І тур
Відновити пропущені слова в поданих рядках.
«Реставратор».
Хрущі над вишнями …,
Плугатарі з плугами …
Співають ідучи …,
А матері вечерять …
Яром на долину.
Пишається над водою
червона …
Степи, лани …,
Між ярами над степами
Верби …
4. Зоре моя …,
Зійди над …,
Поговорим тихесенько
В неволі з …
Лихо мені з …
Нащо стали на …
Сумними …
6. Реве та стогне … широкий,
Сердитий … завива,
Додолу … гне високі,
Горами … підійма.
7. Ще треті півні не …,
Ніхто ніде не …,
… в гаю перекликались,
Та … раз у раз скрипів.
8. Хто більше складе слів із букв, що входять до складу словосполучення
Червона…,
Ніби засміялась
… -дитина.
ІІ тур
Назвати твори, з яких узято подані рядки.
Неначе все на світі стало
Моє… лани, гаї, сади!
5. На панщині пшеницю жала,
Втомилася; не спочивать
Пішла в снопи, пошкандибала
Івана сина годувать.
6. Пишається калинонька,
Явір молодіє,
А кругом їх верболози Й лози зеленіють...
7. Ще треті півні не співали,
Ніхто ніде не гомонів,
Сичі в гаю перекликались,
Та ясен раз у раз скрипів...
8. Поклала мати коло хати
Маленьких діточок своїх,
Сама заснула коло їх...
Затихло все, тільки дівчата
Та соловейко не затих.
9. Найбільш повно пояснити значення слова «кріпак».
Кріпак – це людина, закріплена за паном, яка працює на нього. Пан міг кріпака продати, купити,виміняти як річ.
10. “Хто за словесним портретом?”
А) “Не слухала... ні батька, ні неньки,
Покохала москалика, як знало серденько” (Катерина, поема “Катерина”).
Б)”В Путивлі-граді вранці-рано
Співає, плаче....,
Як та зозуленька кує...” (Ярославна, поезія “Плач Ярославни”).