Тема. «Вогонь-друг, вогонь-ворог»
Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об'єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Практичне заняття
Тема. «Вогонь-друг, вогонь-ворог»
Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Хід проведення:
І. Організаційний момент
Мультфільм «Фокс і Трот спішать на допомогу. Пожежа», https://www.youtube.com/watch?v=bRezik8LHtA
Вправа «Знайомство».
Ваші міркування «Навіщо людині сірники».
(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).
II. Повідомлення теми заняття
1. Гра «Шифрувальник»
- Яка тема заняття дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.
5 во
6 гонь
1 Во 7 во
3 др 4 уг 2 гонь
8 рог
3. Вправа «Асоціативний кущ»
- Ваші асоціації до слова «Вогонь».
Газплита
Запальничка Небезпека
Сльози Страх Тепло Піч
Рятувальники ВОГОНЬ Сірники
Руїни
Горе
Біда Полум’я
4. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?
- Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).
Якщо холоди настали –
Допоможе нам вогонь.
Він розтопить піч у хаті,
Але ти стій осторонь.
- На вогні готують їжу,
Пиріжки мама пече.
- Якщо раптом світло гасне,
Свічку ми запалимо.
В цьому випадку вогню
Ми подякуємо.
- Як смеркне тільки надворі,
Вмикаєм лампочки в кімнаті.
- А в печі велетенській – у домні –
Плавлять сталь сталевари невтомні.
- Летить ракета в небесах,
Вогонь із сопла рветься - ах!
Такий він сильний, мудрий, дужий.
Вогонь потрібний людям, друже.
Вчитель
Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
- Чому люди його бояться?
(Відповіді учнів)
Вчитель.
Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.
Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?
Сьогодні ми про це і поговоримо. А працювати будемо у групах.
5. Вправа «Пошук точок дотику»
а) Об’єднання у групи: «Причина виникнення пожежі у побуті» (5 груп)
Завдання
За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі.
Група №1
а) На роботі мама й тато.
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.
(Недбале поводження з сірниками).
Група №2
б) Електропраска – кожен знає –
У побуті допомагає.
Та пам’ятати має кожний:
Лишать без нагляду її не можна.
(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).
Група №3
в) Наказали мама й тато
Всі електроприлади разом не вмикати,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,
І від того дім згорить.
(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).
Група №4
г) Калорифер не вмикати
При фіранці, - каже мати.
Мама вийшла і не знає,
Що вікно уже палає.
(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).
Група №5
r) Новий рік! Зійшлись малята,
Щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам – прикрасам – зась!
Глиця щоб не зайнялась.
(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).
б) Робота у групах.
в) Презентація роботи.
Вчитель Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.
6. Тренінг навичок відмови. Об’єднання у 3 групи (так, ні, не знаю).
Завдання: придумати ситуацію, в якій діти збираються гратися з небезпечними предметами, що можуть привести до пожежі.
Розіграти сценку.
(Презентація кожної групи).
Вчитель. Щорічно внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. В дим та попіл перетворюються цінності на мільярди гривень.
Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Не панікуйте та остерігайтеся: високої температури, задимленості та загазованості, обвалу конструкцій будинків і споруд, вибухів технологічного обладнання і приладів, падіння обгорілих дерев і провалів. Знайте де знаходяться засоби пожежегасіння та вмійте ними користуватися.
У житті трапляється різні ситуації. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум’я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов’язково телефонуйте за номером…..?
IV. Підсумок.
1. Гра «Так чи ні!»
- Можна гратися із сірниками?(НІ)
- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)
- Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)
- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)
- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)
- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)
- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)
- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)
1. Для розваги і для гри сірників ти не бери, бо з вогнем погані жарти - жартувати 3 ним не варто .
2. Не розпалюй сам багаття ані в лісі, ані в хаті. Легко вогник запалити - та не просто погасити.
3. З грубки жару не беріть - жар в собі вогонь таїть. Хоч маленька жарина - для пожежі все ж причина.
4. Телевізор, плитку, праску умикати нам не слід! Пам'ятаймо це, будь ласка, бо від цього стільки бід.
5.Пам’ятаймо кожен з нас: Де бензин, мастило, гас. Там вогонь не підпускай! Спалахне усе - і край!