Практичний семінар для соціальних педагогів «Унікальність особистості кожної людини»

Про матеріал
Сформувати в молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал кожного молодого педагога.
Перегляд файлу

 

Практичний семінар для соціальних педагогів                                             «Унікальність особистості кожної людини»

 Мета:сформувати в молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал кожного молодого педагога.

Завдання:допомогти молодому педагогу знайти вихід із будь – якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої само презентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.

Гасло  «Той шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим».

Ход заняття..  Незалежно від того, де перебуває вчитель, атмосфера навколо нього – це відбиток його індивідуальності. За допомогою цього тренінгу для молодих, у майбутньому майстрів педагогічної праці, були створені умови, в яких вони максимально зможуть наблизитися до педагогічної майстерності. В цьому тренінгу використані, в основному рольові вправи та ігри, за допомогою яких молоді педагоги зможуть програти ті проблеми і ситуації, які виникнуть перед ними під час роботи.( перегляд «Кувшин з тріщеною»)                                                                           

1.Вправа «Знайомство»- Я бачу, що всі ви прийшли в школу за покликанням  Молодий учитель - учорашній студент, який переступив поріг школи. І тепер ким вона для нього стане – лагідною мамою, чи сердитою мачухою, залежить від нього. Перш ніж розпочати нашу роботу, нам потрібно познайомитись.  На начальну букву свого ім’я, називаємо цінні  якості вашого характеру.                                                                        Вікторія  - відверта, вразлива, вередлива;                                                                                                   методист соціально реабілітаційного напряму роботи ЦДЮТ «Сонях»;                                                стаж 18 років. Кожен з вас обрав професію вчителя самостійно, по власному бажанню отже, мета нашого заняття: сформувати впевненість у правильному виборі професії, вчитися діяти та спілкуватися в колективі, підвищувати свій професійний рівень, знаходити вихід із будь-якої ситуації, як учнівській молоді так і батькам.

2.Вправа «Портрет ідеального вчителя»                                                                                                        Робота в групах (Віра, Надія, Любов)1 групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.2 група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами, завдяки яким він став успішним.3 групі потрібно від імені міністерства освіти і науки України запропонувати щось нове щодо структури, змісту освіти, методів і прийомів навчання, поглядів на урок, ролі вчителя в процесі набуття учнями знань.

Кожна група зачитує і захищає свого вчителя і свій список. У кінці ми виділяємо, які помилки не потрібно допускати у своїй роботі, щоб не стати поганим вчителем – спеціалістом, а чому потрібно вчитися, щоб стати успішним педагогом.

Обговорення. Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той вчитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, зміг прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями. Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.                                                                                     (перегляд «Прастоквашено 1 частина»)

3. «Чарівна лавка»
Мета: зосередження на уявленні про себе, про свої особливості, обдумування того, що хотілось би у собі змінити; допомагає замислитись над життєвими цінностями.
Хід: тренер: "Я хочу запропонувати вам можливість подивитись на самих себе. Влаштуйтесь зручно, розслабтесь. Уявіть, що ви йдете по вузькій стежинці через ліс; озирніться навкруги, темно чи світло, ясно у вашому лісі? Які звуки ви чуєте? Що ви відчуваєте? Раптово стежинка повертає до старого будинку. Вам стає цікаво, і ви заходите всередину. Ви бачите полиці, ящики; всюди стоять склянки, короби. Це стара лавка, до того ж чарівна. Вітаю вас! Уявіть,що я продавець. Тут ви можете придбати не речі, а риси характеру, здібності. Але є одне правило: за кожну рису, ваше бажання, ви маєте віддати щось, іншу рису, або ж від чогось відмовитись. Хто бажає?"
Обговорення терапевтичного спрямування щодо життєвих цінностей.

4.Вправа «Педагогічна майстерність»                                                                                         Робота в групах (ТОПОЛЬ,КЛЕН, БЕРЕЗА)                                                                       Розв’язання педагогічних ситуацій:

Педагогічна ситуація №1Ви почали вести урок, всі учні заспокоїлись, настала тиша, і раптом в класі хтось голосно засміявся. Ви здивовано подивились на того учня. Він, дивлячись вам прямо у вічі, заявив: „ Мені завжди смішно дивитись на вас і хочеться сміятись, коли ви починаєте заняття ”. Як ви відреагуєте на це? Виберіть і поясніть правильний варіант із запропонованих нижче.

  1. „Ось тобі й на”.
  2. „А що тобі смішне?”
  3. „Ну й ради Бога”.
  4. „Ти що, дурний”.
  5. „Люблю веселих людей”.
  6. „Я радий(а), що створюю у тебе веселий настрій”.                                                                                                                                 
  7. Запропонуйте свій варіант.

Педагогічна ситуація № 2 На початку заняття або вже після того, як ви провели декілька занять, учень робить заяву: „ До вас у нас був дуже сильний педагог – організатор, ви новенька, молоденька я не думаю, що ви як педагог зможете нас чогось навчити”. Ваша реакція:

  1. „Твоя справа – вчитися, а не вчити вчителя”.
  2. „Таких, як ти, я, звичайно, нічому не зможу навчити”.
  3. „Може тобі краще перейти у інший клас або вчитися у іншого вчителя?”
  4. „Ти просто не хочеш учитися”.
  5. „Мені цікаво знати, чому ти так думаєш ? ”

 Педагогічна ситуація № 3 У вас дуже відповідальний захід, один із учнів постійно порушує дисципліну. Нарешті ви, втративши терпіння, наказуєте йому залишити приміщення.                                                                                                   - А ви не маєте права вигнати мене . Я не вийду, ви повинні мене вчити, вам за це  гроші платять.

  1. Ви наполягаєте на своєму.
  2. Погрожуєте, що інакше клас залишите ви.
  3. Нагадуєте учневі, що в нього є не лише права, а й обов’язки.
  4. Запропонуйте свій варіант.
  5. Вправа заключна  «Конверт проблем»                                                                                           - Сформулюйте на аркуші найбільші проблеми чи страх у роботі у закладі і покладіть до конверта. Обміняйтесь. Дайте поради, як краще вирішити це питання. Вони повинні бути конкретними і дієвими.

(перегляд «Прастоквашено 2 частина»)

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку