Практичне заняття: «Створюємо бізнес – план власного підприємства»

Про матеріал
Мета: навчитись на практиці складати Бізнес-план; ознайомитись з його основними розділами та основною метою; підвести підсумки і закріпити вивчений матеріал.
Перегляд файлу

Практичне заняття: «Створюємо бізнес – план власного підприємства»

Мета: навчитись на практиці  складати Бізнес-план; ознайомитись з його основними розділами та основною метою; підвести підсумки і закріпити вивчений матеріал.

Очікувані результаті діяльності учнів

  •        Знання і розуміння: знає зміст понять: підприємницька діяльність, сталий розвиток; вільно оперує поняттями: конкуренція, бюджет, податки, прибуток, зарплата, професія; розуміє функції підприємців і держави в ринковій економіці; розуміє основні засади економічних відносин «держава – підприємець»  та «держава - людина»; розуміє відмінності між потребами, бажанням і можливостями людини; розуміє необхідність та межі державного втручання в економіку.
  •        Уміння і навички: аналізує чинники попиту й пропозиції на ринках ресурсів і товарних ринках та їхній вплив на ринкову ціну; визначає інтереси економічних суб’єктів (підприємців, домогосподарств, держави) в різних ситуаціях ;оцінює вимоги роботодавців щодо найманих працівників за оголошеннями; визначає економічний та юридичний зміст відносин властивості.
  •        Установки і цінності: усвідомлює унікальну цінність підприємства для розвитку економіки, поважає економічні інтереси інших суб’єктів економічних відносин; розуміє необхідність навчання впродовж життя; знає, що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.

Хід уроку

І.Організаційний момент уроку

Повідомлення теми та цілей уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Метод «Займи позицію»

  •        Навіщо складати бізнес-план?

ІІІ. Виконання завдань практичного заняття

  1.      Записати у зошит терміни (Додаток 1).
  2.      Ознайомтеся з структурою бізнес-плану (робота з Додатком 2).
  3.      Проаналізуйте їх.
  4.      Виконайте онлайн тестові завдання до них.
  5.      Створити бізнес-план за алгоритмом (Додаток 3).

 

Додаток 1

Бізнес-план – це документ, що описує всі головні аспекти діяльності майбутнього підприємства, аналізує проблеми, на які воно може натрапити, а також визначає способи розв’язання цих проблем.

Резюме - це документ, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його складає.

Правильно складеній бізнес-план зрештою відповідає на питання, чи варто взагалі вкладати грошів ту чи іншу справу, чи дасть вона прибутки, чи виправдаються витрати.

 

Додаток 2

«Структура бізнес-плану»

  1.      Титульний лист (назва підприємства або проекту), дата розроблення, термін реалізації.
  2.      Резюме, у якому дано найменування або підприємства, його адреса, основний розрахунковий бізнес-план; мета розроблення бізнес-плану; розробник; обсяг необхідних інвестицій і джерела їх отримання; термін окупності інвестицій; рівень рентабельності інвестицій; точка беззбитковості; оцінка потоку реальних грошей. Крім того, у резюме можуть бути наведені й інші показники ефективності проекту, що забезпечують його інвестиційну привабливість (чистій приведений дохід, запас фінансової міцності і т. ін..).
  3.      Концепція бізнес-плану, у якій :

а) обґрунтовують місію створюваного підприємства в інвестиційному проекті;

б)  описують стан галузі та перспективи її розвитку;

в) описують мету та основні завдання, розв’язувані в бізнес-плані;

г) характеризують вид діяльності, товарів і послуг, їх  інноваційність; місце і можливостей їх реалізації з урахуванням ємності ринку (сегмента ринку), співвідношення попиту та пропозиції на ньому, сучасних тенденцій у споживаючих переваг; умови збуту продукції та послуг і ризики, пов’язані зі збутом;

д) називають можливих інвесторів та умови інвестування проекту. Обґрунтовують організаційно-правову форму підприємства (ТОВ, ЗАТ і ін.) і передбачуваний статутний капітал (для новостворюваного підприємства); описують оптимальні умови залучення інвестицій (з подальшою часткою у власності або на поворотній основі, або інших умовах).

4. План маркетингу, де оцінюють проектовані ринкові можливості  реалізації продукції та послуг підприємства; аналізують конкурентів і обґрунтовують конкурентні переваги підприємства; описують заходи щодо просування продукції і послуг, у тому числі рекламні: обґрунтовують  цінову стратегію компанії і послуг встановлення ціни на продукцію та послуги урахування  планованого рівня прибутковості: конкретизують об’ємні показники  реалізації товарів і послуг, їх укрупнений асортимент;  складають рекламний бюджет і визначають витрати з формування інформації про ринок та конкурентів.

5. План виробництва, у якому дано виробничу програму стосовно укрупненого асортименту продукції та послуг, обчислено продуктовий баланс і визначено необхідний обсяг сировини для закупівлі, уточнено  можливі ціни закупівлі і реалізації і обчислено рівень і суму валових доходів ; визначено можливих  постачальників  товарів, обсяги, умови поставок і розрахунків. У кінці визначено суму оборотних  коштів, необхідних для функціонування підприємства з урахуванням оборотності  товарно-матеріальних  ресурсів.

6.  План матеріально-технічного забезпечення, реалізації та виробництва необхідного обсягу товарів і послуг, де подають характеристику приміщень, включаючи площу,  напрями використання, умови користування приміщеннями, оснащення обладнанням (найменування, кількість одиниць, ціна), меблями, інвентарем (за сумою, виходячи з рівня оснащення на одиницю потужності підприємства).  На основі цього плану визначають потребу в інвестиційних ресурсах з урахуванням використання не тільки  основних засобів, але й оборотних(власні оборотні кошти повинні бути не менше 20%  від загальної потреби в оборотних  коштах).

7. Організаційний план, у якому уточнюють організаційно-правову форму управління, функціональні підрозділи. Проектування організаційної статури здійснюється з урахуванням розв’язуваних  завдань, норм керованості та інших факторів (за основу під час створення нового підприємства зазвичай приймають аналогічне підприємство, яке успішно працює на цьому ринку).

8. План із  праці та заробітної плати, де обґрунтовано штатний розклад на основі виробничої програми та організаційної структури, обумовлено системою мотивації і оплати праці, кваліфікаційні характеристики працівників, можливі джерела набору кадрів ті їх перепідготовки, визначено остаточну суму витрат на утримання трудових ресурсів.

9. Фінансовий план, у якому визначають поточні доходи і витрати за статтями та діяльності, прибуток (балансовий, чистий), рентабельність початкових і поточних витрат, поріг рентабельності, запас фінансової , вартість основних, оборотних коштів, їх оптимальне співвідношення.

10. Ризики, де надають їхню характеристику та можливі способи та вартість зниження ризиків або можливих втрат у разі їх виникнення.

11. Ефективність інвестиційного проекту, де уточнюють  необхідний обсяг інвестицій та джерела їх отримання, термін окупності проекту, рентабельність інвестицій, таблиця погашення кредиту  (якщо він  необхідний).

12. Додатки, де надають розгорнуту таблицю за календарем платежів та інші розрахункові таблиці, які більш детально розкривають діяльність підприємства в майбутньому.

Додаток 3

Створити бізнес-план за алгоритмом

  1.      Назва фірми.
  • Головні завдання (цілі) бізнесу.
  1.      Продукт
  • Який продукт ви виробляєте?
  1.      Послуги (чи роздрібна торгівля)
  • Які послуги ви пропонуєте і які товари продаєте?

5.    Оригінальна структура

  • Які види робіт виконуватиме ваше ?

6.    Менеджмент

  • Якими є щоденні завдання управління?

7.    Маркетинг

  • Які групи людей купують ваш продукт?
  • Який спосіб продажу оберете?
  • Як ви розповсюджуватимете ваш товар чи послуги ?

8.  Юридичні аспекти бізнесу

  • Тип вашого підприємства.

9. Фінанси

  • У кожному бізнес-плані має бути розділ з розрахунками очікуваних прибутків і витрат фірми. Тут вам треба визначити, якими реально будуть ваші витрати і ваші прибутки. Намагайтеся оцінювати скептично, адже зазвичай  витрати є більшими, а прибутки - меншими ніж  заплановані.

 

IV. Підсумки уроку

Рефлексія. Підсумкова вправа ( метод «Шкала думок»)

Кожен учень промовляє обов’язковий для всіх початок речення: «Найпотрібніше, що я почерпнув з уроку, - це …..» - і завершує його особистим міркуваннями.

V. Домашнє завдання:

Опрацювати відповідний матеріал підручника та додаткові інформаційні джерела.

 

 

 

                                                          

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лісницька Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вдовиченко Тетяна Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
7344
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку