Практичний семінар для соціальних педагогів «Унікальність особистості кожної людини»
Мета:сформувати в молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал кожного молодого педагога.
Завдання:допомогти молодому педагогу знайти вихід із будь – якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої само презентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.
Гасло «Той шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим».
Ход заняття.. Незалежно від того, де перебуває вчитель, атмосфера навколо нього – це відбиток його індивідуальності. За допомогою цього тренінгу для молодих, у майбутньому майстрів педагогічної праці, були створені умови, в яких вони максимально зможуть наблизитися до педагогічної майстерності. В цьому тренінгу використані, в основному рольові вправи та ігри, за допомогою яких молоді педагоги зможуть програти ті проблеми і ситуації, які виникнуть перед ними під час роботи.( перегляд «Кувшин з тріщеною»)
1.Вправа «Знайомство»- Я бачу, що всі ви прийшли в школу за покликанням Молодий учитель - учорашній студент, який переступив поріг школи. І тепер ким вона для нього стане – лагідною мамою, чи сердитою мачухою, залежить від нього. Перш ніж розпочати нашу роботу, нам потрібно познайомитись. На начальну букву свого ім’я, називаємо цінні якості вашого характеру. Вікторія - відверта, вразлива, вередлива; методист соціально реабілітаційного напряму роботи ЦДЮТ «Сонях»; стаж 18 років. Кожен з вас обрав професію вчителя самостійно, по власному бажанню отже, мета нашого заняття: сформувати впевненість у правильному виборі професії, вчитися діяти та спілкуватися в колективі, підвищувати свій професійний рівень, знаходити вихід із будь-якої ситуації, як учнівській молоді так і батькам.
2.Вправа «Портрет ідеального вчителя» Робота в групах (Віра, Надія, Любов)1 групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.2 група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами, завдяки яким він став успішним.3 групі потрібно від імені міністерства освіти і науки України запропонувати щось нове щодо структури, змісту освіти, методів і прийомів навчання, поглядів на урок, ролі вчителя в процесі набуття учнями знань.
Кожна група зачитує і захищає свого вчителя і свій список. У кінці ми виділяємо, які помилки не потрібно допускати у своїй роботі, щоб не стати поганим вчителем – спеціалістом, а чому потрібно вчитися, щоб стати успішним педагогом.
Обговорення. Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той вчитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, зміг прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями. Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки. (перегляд «Прастоквашено 1 частина»)
3. «Чарівна лавка»
Мета: зосередження на уявленні про себе, про свої особливості, обдумування того, що хотілось би у собі змінити; допомагає замислитись над життєвими цінностями.
Хід: тренер: "Я хочу запропонувати вам можливість подивитись на самих себе. Влаштуйтесь зручно, розслабтесь. Уявіть, що ви йдете по вузькій стежинці через ліс; озирніться навкруги, темно чи світло, ясно у вашому лісі? Які звуки ви чуєте? Що ви відчуваєте? Раптово стежинка повертає до старого будинку. Вам стає цікаво, і ви заходите всередину. Ви бачите полиці, ящики; всюди стоять склянки, короби. Це стара лавка, до того ж чарівна. Вітаю вас! Уявіть,що я продавець. Тут ви можете придбати не речі, а риси характеру, здібності. Але є одне правило: за кожну рису, ваше бажання, ви маєте віддати щось, іншу рису, або ж від чогось відмовитись. Хто бажає?"
Обговорення терапевтичного спрямування щодо життєвих цінностей.
4.Вправа «Педагогічна майстерність» Робота в групах (ТОПОЛЬ,КЛЕН, БЕРЕЗА) Розв’язання педагогічних ситуацій:
Педагогічна ситуація №1Ви почали вести урок, всі учні заспокоїлись, настала тиша, і раптом в класі хтось голосно засміявся. Ви здивовано подивились на того учня. Він, дивлячись вам прямо у вічі, заявив: „ Мені завжди смішно дивитись на вас і хочеться сміятись, коли ви починаєте заняття ”. Як ви відреагуєте на це? Виберіть і поясніть правильний варіант із запропонованих нижче.
Педагогічна ситуація № 2 На початку заняття або вже після того, як ви провели декілька занять, учень робить заяву: „ До вас у нас був дуже сильний педагог – організатор, ви новенька, молоденька я не думаю, що ви як педагог зможете нас чогось навчити”. Ваша реакція:
Педагогічна ситуація № 3 У вас дуже відповідальний захід, один із учнів постійно порушує дисципліну. Нарешті ви, втративши терпіння, наказуєте йому залишити приміщення. - А ви не маєте права вигнати мене . Я не вийду, ви повинні мене вчити, вам за це гроші платять.
(перегляд «Прастоквашено 2 частина»)