Таблиці - Опорні схеми - Портфоліо. Повторення відомостей з теорії літератури1.1 Драма - Один із основних родів художньої літератури, що зображує дійсність безпосередньо через висловлювання та дії самих персонажів.1.2 Жанри драми (Портфоліо!)1.3 Корифеї1.4. ТЕАТР КОРИФЕЇВ – перший професійний український театр. Його було відкрито 1882 року в Єлисаветграді (тепер м. Кропивницький), і в цей рік український театр відокремився від польського та російського.
УВАЖНИЙ ЧИТАЧ - ХАРАКТЕРИСТИКА «Людину-то я чую… От ви мені дорогі не талантом своїм, не тим, що на його збирається люд, а своєю ясною вірою у людей і в святу справу, своєю чистотою, як кришталь, душею». Говорить Лучицькій… «Ні, голубко: і він, і я… як брат і сестра, як друзі… Про кохання не може бути й речі». Про кого говорить Лучицька? «Ні, я вірю в сцену! Я вірю в її високу вагу: вона мене ласкою відігріла, і я мушу їй послужити!»… Хто кому говорить?«У нас тепер мода на Лучицьку, і мода найбільше у режисера» Говорить (Квятковська), звертаючись до«…зрадила діло велике ради свого власного серця, і мене моя зрада зрадою ж і б’є!»… Говорить (Лучицька), звертаючись до” Пішки піду! Туча,, не така жорстока, як люди; буря порве все, та хоч серця не займе… Грім відразу вб’є, та катувати не буде…” “Тікати, тікати звідсіль! Няню, беріть… тільки мою шкатулку… а їхнього — ні рубця… Підводу найміть… ”“Мені тільки тим журно вмирати, що життя… марно пройшло… Не справдилася ні мрія… ні надія!.. Навіть рідна сцена, якій я Боже як вірила… теж хитається,— мій талант не дав їй нічого… і серце коханому не дало втіхи…”
“Жовті капелюшки”. Колір золота, емоцій, почуття1. Проаналізуйте твір, відповідаючи на запитання:-Що позитивного ви побачили в образі Марії Лучицької?- Хто з героїв твору підтримав молоду талановиту акторку“Чорні капелюшки”. Колір сумніву, вагань, слабких сторін, негативу, небезпеки.1. Проаналізуйте твір, відповідаючи на запитання:- Чому так рано помирає Марія Лучицька ?- Хто заважає творчій праці актриси і прискорює її трагічний кінець?- Чого не може вибачити Квітці, якого колись любила ?“Зелені капелюшки”. Колір розвитку, прийняття рішень, можливих альтернатив.1. Проаналізуйте твір, відповідаючи на запитання:- Чи були альтернативи в життєвому виборі головної героїні?- Яким би міг бути розвиток подій?“Білі капелюшки”. Мають в собі всі кольори. Колір інформації, пошуку істини, перевірки ідей, вивчення джерел.1. Проаналізуйте твір, відповідаючи на запитання:-Які проблеми порушує автор у творі ? “Сині капелюшки”. Колір неба, вищого розуму, мислення про мислення.1. Проаналізуйте твір, відповідаючи на запитання:- У чому полягає призначення таланту ?- Чому навчив нас цей твір ?- Над чим спонукає замислитись ?“Червоні капелюшки”. Колір життя, емоцій, почуття. Проблемне питання: У чому призначення таланту ?
ЗНАЧЕННЯ ДРАМИ “ТАЛАН”один із кращих зразків жанру соціально-психологічної драми в українській літературі;показ актора як виразника морального потенціалу народу;наступний крок у художній розробці проблеми інтелігенції та народу.образ жінки, яка веде нерівну боротьбу за особисту гідність, Висока мета — служіння народові своїм талантом, своїм мистецтвом — вступає в суперечність із умовами життя суспільства, в якому мистецтво є предметом купівлі-продажу, а висока духовність піддається страшному натискові вульгарності та корисливості.