Урок-казка "Ми знайомимося з дорожніми знаками"

Про матеріал
Ознайомити дітей з дорожніми знаками «Залізничний переїзд із шлагбаумом», «Залізничний переїзд без шлагбауму», «Перехрещення рівнозначних доріг», «Діти», «В’їзд заборонено», «Прохід закрито», «Пішохідна доріжка», «Місце зупинки автобуса і (або) тролейбуса», «Місце зупинки трамвая», «Місце стоянки», «Пішохідний перехід», «Підземний перехід», «Надземний перехід», «Пункт першої медичної допомоги», «Телефон», «Пункт харчування» і «Питна вода»; дізнатися про групи дорожніх знаків та їх значення для водіїв і пішоходів; вчити учнів правильно ними користуватися; розвивати усне мовлення, пам'ять, увагу, творче і логічне мислення; повторювати і закріплювати вивчений матеріал; застережувати дитячий дорожньо-транспортний травматизм; виховувати культуру поведінки на вулицях міста, селища та їх околицях.
Перегляд файлу

Вільшанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Дергачівської районної ради
Харківської області

Урок-казка
для початкових класів

з предмету «Основи здоров’я» по темі:

«Ми знайомимося з дорожніми знаками»

(для учнів 2 класу)

Розробила

вчитель початкових класів Гончаренко Л.І.

 

 

 

 

 

Тема Ми знайомимося з дорожніми знаками

Мета Ознайомити дітей з дорожніми знаками «Залізничний переїзд із шлагбаумом», «Залізничний переїзд без шлагбауму», «Перехрещення рівнозначних доріг», «Діти», «В’їзд заборонено», «Прохід закрито», «Пішохідна доріжка», «Місце зупинки автобуса і (або) тролейбуса», «Місце зупинки трамвая», «Місце стоянки», «Пішохідний перехід», «Підземний перехід», «Надземний перехід», «Пункт першої медичної допомоги», «Телефон», «Пункт харчування» і «Питна вода»; дізнатися про групи дорожніх знаків та їх значення для водіїв і пішоходів; вчити учнів правильно ними користуватися; розвивати усне мовлення, пам'ять, увагу, творче і логічне мислення; повторювати і закріплювати вивчений матеріал; застережувати дитячий дорожньо-транспортний травматизм; виховувати культуру поведінки на вулицях міста, селища та їх околицях.

Обладнання: записи на дошці, малюнки «Дорожні знаки», оцінки-фішки (зелені та червоні кружечки), рухомий «Світлофор», Правила дорожнього руху, дидактичний матеріал, малюнки будь-якої місцевості, розрізні дорожні знаки, відео

Хід уроку

I Організація класу.

II Мотивація уроку.

1 Скажіть діти, а ви любите казки?

2 А чим вони вам подобаються?

-Що дужче захоплює, коли самі читаєте чи слухаєте, коли вам читають або розповідають казку?

-Отже, і сьогодні на уроці ви будете слухати казку. Але не просто слухати. Ви будете разом з її героями працювати і розповідати казку далі, повторювати те, що знаєте, давши ази знань її персонажам, розв’язуватимете ребус, гратимете в ігри, виконуватимете практичні завдання та інше.

Вмощуйтесь зручніше,

Слухайте уважніше,

Казка розпочинається,

І працювати цілий урок

У вас бажання з’являється.

III Актуалізація опорних знань.

 В одному незвичайному місці жили люди. Були вони щасливі, радісні, багаті. Дорослі працювали і заробляли багато грошей, а діти ходили до школи, дитячі садки. Місто було невелике, і куди б люди не вирішили відправитись, скрізь ходили пішки. Не було в них ніяких проблем, поки не дізнались вони, що в сусідніх державах з’явився транспорт.

 - Діти! Який транспорт з’явився? Як ви думаєте? (Відповідь дітей: автомобілі, автобуси, тролейбуси, трамваї, мотоцикли та інше).

Слайд 1

За допомогою цього транспорту люди рухаються на далекі відстані. Що це, вони ще не знали. Але їм теж хотілося його купити. Тоді вони вирішили написати листа, щоб дізнатися, за якої ж умови вони зможуть купити те, що їм хотілося. Одержали відповідь, в якій повідомлялося, що різні види транспорту продаються тільки тим, хто дасть відповіді на такі запитання:

-Дайте визначення вулиці.

-По чому рухатиметься транспорт?

-Яке місце називається тротуаром?

-Що таке перехрестя?

А цих понять вони не знали. Може ми, діти, їм підкажемо? Та й допоможемо купити різні види транспорту. (Відповіді дітей)

Слайд 2

1Вулиця – простір між двома рядами будинків для ходіння і їзди.

2Транспорт  рухатиметься по проїжджій частині дороги (по бруківці).

3Тротуар – елемент дороги, призначений для руху пішоходів.

4Перехрестя – місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг.

Відправивши листа, одержали право купувати машини, мотоцикли, автобуси та інше. Купуючи транспорт, всі одержували чітку інструкцію по керуванню ним.

kollekcija-rogov-klondayk-roga-baranaРадощам не було меж. Швидко повивчали інструкції і виїхали на вулицю. Але що ж? Всі машини їхали, куди хотіли і як хотіли. Було багато аварій, бо машини збивались до купи, врізалися одна в одну чи в автобус, тролейбус. Їм було ще щось потрібно, але що? Відповідь на запитання ми одержимо, коли розгадаємо цей ребус:

Слайд 3

1409index

tochka-s-zapjatoi

10 

081117

 

 

 

Отже, дійсно, їм потрібні дорожні знаки.

Ми – дорожні знаки,

Нас потрібно знати,

Водіям і пішоходам,

І хто їздить, і хто ходить,

І дорослим, і малим

 

Знати знаки треба всім!

Водіям автомобілів

Робимо приємне діло:

Попередим і розкажем,

Допоможем ще й покажем.

Але дорослі люди зробили знаки тільки для свого транспорту. Вони вирішили, що дітям вони не потрібні!

В центрі міста стояла школа. І дітям, які переходили дорогу до школи, було, досить таки, небезпечно. Вони змушені були через неї швидко перебігати.

І ось одного разу Іванко та Марійка Запізнювалися до школи. Хлопчик перебіг. А сестричка не встигла – залишилася посеред дороги. Кругом: зліва і справа швидко їхали автомобілі і перейти дорогу було неможливо. Дівчинка злякалася і почала плакати. Даремно Іванко кричав і махав руками перед автомобілями – вони не зупинялися.

Раптом в його голові сяйнула думка: він витяг з портфеля аркуш паперу і намалював на ньому себе і сестричку, прив’язав аркуш до довгої гілки, яка впала з дерева поблизу і підняв високо в гору. І водії, побачивши такий малюнок здалеку, почали гальмувати. Рух уповільнився, машини стали їхати тихіше, і Марійка швидко перебігла дорогу, бо правильно переходити вона не вміла.

-І знову, діти, потрібна ваша допомога.

-Де і як потрібно переходити дорогу?

 Слайд 4

(Дорогу треба переходити так: дійшовши до проїжджої частини, спочатку подивитися ліворуч, коли машин немає, тоді праворуч, якщо машини відсутні, сміло переходь дорогу. Шлях до школи вибирай найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи дорогу).

Коли дуже поспішаєш,

І часу уже не маєш,

І тоді не біжи, а зупинись,

Шлях уважно роздивись.

-Що таке «острівець безпеки?» Для чого він потрібен?

 Слайд 5

(Якщо трапиться так, що дійшовши до середини побачивши машину, яка рухається з правої сторони, через дорогу не біжи, а зачекай, поки проїде. На вузькій дорозі стій на осьовій лінії, а на широкій – на «острівці безпеки». А ж тоді, як машина проїде, переходь дорогу).

-Правила поведінки на вулиці.

(Обов’язкова дисципліна, їзда на велосипедах, ходьба тільки по тротуару, якщо вулиця  широка – по обочині, ніяких ігор на дорозі).

 В класі Іванко розповів товаришам, що він зробив. Хлопці зібрались після уроків, намалювали кілька плакатів, на яких біжать двоє дітей, обвели їх червоною рамкою, щоб звернути на них увагу водіїв. Наклеїли плакати на дощечки, поприбивали на високі стовпчики і позакопували там, де ходили, гралися і знаходилися діти біля школи, дитсадка, спортивного майданчика.

    А на другий день, неподалік біля школи, де кілька доріг перетинаються одна з одною, діти побачили яскравий, сяючий різними кольорами, невідомий їм знак.

-Ми знову підкажемо дітям, якщо відгадаємо цю загадку:

Як переходити вулицю,

На розі зупинитись,

І перш за все уважно

На мене подивись

 

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорове око

Я маю недарма (Світлофор)

-Що це? Так, це світлофор (показати знак).

Слайд 6

-Скажіть, а що означає кожен колір світлофора, бо дітям треба переходити дорогу, а вони не знають, як це зробити?

                                            Червоне світло

                                            Загорається –

Йти небезпечно,

Зупинися.

Жовте світло –

Всіх попереджає,

До уваги закликає.

Зелене світло –

Шлях відкрито

Спокійно переходьте, діти!

-Фізкультхвилинка (робота з рухомим світлофором).

  • А зараз я перевірю чи вмієте ви бути уважними і чи знаєте досить гарно сигнали світлофора, щоб також правильно перейти дорогу.

Зелений колір – легенько притопнути ногами.

Жовтий колір – хлопки у долоні.

Червоний колір – дотримання повної тиші.

 -Так виникли перші знаки. А в школі з’явилися уроки, на яких діти почали вивчати правила дорожнього руху…

IV Робота над темою уроку.

Ось ми з вами, діти, і побуваємо сьогодні на одному з уроків на тему «Ми знайомимося з дорожніми знаками» (зачитати з екрану). Дізнаємося, які ж існують групи дорожніх знаків, розкриємо їх значення в нашому житті і самі намагатимемося засвоїти дорожні знаки, і допоможемо це зробити нашим друзям із далекого міста.

Дорожні знаки – це ваші помічники й друзі. Між вами і ними ведеться цікава розмова. Під час неї всі мовчать, але розуміють одне одного тому, що і водії, і пішоходи бачать мову вулиці. Ця мова виражена уформі знаків.

У нашій державі існують спеціальні книжечки «Правила дорожнього руху» і в них є розділ знаки (показати книжечку). Періодично цей посібничок поповнюється новими знаками , а ті, що були,  видозмінюються.

Щоб легше й швидше розпізнавати знаки, їх розділили на 7 груп, надавши кожній свого особливого кольору і форми.

  • Ми познайомимося за допомогою моїх помічників із 5 групами (виходять діти, називають групи і характеризують кожен знак).

Слайд 7

  1. Попереджувальні знаки – вказують водіям і пішоходам про те, що їх чекає попереду на шляху. Основні з них мають форму трикутника, який намальований червоним кольором. Тому їх видно дуже далеко. («Залізничний переїзд із шлагбаумом», «Залізничний переїзд без шлагбаума», «Перехрещення рівнозначних доріг», «Діти»).
  2. Заборонні знаки – це червоні кружечки з білою серединою із зображенням знаків. Їх багато. У певних місцях вони дозволяють водіям зупинятися, рухатися, робити обгін та інші дії. («В’їзд заборено», «Прохід закрито»).
  3. Наказові знаки – мають форму кола, на голубому фоні якого білою фарбою намальований символ. Кожен із них наказує водієві або пішоходові виконати якусь дію («Пішохідна доріжка»).
  4. Інформаційно-вказівні – це наші помічники. Вони підказують і допомагають. Ці знаки лагідні, турботливі («Місце зупинки автобуса і (або) тролейбуса», «Місце зупинки трамвая», «Місце стоянки», «Пішохідний перехід», «Підземний перехід», «Надземний перехід»).
  5. Знаки сервісу – сповіщають про послуги, які можна отримати в дорозі («Пункт першої медичної допомоги», «Телефон», «Пункт харчування», «Питна вода»).

Все може трапитись в дорозі,

Ці знаки стануть у підмозі.

Вас терміново підлікують,

Або машину зремонтують,

Бензину повний бак заллють,

Легка й безпечна буде путь.

 

Якщо стомився ти в дорозі,

І більше їхати не в змозі, -

Ці знаки смачно нагодують

І відпочить запропонують.

 

По телефону зв’яжуть з домом,

Хай будеш ти і за кордоном.

Вивчайте знаки всі дорожні,

Їх добре знати має кожний.

 

VЗакріплення вивченого матеріалу.

-А зараз ми всі разом приймемо участь у блиск-турнірі. (Умова: швидка і коротка відповідь, показування знака дітьми).

1Блиск-турнір

-Поїхав поїзд, наче тихо,спокійно. Нікому він не заважає. Насправді, що ж цей знак означає? («Залізничний переїзд без шлагбаума»).

-Хоч і їдеш, поспішаєш, та далі їхати права не маєш. Який знак не пускає далі? («В’їзд заборонено»).

-Вкрив дорогу впоперек: від краю і до краю, і топтатись по собі всім він дозволяє. («Пішохідний перехід»).

-Один напоїть, другий нагодує, а третій без грошей всіх хворих лікує. Що ж це за друзі, підказуйте сміло, бо всіх нас чекає серйозніше діло! («Питна вода», «Пункт харчування», «Пункт першої медичної допомоги»).

2Вправа на увагу і мислення «Знаки заблукали».

Разом бігали, гуляли

Всі, як слід, відпочивали.

Кинулись додому йти

Та не можуть дім знайти.

-Створення проблемної ситуації. (Якщо так, знайдіть ті знаки. Відведіть їх до свого дому і поясніть чому так).

3Практичне завдання (на уважність і спостережливість).

-Домалювати елементи дорожнього знака ті, яких не вистачає. (На кожному знакові потрібно щось не домалювати. )

33_3_9_bmaxresdefault1490536849_zaboroneno38041med557254-1d5b63b23d1802657

 

 

 

 

 

4Гра «Дорожнє лото»

(Одні учні тримають знаки, а інші – підписи до них. Перша група читає назву знака, а друга – повинні швидко підійти до своєї назви  або навпаки. Гра закінчується, коли всі пари стануть поряд, тобто знайдуть одне одного).

  1.                                                  Практична робота «Розстав відповідні знаки»

(Намальовані малюнки, але відсутні в потрібних місцях дорожні знаки. Розставте їх на свої місця і поясніть, чому так). (Знаки лежать на столі. Брати ті, що потрібні).

  •                                                    Сьогодні ми говорили про ті знаки, які з’явилися першими. Поступово виникли інші дорожні знаки. Та казка про них не закінчується, вона лише розпочалась. Продовження її буде в наступних класах.

А коли всі знаки будуть винайдені і розміщені там, де потрібно, знову з’явиться взаємопорозуміння між людьми. Щастя і спокій повернуться в місто.

Але дорослі не забули про дітей. В центрі  невеличкого міста саму велику вулицю назвали «Вулицею маленьких винахідників», на честь тих дітей, які першими створили перший дорожній знак.

Пам’ятайте, друзі, знаки дорожні

Ставляться не так собі:

Якщо дружитимете ви із кожним,

То і знак вам допоможе тоді.

 

Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

На дорозі небезпечно,

То ж обачним буть – доречно.

 

VІII. Підсумок уроку.

  •                                                    Сподобався вам урок? Чим сподобався?

Технологія «Мікрофон»

  •                                                    Подяка учням за урок.

ІХ. Домашнє завдання.

 1) Розповісти батькам і друзям казку про дорожні знаки.

      2)   Намалювати знак, який вам запам’ятався чи сподобався найбільше.

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку