Практичне заняття на тему "Miserable accidents and First Aid "

Про матеріал
Тема: «Miserable accidents and First Aid» 1. Актуальність теми: дати поняття студентам про нещасні випадки та першу медичну допомогу. 2. Навчальні цілі заняття: - ознайомити з активною лексикою заняття; - нагадати структури простого та складного речення при перекладі; - оволодіти навичками читання та письма нової лексики, технікою виконання усних та письмових вправ. 3. Виховна ціль: виховувати інтерес до мови, яка вивчається; дисципліну, повагу один до одного та до оточуючих; працелюбність та професіоналізм.
Перегляд файлу

Міністерство охорони здоров’я

комунальний заклад

«Бериславський медичний коледж»

Херсонської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 

  з дисципліни: «Іноземна мова за професійним спрямуванням»

на тему: «Miserable accidents and First Aid»

 

 

 

 

 

 

       Розглянуто та схвалено на засіданні   

      циклової комісії викладачів гуманітарної та                                                                                                                                   

      соціально-економічної підготовки

                                                        Протокол № ___ від  «___ »  ________  20__  року

                                                          Голова циклової комісії ______О. Запорожець

 

 

 

 

 

 

 2019/2020 н.р.

 

Навчально-методична карта

 

Тема: «Miserable accidents and First Aid»

Курс: ІІІ, спеціальність «Сестринська справа»

Кількість навчальних годин: 2

Місце проведення: аудиторія № 309

 

  1. Актуальність теми: дати поняття студентам про нещасні випадки та першу медичну допомогу.

 

  1. Навчальні цілі заняття:
  • ознайомити з активною лексикою заняття;
  • нагадати структури простого та складного речення при перекладі;
  • оволодіти навичками читання та письма нової лексики, технікою виконання усних та письмових вправ.

 

  1. Виховна ціль: виховувати інтерес до мови, яка вивчається; дисципліну, повагу один до одного та до оточуючих; працелюбність та професіоналізм.

 

  1. Міждисциплінарна інтеграція:

 

Дисципліни:

  1. Попередні (забезпечуючі) дисципліни: ВМП

Знати: лексичний матеріал

Вміти: вести діалог

 

  1. Наступні дисципліни (що забезпечуються): Невідкладні стани у внутрішній терапії

Знати: лексичний матеріал

Вміти: застосовувати медичну термінологію в писемному та усному мовленні

 

  1. Внутрішньопредметна інтеграція (теми данної дисципліни, з якими інтегрується та, що вивчається): «Опис загальної симптоматики та догляд за хворими»

Знати: лексичний матеріал

Вміти: читати та перекладати текст, відповідати на запитання

 

  1. Тип заняття: комбінований

 

  1. Забезпечення заняття: дошка, роздатковий матеріал (тексти), видеосюжет, словники.

 

 

І. Підготовчий етап.

 

Teacher: Good afternoon, students! I’m glad to see you. Sit down, please.

Students: Good afternoon. ! I’m glad to see you, too.

Teacher: Who is on duty today?

Student: I am on duty today.

Teacher: What day and date is it today?

Student: Today is Friday, the 14th of January.

Teacher: Who is absent?

Student: All are present.

 

ІІ. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

 

  1. Фонетична розминка.

Teacher: Read and translate the proverbs

Health is above wealth.

An apple a day keeps doctors away.

A sound mind in a sound body.

Early to bed and early to rise,

Makes a man healthy, wealthy and wise.

 

 

  1. Повідомлення теми та мети заняття.

Teacher: So, the topic of our lesson: “Miserable accidents and the First Aid”.

 

You should be able:

 

  • To recognize and understand new words and word combinations;
  • To read and understand the gist and details of the topic;
  • To make the practical exercises.

 

ІІІ. Основна частина заняття.

 

Task 1.  Write down the words. Read and translate the words:

 

asphyxiation - ядуха, асфіксія

hemorrhage – кровотеча (вн,утрішня)

bleeding – кровотеча (зовнішня)

nosebleed - носова кровотеча

bee sting - бджолиний укус 

hyperthermia - перегрівання 

hypothermia - переохолодження

blister - пухир 

bruise - забій, синець 

poison - отрута

burn - опік 

rabies - сказ, водобоязнь

cuts -порізи 

shock - шок

dislocation - вивих 

snakebite - зміїний укус

drowning - утоплення 

stroke - удар, параліч

fainting - зомління 

sunburn - сонячний опік

fracture - перелом 

unconsciousness - непритомність

frostbite - обмороження

 

Task 2. Listen the text about First Aid.

First Aid

Everybody must know how to give first aid. First aid is immediate care rendered to a victim of an accident, sudden illness, or other medical emergency.

Proper first aid can save a victim’s life, especially if the victim is bleeding heavily, has stopped breathing or has been poisoned.

First aid also can prevent die development of additional medical problems that might result from injury or illness.

The person who gives first aid must have the best knowledge of it. He must be calm and act without panic.

Treatment should be continued until professional medical help is available.

First aid also involves reassuring the victim, relieving the pain, and moving the victim, if necessary, to a hospital or a clinic.

Remember: “SOS” means “Save Our Souls”. 

The general steps to take in any situation requiring first aid include the following:

  1. call a local emergency medical service or a doctor;
  2. provide urgent care;
  3. examine the victim for injuries;
  4.  treat the victim for shock.

Task 3. Read and translate the text.

Task 4. Answers to the following questions.

  1. What is called first aid?
  2. In the first place, what can save a victim a timely first aid?
  3. What should be the person who provides first aid?
  4. What is meant by "SOS"?
  5. What are the basic first aid steps?
  6. What are the names of accidents you know?

 

 

Task 5. Find English equivalents in the text.

Надавати першу допомогу, врятуйте наші душі, могло бути результатом по­шкодження, бути повністю обізнаним, негайна медична допомога (екстрена), доступна, життєнебезпечний, полегшення/зменшення болю, заспокоєння потерпілого, транспор­тування потерпілого, додаткові проблеми, діяти без паніки, надати невідкладну допомогу, врятувати життя людини.

Task 6. Fill in the blanks.

 

  1. Everybody must know... .
  2. also can prevent die development of additional medical problems.
  3. He must be and without panic.
  4. First aid also involves reassuring the victim, relieving the , and the victim, if , to a hospital or a .
  5. the victim for injuries.
  6. “SOS” means “ .

 

Task 7. Look the video and say what some of the accidents you have seen are?

 

Task 8. Find in the text the information about:

 

  • the save a victim’s life;
  • involves reassuring the victim;
  • immediate care rendered to a victim of an accident;
  • urgent care;
  • result from injury or illness.

 

Task 9. Read and act out the dialogs.

1.

Mother: What’s the matter with you, Danny? You have nose bleeding.

Ann: I’ve fallen down and hurt my nose.

Mother: Sit down, Danny. Lena, give me some cloth and cold water.

Ann: What do you want to do, Mom?

Mother: I’ll put a cold compress on your nose. Breathe through your mouth, Danny. That’s right. Don’t be afraid. The bleeding will stop.

 

2.

Mary: Ma, where are you?

Mother: I’m in the kitchen, Kate. What’s the matter?

Mary: My friend Lora feels bad. She has a bad headache and hot skin.

Mother: Where is she?

Mary: She is on the bank of the river. She was lying in the sun for a long time.

Mother: It may be sunstroke. Is anybody with her?

Mary: Yes, Ann is there.

Mother: Be quick. Run back and take Lora to a shady place. Raise her head a little. Put a wet cloth on her head. I’ll take some medicine and come in a minute.

 

IV. Заключна частина.

 

Task 10. Make some test’s tasks.

 

  1. I have a nosebleed, a headache and dizziness.
  1. hypothermia
  2. hyperthermia
  3. shock
  4. fainting

 

  1. She has blisters, redness and a peeling of the skin.
  1. burn
  2. snakebite
  3. sunburn
  4. frostbite

 

  1. Yesterday after dinner I had nausea and vomiting, and in the morning fever and diarrhea.
  1. pregnancy
  2. poisoning
  3. asphyxiation
  4. stroke

 

Home task:

 

  • Learn the new activities;
  • Tell about first aid, use the following words and phrases in your story.

Immediate care, a victim, medical emergency, bleeding, shock, stopped breathing, is poisoned, be calm and act without panic, general steps, any situation requiring first aid, include, call a doctor, provide urgent care, for injuries, treat the victim for shock.

 

 

  • The lesson is over. Thank you. Good bye!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 липня 2020
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку