементу;
4) створити кроссенс для учнів у вигляді картки.
Перегляд презентації «Види кроссенсів»
Учитель: Метод кроссенса розвиває логічне мислення учнів на основі діяльнісного підходу, сприяє формуванню креативності, співпраці, комунікації та критичного мислення учнівської молоді. На цьому етапі уроку він допомагає викладачу не тільки самостійно сформулювати тему, а й уникнути нудного монологу під час її розкриття. Застосування методу під час пояснення включає в роботу зорову пам’ять учнів, оскільки кожен етап життєвого і творчого шляху письменника підкріплюється асоціативним зображенням, а також логічне мислення, бо ілюстрації пов’язані між собою за змістом.
Отже, зараз Вам будуть представленні зразки кроссенсів. Ваше завдання: розгадати зашифровані асоціативні зв’язки з певної теми і скласти зв’язну розповідь за ланцюгом зображень. Причому, ці зв’язки сенсів можуть бути як поверхневими, так і глибинними.
Перегляд презентації вчителя та учнів
Підсумок заняття:
Перевага кроссенсу як форми роботи – це поєднання на одному уроці логіки та інтуїції, а також розвиток креативності, уяви, мовлення.
Підсумок заняття роблять самі учні
Домашнє завдання : удосконалювати навички створення кроссенсів.