Учитель, якщо він хоче стати лідером, має знати пріоритети групи. Якщо ви прийшли класу підлітків, як визначити лідера серед учнів і зробити це швидко та безпомилково?
Учитель, якщо він хоче стати лідером, має знати пріоритети групи. Якщо ми прийшли до класу підлітків, як це зробити швидко і безпомилково? Розглянемо на прикладах.
Учитель заходить до класу і раптом звертається із питанням: «Хто у вас лідер?» відповіддю є невпевнене: «У нас його нема». Скаже це саме той, про кого було поставлено питання. В іншому випадку називають інших дітей, але всі поглядають в один бік. Туди й треба дивитись, щоб отримати відповідь. У третьому випадку один з дітей на фоні загального захоплення вигукне: «Я». Так можна визначити тільки блазня, а лідер той, з ким він найчастіше спілкується.
Як ще впізнати лідера? Які риси виокремити? Як ним стати? Яких умов дотримуватися?
Поспостерігайте за дітьми уважно, і ви побачите, що лідер — це той, чиї слова у веселій компанії обов'язково викликають сміх, навіть, якщо думка не вирізняється глибиною і дотепністю, той, хто, не намагаючись привернути до себе увагу, заповнює паузи в бесіді, вставляє слово, яке здатне спрямувати її подальший перебіг.
Найповнішу характеристику особистості, яка є лідером, дасть її мовний портрет.
Здавалося б, культура мовлення підліткових лідерів настільки низька, що володіння нею можна ігнорувати. Але насправді лідер — людина, яка говорить найбільш доцільно, точно, логічно, лаконічно, ясно. Що ж стосується правильності, то норми, прийняті компанією, дотримуються бездоганно. Інша справа, що вони не можуть бути нормами всього суспільства і часто протистоять їм..
Вести за собою має право лише той, чий авторитет обумовлений не циркулярами і не дипломом, а внутрішньою потребою членів колективу бачити керівником саме таку людину, яка має риси, про які мріє кожен. .
Погляньмо на лідерів-підлітків. Як вони говорять?
Лідер мало говорить про себе, але максимально — про своїх співрозмовників, не дозволяючи собі розслаблятися, говорити про свої слабкості, свій поганий настрій. Навпаки, він намагається оптимізувати групу всім своїм виглядом, переконує кожного, що діє вільно: «Це треба саме мені».