Практичне заняття "Вогонь-друг, вогонь-ворог"

Про матеріал

Тема. «Вогонь-друг, вогонь-ворог»

Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об'єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Перегляд файлу

Практичне заняття

Тема.   «Вогонь-друг, вогонь-ворог»  

Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

 Хід проведення:

І. Організаційний момент 

Мультфільм «Фокс і Трот спішать на допомогу. Пожежа», https://www.youtube.com/watch?v=bRezik8LHtA

 

Вправа  «Знайомство».

Ваші міркування «Навіщо людині сірники».

(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).

 II.  Повідомлення теми заняття

 1.  Гра «Шифрувальник»

- Яка тема заняття  дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.

 

                                                                         5 во

                  6 гонь

 

                                                              1 Во               7 во

      3  др                                4 уг                                              2  гонь

 

                                                                 8 рог

 

3.     Вправа «Асоціативний кущ»

- Ваші асоціації до слова «Вогонь».

Газплита

Запальничка Небезпека

 

 

 

                           Сльози            Страх         Тепло                Піч

 

Рятувальники                     ВОГОНЬ                   Сірники

 

                                                                                Руїни

                      Горе                   

                                         Біда            Полум’я

 

 

4.     Розповідь вчителя з елементами бесіди.

-         Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?

-         Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).

Якщо холоди настали –

Допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.

       - На вогні готують їжу,

                                  Пиріжки мама пече.

-         Якщо раптом світло гасне,

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню

Ми подякуємо.

                               - Як смеркне тільки надворі,

Вмикаєм лампочки в кімнаті.

-         А в печі велетенській – у домні –

Плавлять сталь сталевари невтомні.

                                    - Летить ракета в небесах,

                                      Вогонь із сопла рветься - ах!

                                      Такий він сильний, мудрий, дужий.

                                        Вогонь потрібний людям, друже.

 

Вчитель

       Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.

-         Чому люди його бояться?

(Відповіді учнів)

 

Вчитель.

Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.

 Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

Сьогодні ми про це і поговоримо. А працювати будемо у групах.

5.     Вправа «Пошук точок дотику»

а)  Об’єднання у групи: «Причина виникнення пожежі у побуті» (5 груп)

  Завдання

За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі.

 

 

Група №1

 

а) На роботі мама й тато.

Сірники знайшли малята.

І не знає дітвора,

Чим скінчитись може гра.

(Недбале поводження з сірниками).

 

Група №2

 

 б) Електропраска – кожен знає –

        У побуті допомагає.

        Та пам’ятати має кожний:

         Лишать без нагляду її не можна.

(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).

 

Група №3

 

в) Наказали мама й тато

          Всі електроприлади разом не вмикати,

          Бо нагріється розетка,

          Спалахне вогнем умить,

          І від того дім згорить.

(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).

 

Група №4

 

г) Калорифер не вмикати

         При фіранці, - каже мати.

         Мама вийшла і не знає,

         Що вікно уже палає.

(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).

 

Група №5

 

r) Новий рік! Зійшлись малята,

Щоб ялинку прикрашати.

Та свічкам – прикрасам – зась!

Глиця щоб не зайнялась.

(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).

 

б) Робота у групах.

в) Презентація роботи.

 

Вчитель  Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.

 

 

6. Тренінг навичок відмови. Об’єднання у 3 групи (так, ні, не знаю).

Завдання: придумати ситуацію, в якій діти збираються гратися з небезпечними предметами, що можуть  привести до пожежі.

Розіграти сценку.

 

 (Презентація кожної групи).

 

Вчитель. Щорічно внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. В дим та попіл перетворюються цінності на мільярди гривень.

Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Не панікуйте та остерігайтеся: високої температури, задимленості та загазованості, обвалу конструкцій будинків і споруд, вибухів технологічного обладнання і приладів, падіння обгорілих дерев і провалів. Знайте де знаходяться засоби пожежегасіння та вмійте ними користуватися.

У житті трапляється різні ситуації. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум’я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов’язково телефонуйте за номером…..? 

IV. Підсумок.

1. Гра «Так чи ні!»

- Можна гратися із сірниками?(НІ)

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)

- Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)

- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

 

 

 

 

 

 

    1. Для розваги і для гри сірників ти не бери, бо з вогнем погані жарти - жартувати 3 ним не варто .

2. Не розпалюй сам багаття ані в лісі, ані в хаті. Легко вогник запалити - та не просто погасити.

3. З грубки жару не беріть - жар в собі вогонь таїть. Хоч маленька жарина - для по­жежі все ж причина.

4. Телевізор, плитку, праску уми­кати нам не слід! Пам'ятаймо це, будь ласка, бо від цього стільки бід.

5.Пам’ятаймо кожен з нас: Де бензин, мастило, гас. ­Там вогонь не підпускай! Спалахне усе - і край! 

 

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку