Практичне заняття З ІСТОРІЇ : Робота з контурною картою

Про матеріал
Практичне заняття З ІСТОРІЇ : Робота з контурною картою ЗАВДАННЯ • Ознайомити учнів з поняттям «контурна карта» та її призначенням. • Вивчити основні правила оформлення контурних карт. • Розвивати вміння орієнтуватися в просторі, співвідносити об'єкти на історичній карті (в атласі) з контурною картою. • Виховувати охайність та точність у роботі.
Перегляд файлу

Практичне заняття З ІСТОРІЇ : Робота з контурною картою

Мета:

  •                   Ознайомити учнів з поняттям «контурна карта» та її призначенням.
  •                   Вивчити основні правила оформлення контурних карт.
  •                   Розвивати вміння орієнтуватися в просторі, співвідносити об'єкти на історичній карті (в атласі) з контурною картою.
  •                   Виховувати охайність та точність у роботі.

Обладнання:

  •                   Атлас з історії (5 клас).
  •                   Контурна карта.
  •                   Кольорові олівці (фломастери використовувати не можна!).
  •                   Простий олівець, гумка, лінійка.
  •                   Ручка з чорною або синьою пастою.

І. Теоретична частина: «Пам'ятка юного картографа»

Поясніть учням, що контурна карта — це «німа» карта, яку їм потрібно «озвучити» (заповнити). Для цього існують чіткі правила. Ви можете роздрукувати цей список або записати основні тези на дошці.

1. Підготовка:

  •                   Розпочинай роботу лише після того, як уважно прочитаєш завдання вчителя та вивчиш відповідну карту в атласі.
  •                   Знайди на контурній карті ті ж самі орієнтири, що є в атласі (річки, моря, кордони держав), щоб зрозуміти, яка саме територія зображена.

2. Інструменти:

  •                   Тільки олівці! Розфарбовувати території, стрілки та шляхи можна лише кольоровими олівцями. Фломастери та фарби перебиваються на іншу сторону і псують карту.
  •                   Написи: Назви міст, річок, держав можна підписувати чорною ручкою або тонко заточеним простим олівцем.

3. Правила оформлення:

  •                   Географічні назви:
    •                   Назви міст пиши горизонтально, праворуч від кружечка-позначки (пунсона).
    •                   Назви річок пиши вздовж їхньої течії (синім кольором).
    •                   Назви морів та країн пиши горизонтально посередині об'єкта.
  •                   Шрифти: Використовуй ДРУКОВАНІ літери. Вони мають бути чіткими та не надто великими.
  •                   Кольори: Кольори на контурній карті мають відповідати кольорам в атласі (наприклад, водні об'єкти — синім, ліси — зеленим, рівнини — зеленим/жовтим, гори — коричневим). Зафарбовуй охайно, блідим тоном, щоб було видно написи.

4. Легенда карти (Умовні позначення):

  •                   Це обов'язковий елемент! У спеціальному полі (зазвичай у кутку карти) потрібно пояснити все, що ти наніс на карту.
  •                   Наприклад: якщо ти заштрихував якусь територію червоним кольором, у легенді малюєш червоний квадратик і пишеш поруч: "Територія розселення трипільців".

ІІ. Практичні завдання (Приклади)

Запропонуйте учням виконати кілька тренувальних вправ. Якщо у вас вивчається тема "Вступ до історії" або "Історична карта", ці завдання будуть доречними.

Завдання 1: "Орієнтування"

  1.               Знайди на контурній карті Чорне та Азовське моря.
  2.               Підпиши їхні назви синьою ручкою або олівцем друкованими літерами.
  3.               Знайди річку Дніпро. Наведи її русло синім олівцем і підпиши назву вздовж течії.

Завдання 2: "Місто і кордони"

  1.               Знайди позначку (крапку/пунсон), що відповідає місту Київ.
  2.               Підпиши назву міста друкованими літерами (КИЇВ).
  3.               Обведи червоним олівцем сучасні кордони України (якщо вони нанесені пунктиром) або кордони історичної області, яку ви вивчаєте.

Завдання 3: "Створення легенди"

  1.               Зафарбуй територію будь-якої області (або історичного регіону) жовтим кольором.
  2.               Внизу карти у графі "Умовні позначення" намалюй жовтий квадратик.
  3.               Напроти квадратика напиши, що саме ти позначив (наприклад: "Територія сучасної України" або "Київська область").

ІІІ. Типові помилки (Чого робити НЕ можна)

Обговоріть це з учнями, щоб уникнути зниження оцінок у майбутньому:

  1.               Не малюй фломастерами.
  2.               Не перевантажуй карту зайвою інформацією (не переписуй весь атлас, роби тільки те, що в завданні).
  3.               Не пиши "догори дриґом" або по діагоналі (крім назв річок і гір).
  4.               Не забувай про легенду карти — карта без легенди «німа».

 

docx
Додав(-ла)
Киц Ольга
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
4 грудня
Переглядів
5
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку