Практикум "Гра по-новому, навчання по-іншому з лего"

Про матеріал
• Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності. • Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі. • Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування математичних та логічних задач. • Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт. • Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення. • Формування навички діалогічного мовлення, розширення словникового запасу. • Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними один до одного. • Створення атмосфери змагання. Добре організована робота з конструктором ЛЕГО має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.
Перегляд файлу

Похожее изображениеПопівська філія

Комунального закладу «Наталинський ліцей

Наталинської сільської ради

Красноградського району Харківської області»

 

 

 

Практикум

«ГРА – ПО- НОВОМУ,  НАВЧАННЯ –

ПО – ІНШОМУ

»

 

 

 

                                                               Підготувала вчитель початкових класів

                                           Гнатенко Любов Миколаївна

 

 

 

 

 

2022

Похожее изображениеГра – це іскра, що запалює вогник

допитливості і любові до знань.

В. Сухомлинський

ЛЕГО – одна з відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує  моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» — діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора.

Широкий вибір цеглинок і спеціальних деталей дає дітям можливість будувати все, що душі завгодно. Конструктори ЛЕГО– це цікавий матеріал, стимулюючий дитячу фантазію, уяву, формуючий моторні навички. Лего-конструювання допомагає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працюючи і бачучи кінцевий результат.

Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості.

За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:

  •   Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
  •        Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
  •        Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування математичних та логічних задач.
  •        Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
  •        Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення.
  •        Формування навички діалогічного мовлення, розширення словникового запасу.
  •        Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними один до одного.
  •        Створення атмосфери змагання.

Похожее изображениеДобре організована робота з конструктором ЛЕГО має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.

Цікаві факти про ЛЕГО:

  • Випущених кубиків ЛЕГО вистачило б, щоб кожен, хто живе на планеті отримав 64 деталі.
  • Діти всього світу проводять приблизно п’ять мільйонів годин на рік, граючи з кубиками ЛЕГО.
  • З шести кубиків ЛЕГО 2х4 можна зібрати 915 мільйонів різних комбінацій.
  • Близько 7 коробок ЛЕГО продається кожну секунду.
  • Щорічне виробництво цеглинок ЛЕГО сягає 20 мільярдів цегли в рік, тобто кожну секунду виробляється близько 600 цеглинок ЛЕГО.
  • В світі знаходиться 4 мільярди фігурок ЛЕГО.
  • З 40 мільярдів поставлених один на одного кубиків ЛЕГО можна зібрати вежу, яка дотягнеться до Місяця.
  • Якщо скласти всі елементи ЛЕГО, які продавалися протягом року, один до одного, то цей ланцюжок 10 разів обігне планету Земля
  • Найвища вежа з ЛЕГО в Бразилії.. У ході будівництва знадобилося більше 5 млн. деталей і чотири дні роботи. Основна маса учасників проекту – діти. Для зведення вежі був задіяний баштовий кран і кілька тисяч людей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ З ЛЕГО

1. «Квітка очікування»

- У нас є галявинка де виросла квіточка, але вона чекає на пелюстки з вашим очікуванням від майстер-класу. Візьміть пелюстки і запишіть свої очікування, виходьте і клейте їх.

2. «ВІТАННЯ»

Промінчик осінній  заглянув у клас

І в коло велике зібрав усіх  нас.

Нумо, з’єднаймо долоньки свої

і радо всміхнемось: я – вам, ви – мені.

Візьміть цеглинку ЛЕГО жовтого кольору. Це буде промінчик сонечка.

Доторкніться один до одного цеглинкою, передайте частинку тепла другу.

 

– Підніміть червону цеглинку ті, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»

– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!

  Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.

– Підніміть зелену цеглинку ті, хто прийшов сьогодні до школи. А синю – хто приїхав.

– Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобаються походи та цікаві подорожі.

– Підніміть башточку з усіх Шести цеглинок ті, хто хотів би сьогодні відправитись у подорож?

3. Гра «Знайди  10 відмінностей»

Подорожуючи у казку, запропонувати учням відшукати на двох картинках 10    відмінностей, накриваючи їх цеглинками LEGO

Дидактична гра "Знайди відмінності" - ДНЗ №52

1. Тестові завдання на повторення таблиці множення 2 – 5 https://www.youtube.com/watch?v=FDTw3N6rjj0&t=88s

  1. Гра «Цікаві задачки»  https://www.youtube.com/watch?v=rYBHZ7YWYOE&t=150s

Мета: діти вчаться творчо мислити, утримувати  в пам'яті інформацію, працювати самостійно, зосереджуватись, швидко реагувати на виклики, аналізувати, розвивати дрібну моторику пальців..

  1. Гра «Я – уважний» (робота фронтальна)

Мета: діти вчаться тренувати пам’ять, уміння вирішувати проблемні питання.

На дошці розміщені різнокольорові цеглинки. Наприклад: червоних – 5 штук, жовтих – 2, синіх – 4. Діти  розглядають протягом 5 секунд розташування цеглинок і запам’ятовують послідовність кольорів та кількість. Потім вчитель закриває зразок і діти викладають  цеглинки по пам’яті.

Запитання:

-         Яких цеглинок 5?

-         А чого більше – червоних чи жовтих?

-         Що означає число 4?

-         Покладіть стільки цеглинок, скільки жовтих і синіх разом

  • Скільки стало цеглинок?  Стало більше чи менше?
  1. Гра «Складаємо вирази»

Діти вчаться: швидко реагувати, застосовувати раніше вивчене, виконувати математичні дії

Основні завдання:

1. Кожна дитина на трьох своїх цеглинках фломастером пише цифри, а ще на трьох — математичні знаки «+», «-» та «=».

2. З отриманих чисел і знаків кожна дитина складає вирази, записує та розв’язує їх. Під час роботи педагог інформує дітей про кількість часу, що залишилася.

Запитання до дітей:

• Що вдалось зробити легко, а що було складним?

• Скільки виразів у вас вийшло? Чи всі їх вдалося розв’язати?

Screenshot_27

 

 

 

5. Гра «Рахуємо легко!»

1. Діти викладають за допомогою цеглинок власні числа, називають їх та записують у зошит. Як варіант можна провести змагання, в якому за відведений час діти записують та називають найбільшу кількість чисел.

2. Педагог пропонує дітям вирішити приклади і викласти відповіді за допомогою цеглинок відповідно до схеми.

3. За допомогою 4/5/6 цеглинок педагог пропонує дітям викласти якомога більшу кількість варіантів чисел та записати їх у зошит.

 

5.     Гра  «Порахуємо та побудуємо»

Діти вчаться: математичної грамотності, застосовувати на практиці отриманий досвід та знання, працювати для вирішення спільного завдання.

Основні завдання:

1. Починають гру з однієї цеглинки на столі.

2. Педагог пропонує дітям об’єднатися в пари і називає вирази, наприклад: 40:5, 90-86, 2х4, 25-19, (25:5)-2 тощо. Число — відповідь на задані вирази — означає кількість штирів, які дитина повинна накрити, щоб поставити наступну цеглинку в башту.

3. Взаємоперевірка.

Запитання до дітей:

• Чи складно вам було працювати в парі? Чому?

• Чи складне було завдання?

• Який вираз був найскладніший/ найлегший? Чому?

• Чи впевнені ви, що всі штирі накрили правильно? Як це можна перевірити?

• Яка група може збудувати найвищу вежу?

Screenshot_30

 

 

 

 

Варіант: Порахуємо та пофантазуємо

Основні завдання:

Діти виконують те саме завдання. Коли башта вже зведена, діти фантазують, на що вона схожа, що нагадує їм ця споруда.

Запитання до дітей:

• На що схожа ваша башта, що вона вам нагадує?

• Чи стійка ваша башта? Як можна це перевірити?

• Як будувати башту, щоб вона була стійкою?

6.     Гра «Прямі, криві, ламані лінії»

Діти вчаться: розрізняти поняття «пряма», «точка», спостерігати, аналізувати, працювати з однолітками на результат, вирішувати проблемні завдання, керувати своїми емоціями

Основні завдання:

1. Діти разом з педагогом згадують, що вони знають про точку, лінію, які бувають лінії: прямі (горизонтальні, вертикальні, похилі), криві та ламані.

2. Діти самостійно малюють пряму та криву лінії.

3. Потім у парах викладають за допомогою цеглинок прямі (горизонтальні, вертикальні) та криві лінії.

Запитання до дітей:

• Де ми в житті «зустрічаємо» точку?

• Чи можна намалювати лінію без точок?

• Скільки прямих ліній можна провести через одну точку?

• За допомогою чого можна намалювати пряму лінію?

Screenshot_31• Де в житті ми «зустрічаємо» пряму лінію?

• Чому лінія називається ламаною? Де «зустрічається» ламана лінія?

 

  1. Гра « Чарівні LEGO- перетворення»

Мета :Закріпити знання про властивості геометричних фігур. Виховувати терпіння та наполегливість під час виконання завдання. Розвивати творчу уяву, асоціативне мислення.

Завдання : вчитель пропонує учасникам викласти з цеглинок конструктора прямокутник. Потім  перетворити прямокутник на квадрат. Чим квадрат відрізняється від прямокутника? На що схожі ці фігури в навколишньому світі? Скільки цеглинок потрібно , щоб утворити прямокутник? Щоб утворити квадрат?

 

C:\Users\Користувач\Desktop\Без названия (1).jfif

  1. Тестування з теми «МОВА» https://www.youtube.com/watch?v=D9AJ81tecio
  2. Встав слово.

На заготовлених картках записані речення із пропущеними словами. Необхідно прочитати речення і влучно підібрати слово із цеглинок і вставити його на пропущене місце.

D:\Мирослава\Мирослава\2018-2019\англ.мова Нова школа\лего\DSC_0335.JPG

 

  1. Хто – що?
  • D:\Мирослава\Мирослава\2018-2019\англ.мова Нова школа\лего\DSC_0332.JPGУчні отримують дві цеглинки із надрукованими запитаннями «Хто?» і «Що?», які будуть основою двох веж.
  • Вчитель пояснює завдання: уважно слухати назви предметів. Якщо слово відповідає на запитання «Хто?» - учні на першу цеглинку прикріпляють нову цеглинку. Якщо на запитання «Що?»  - на другу цеглинку.
  • Так учні вибудовують дві вежі.
  • Якщо в учнів вже сформовані навички читання, то слова можна роздрукувати і наклеїти на цеглинки. Тоді учні читатимуть слово і самостійно розділятимуть на дві вежі.
  • По закінченню роботи можна порівняти цеглинки; прочитати слова і об’єднати їх в групи (назвати одним словом: тварини, рослини, квіти, шкільні предмети, посуд і т.д.)
  • «Зв'язок слів у реченні» робота з презентацією.
  1. Осінній кошик

Мета: формувати вміння добирати слова-назви ознак предметів; активізувати мовлення, стимулювати словниковий запас; закріплювати вміння будувати речення з «однорідними» словами.

Обладнання: набори цеглинок LEGO DUPLO 2х2, 2х4 різного кольору, кошик, «Чарівний мішечок».

 Діти з педагогом розташовуються в колі. Запропонувати дітям по-черзі виймати із «Чарівної торбинки» по одній цеглинці. Відповідно до кольору цеглинки дитина називає овоч чи фрукт.

   Наприклад, жовта цеглинка – груша. Дитина кладе цеглинку в кошик і каже: «В кошику лежить груша». Кожна наступна дитина називає свій овоч чи фрукт при цьому повторюючи назви фруктів чи овочів попередніх дітей.

Запитання:

  • Якого кольору витягнута цеглинка.
  • Який фрукт чи овоч може бути такого кольору.
  • Назви ознаки свого  фрукта  (овочу).
  • Склади речення про свій овоч чи фрукт (овоч).
  • Де ростуть дані овочі чи фрукти (овочі).
  • Що можна приготувати з цих фруктів (овочів).

 

  1. Башта-композиція

Мета: вчити розуміти зміст літературних творів, виділяти складові композиції, відтворювати послідовність подій

Обладнання:  цеглинки LEGO DUPLO

Запропонувати дітям побудувати башту-сюжет літературного твору з трьох цеглинок: нижня помаранчевого кольору (кінцівка), середня синього (основна частина), верхня зеленого (зачин).

Запитання:

1. Про що йдеться на початку твору?

2. Які події розгортаються в основній частині?

3. Чим закінчилась ця історія?

4. Що найбільше запам’яталось?

6. Побудуй речення

Мета: вчити виділяти слова в реченні, усвідомлювати речення як синтаксичну одиницю, будувати речення із заданої  кількості слів, формувати поняття про частини мови. Розвивати мислення, збагачувати лексичний запас.

1-й варіант. Речення починають діти утворювати з одного слова, тобто однієї цеглинки. З кожним разом за допомогою цеглинки вони поширюють своє речення. Наприклад: Осінь. Осінь прийшла. Осінь прийшла золота.

Запитання і завдання:

  •       Із скількох слів склали ви речення?
  •       Поставте запитання до кожного слова.

2-й варіант. Перед початком роботи дітям надати інструкція  викласти цеглинки червоного, жовтого, зеленого  кольору. Вчитель пояснює, що червона буде означати назву предмета, жовта – дію предмета, зелена – його ознаку. Дітям потрібно самостійно скласти речення і викласти його за допомогою цеглинок. Цеглинки можна міняти місцями.

  1. «Рахуємо склади».

Дітям промовляється слово або пропонується кілька слів (надрукованих на картці). Учні повинні порахувати кількість складів у кожному слові. Якщо у слові 3 склади, вони повинні скласти 3 цеглинки LEGO разом. Якщо в слові 4 склади, то 4 цеглинки,

  1. «Звукова схема слова».

Мета: вчитися визначати звуки у словах, будувати модель, виховувати вміння працювати індивідуально та в парах, розвивати дрібну моторику рук, увагу.

Хід вправи: заздалегідь готую слова. Наприклад, "Риба", вимовлю це слово, а діти викладають  на плато кількість голосних звуків (червоним) та приголосних твердих (синім) чи м'яких (зеленим)  звуків у слові.

Із розсипу слів склади речення і запиши.

 

стиглою, на, горбах, пахне, полуницею, лісових.

 C:\Users\User\Desktop\1212.jpg

 

 

грабів, загули, вершини, і, кленів, високі

 

 

C:\Users\User\Desktop\654.jpg

 

 

C:\Users\User\Desktop\090.jpg

 

Запиши прізвища в алфавітному порядку.

 

Марченко, Златів, Ковалів, Білик, Журба, Дмитренко.

 

 

 

 

 

 

Руханки

C:\Users\Alisa\Desktop\003.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Alisa\Desktop\004.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра   «Кольорові завдання»

Діти вчаться: утримувати інформацію у пам’яті, бути уважними і не відволікатися, бути фізично активними

Основні завдання:

1. Діти обирають двох ведучих, один з яких повертається спиною до інших гравців, а другий – обличчям.

2. Кожен гравець бере собі одну цеглинку будь-якого кольору.

3. Ведучий, який стоїть обличчям до гравців, бере усі шість цеглинок та, показуючи по одній гравцям, запитує у другого ведучого: «Що зробити цьому кольору?» (присісти/пострибати/заспівати/ розповісти вірш).

4. Коли усі кольори отримали завдання, обидва ведучі повертаються до гравців та по черзі піднімають один з шести кольорів, а учасники, які мають такий колір, виконують завдання.

Запитання до дітей:

• Яке завдання отримала зелена/ жовта/червона цеглинка?

• Який колір виконував присідання/ підскоки/співав пісню?

• Яке завдання виконувала найбільша кількість гравців?

• Які ще завдання ви можете запропонувати? Утримувати інформацію у пам’яті, бути уважними і не відволікатися, бути фізично активними

Виклади речення з цеглинок.

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\g56.jpg

 

 

 

 

 C:\Users\User\Desktop\u765.jpg

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\654.jpg

 

 

 

Прочитай вірш. Визнач, скільки прикметників у вірші.

 

C:\Users\User\Desktop\125.jpg
Синім джерельцем з синіх снігів

Синій струмочок задзюркотів.
Синьою піснею день привітав,
синьою стрічкою гай заквітчав.
Щедро розсипав скрізь у долині, наче намисто, проліски сині.
 

Прочитай речення. Випиши дієслова та слова, з якими вони зв’язані

Стежинкабосоніжбіжить левадою в городи.
C:\Users\User\Desktop\789.jpg 

Біжить (що?) _______________________________________.
Біжить (як?) ________________________________________.
Біжить (чим?) ______________________________________.
Біжить (куди?) ______________________________________.

 

 

 

До поданих дієслів добери залежні іменники за питаннями.
1. Слухаю (кого?)
2. Почув (що?)
3. Цікавлюся (чим?)
4. Напишу (кому?)
5. Говоритиму (про що?)
6. Розповідаю (кому?)

 

 

 

Знайди слово – підпис до малюнка.

 

C:\Users\User\Desktop\1245.jpg

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\y65.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\147.jpg

 

 

 «Відгадай займенник»


1. ...люблю свою Батьківщину.


2. ...знаєш, яка велика рідна Україна?


3. ...любить читати книжки.

 

 

 

Запиши займенники у потрібній формі.
 

  1. Дякую (ти )―
  2.  усміхнувся до (я) ―
  3. зустрівся з (ви) ―
  4. відвідала (вона) ―
  5. погостюю у (він) ―
  6. сподіватися на (ми) ―

 

Визнач , у якому відмінку вжито прикметник у реченні.
 

У тихому небі ще блищали зорі.

C:\Users\User\Desktop\09u7.jpg

Встанови відповідність між словосполученнями та їх відмінками


А у глибокому озері

Б веселому хлопчикові                            

В серпневих днів                                        
Г темною ніччю

До виділених слів добери антоніми.

Свіжа квітка - ______________ квітка

Свіжий калач - ______________ калач

Свіжа газета - _______________ газета

Свіже листя - _______________ листя

Чисте джерело - _____________ джерело

Тиха річка - ______________ річка

Замінити сполучення слів іншими, близькими за значенням.

Сніжинки танцюють –

Сонце сміється –

Струмок співає –

Туман лягає –

Ліс шумить –

Хмара  пливе –

До слів з ліва добери слова, з’єднай їх.


Хмара                               
Вітер                                  
Листя                                 
Дощ                                                                            
Звірі                                 
Пташки                            

 

 


C:\Users\Alisa\Desktop\depositphotos_18300543-stock-photo-lego-blocks.jpg
Підніми кубик LEGO такого кольору на якому записане слово-назва намальованого предмета.

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Розсипанка».

  • з шести цеглинок,  які є у кожного на парті, діти обирають той колір,  на якому,  на їхню думку, розміщена правильна відповідь і викладають з цеглинок обраного кольору слова.

 


 


 


C:\Users\Alisa\Desktop\006 (1).jpgC:\Users\Alisa\Desktop\005.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\36d974ac1a3f5a2b4f3dc931e8c3c9eb.jpgГра «Зайди слово».

C:\Users\Alisa\Desktop\006.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\007.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\006.jpg

C:\Users\Alisa\Desktop\d64a0f265e8ce949157735bf4d58471b.jpg

Гра «Давайте знайомитись!».

Мета: Вправляти дітей у вмінні з’єднувати цеглинки LEGO, розповідати про себе та свої вподобання, створювати позитивний емоційний фон у групі та сприяти налагодженню товариських стосунків між однокласниками.

Матеріал: цеглинки LEGODUPLO, пластинка 8х8.

 

Хід вправи:

  • Запропонуйте дітям (підгрупа 5-8 чол.) сісти у півколо на килимку. Всередині розташуйте цеглинки LEGODUPLO різного кольору та форми.
  • Запропонуйте першій дитині поставити на пластинку будь-яку одну цеглинку, назвавши при цьому своє ім’я, та передати пластинку своєму сусідові. Так роблять усі діти по колу. Вчитель пропонує роздивитися отриману модель. На що вона схожа? 

Завдання і запитання (ускладнення, розширення):

  •   Яку цеглинку поставила Маша?
  •   А хто поставив синю цеглинку?
  •   Скільки всього цеглинок у нашій моделі? А скільки нас?
  •   Хто поставив однакові цеглинки?
  •   Чи можете ви знайти такі ж цеглинки, як у Каті?
  • Катя поставила цеглинку червоного кольору. Чи подобається вам цей колір? Які ще кольори ви любите?

(При повторенні вправи в майбутньому можна попросити промовляти свій настрій, свою улюблену іграшку, заняття тощо).

 

Гра «Мій будиночок»
Мета: Розвивати увагу, пам’ять.

Матеріал: набір конструктора ЛЕГО, плати за кількістю  гравців.
Хід гри:

Ведучий будує, яку-небудь споруду (не більше восьми деталей). Протягом невеликого часу діти запам’ятовують конструкцію, потім споруда закривається,

і діти намагаються по пам’яті побудувати таку ж. Хто виконає правильно, той виграє і стає ведучим.

Гра «Цеглинки-чарівниці»
Мета: Вчити порівнювати величину предметів за допомогою «мірки», вимірювати споруду шляхом збільшення кількості деталей. Розвивати конструктивні навички.

Матеріал: цеглинки конструктора ЛЕГО, малюнок багатоповерхівки.
Хід вправи:

Діти об’єднуються у групи і створюють макет  багатоповерхівки. Кожна група готує запитання або завдання. Вчитель пропонує групам обмінятися макетами і відповісти на запитання, перевіряючи  свою відповідь. Наприклад:

  Скільки кубиків потрібно, щоб побудувати таку саму багатоповерхівку ?

  Скільки кубиків потрібно, щоб побудувати багатоповерхівку на 3 кубики вище (нижче)?

Гра «Подорож»

Мета: Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі, відтворювати задані предмети, розвивати візуальну пам’ять, дрібну моторику рук, конструктивні здібності.

Матеріал: цеглинки конструктора ЛЕГО, карта України.

Хід вправи:

Дітей об᾿єднати в групи (5-6 осіб) і дати карту. Деякий час учні розглядають карту та обирають об᾿єкти природи, куди б вони захотіли подорожувати. Дають відповіді на запитання вчителя.  Наприклад:

Який маршрут обрали? Скільки цеглинок використали для складання маршруту? Що позначає кожний колір?...

Якщо є можливість то можна запропонувати дітям скласти модель транспорту, яким би вони хотіли подорожувати.

Гра «Родина»

Мета: Розрізняти форму деталей, колір; розвивати дрібну моторику рук; розвивати сенсорні основи сприйняття; вміння складати розповідь та висловлюватись.

Матеріал: фото або малюнки родин учнів, цеглинки LEGO

Хід вправи:

Під час ранкового кола діти демонструють фото(малюнок) своєї родини та розповідають про неї. Далі діти об᾿єднуються в групи та за допомогою конструктора будують модель родини.

Гра «Ракета»

Мета: вчитись вибудовувати послідовність дій, приймати рішення, оцінювати ризики, конструктивно керувати емоціями, працювати з іншими на результат.

Матеріал: гральні кубики та цеглинки LEGO

Хід вправи:

1. Діти об’єднуються в групи по 6 учасників. Кожна група отримує по два гральних куби­ки та по ЗО цеглинок розміром 2х4.

2. На початку гри на середину столу/поверхні кладуться дві цеглинки одна біля одної.

З. Діти у групі по черзі кидають два гральних кубики. Загальна кількість крапочок, які ви­ пали на обох кубиках, – це кількість шти­рів, які повинні залишитися накритими/не­ накритими цеглинками. У такий спосіб діти будують ракету. Головною умовою побудови є те, що щоразу наступний гра­вець ставить цеглинки зверху на попере­дні.

4. У процесі будівництва дітям потрібно пам’ятати не лише про кількість штирів, які треба накрити/залишити не накритими, але й контролювати стійкість ракети, щоб вона не впала.

5. Якщо дитина не може накрити відповідну кількість штирів, то вона може кинути кубик ще раз або пропустити хід.

Запитання до дітей:

• Як будувати ракету, щоб вона була стійкою?

• Як перевірити чи ваша ракета стійка?
Гра «Водоспад»

Мета: з упевненістю братися за нові завдання, розвивати власний стиль виконання завдань, логічно обґрунтовувати власну думку.

Матеріал: цеглинки LEGO

Хід вправи:

Учні обирають цеглинки необхідного кольору та будуть модель водоспаду так, щоб вона трималась на краю стола(стільця).

Гра «Я люблю…»

Мета: будувати математичні моделі, висловлювати і тлумачити поняття, збирати та обробляти інформацію, творчо підходити до вирішення проблемних завдань, спілкуватись з однолітками, формулювати та ставити питання

Матеріал: ємність з  цеглинками LEGO, плата.

Хід вправи:

У парах діти визначають питання, яке вони хочуть поставити іншим дітям. Наприклад: Який овоч подобається найбільше: огірок, помідор чи морква? При цьому кожен з варіантів, які діти підбирають, повинен відповідати цеглинці певного кольору, на­ приклад: огірок – цеглинка зеленого ко­льору, помідор – цеглинка червоного кольору, морква – цеглинка помаранчевого ко­льору. Запитання повинно мати обмежену кількість варіантів для відповіді, щоб діти могли обрати один варіант, тобто одну це­глинку відповідного кольору.

2. Діти збирають у будь-яку ємність цеглинки відповідних кольорів.

З. Після цього, ходять від пари до пари і ставлять своє питання. Відповідаючи на запитання, діти обирають цеглинку і став­лять її на пластину, складаючи цеглинки одного кольору у стовпчик.

4. Діти, які ставили питання, розповідають, яких відповідей було найбільше/наймен­ше, що їхні товариші люблять найбільше/ найменше.
Гра «Дійди до улюбленця»

Мета: творчо виконувати проблемні завдання, експериментувати, робити і перевіряти припущення.

Матеріал:плати , цеглинки LEGO, фігурка тваринки.

Хід вправи:

1. Запропонуйте дітям побудувати лабіринт на пластині.

2. Діти в парах обмінюються своїми лабірин­тами. Кожна дитина отримує міні-фігурку .

З. Запропонуйте дітям пройти лабіринт, пере­ ставляючи міні-фігурку .                       

4. Коли дитина пройшла лабіринт, вона об­мінюється з іншою дитиною, щоб пройти новий лабіринт. Таким чином, діти можуть пройти усі лабіринти.

Гра «Вантажівки»

Мета:  Виховувати бажання та вміння працювати в команді. Розвивати наочно-дійове та образне мислення.

Матеріал:  цеглинки конструктора ЛЕГО.

Хід гри:

Вчитель  пропонує об’єднатися у групи . Учасникам необхідно збудувати вантажну машину . Покласти в неї  вантаж і пояснити її призначення.

За аналогією можна розробити масу цікавих ігор та вправ, в яких використовуватимуться яскраві деталі ЛЕГО.

Відгадування загадок

- Давайте ми пригадаємо, які є кольори:

Є цей колір у яйці,

Є у кислому лимоні,

У кожному стиглім колоску,

В сонці, в сирі і в піску. (Жовтий колір)

 

Всіх биків зазвичай злить,

Їхать далі не велить,

Разом з кров’ю в нас тече,

Щоки брехунам пече. (Червоний колір)

 

Він на небі в день погожий

І на васильках також. (Синій колір)

 

Сніг, сметана й молоко,

В синім небі хмари.

 Хоч не схожі речі ці,

 але мають спільний колір. (Білий колір )

 

Він із жабою скаче,

З крокодилом плаче,

Із травою він росте,

Але тільки не цвіте. (Зелений колір)

 

Хоч таїться в димоході,

У пантер він вічно в моді. (Чорний колір)

C:\Users\Alisa\Desktop\7.jpgЛітня LEGO вікторина.

C:\Users\Alisa\Desktop\6.jpg

C:\Users\Alisa\Desktop\3.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\4.jpg

C:\Users\Alisa\Desktop\5.jpg

 

 

«З'єднай назву казки і казкового героя».

C:\Users\Alisa\Desktop\004.jpgПравила гри: з шести цеглинок, діти обирають той колір, на якому, на їхню думку, розміщена правильна відповідь, і викладають їх парами (одна цеглинка означає малюнок, а друга відповідне до малюнка слово) на парті.

 

C:\Users\Alisa\Desktop\005.jpg

C:\Users\Alisa\Desktop\003.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вікторина  «Загадки про школу».

C:\Users\Alisa\Desktop\009.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\004.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\008.jpg

 

C:\Users\Alisa\Desktop\00a.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\007.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\003.jpgC:\Users\Alisa\Desktop\006.jpg

Вправа «Створення карти подорожі». 

Обладнання: карта подорожі; цеглинки LEGO DUPLO.

Ключові слова:  карта, маршрут, ліс, річка, поле, гори, море.

Картинки по запросу дитяча карта подорожі по україніХід гри:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поділити дітей на підгрупи (5-6 осіб). Кожній групі роздати карту із зображенням природних об’єктів.

 Запропонувати дітям розглянути карту та обрати самостійно об’єкти природи, куди б вони хотіли здійснити подорож. Дітям необхідно за допомогою цеглинок LEGO DUPLO побудувати маршрут подорожі. Запитання до дітей:

  1. Що таке карта?
  2. Для чого на карті позначать масштаб?
  3. Який маршрут обрали?
  4. Скільки цеглинок LEGO DUPLO використали для складання маршруту?
  5. Які LEGO-цеглини за довжиною ви використовували?
  6. Якої довжини ваш маршрут на карті?
  7. Визначте довжину вашого маршруту, якщо масштаб карти: 1 цеглина – 10 км (100 км).
  8. Які кольори на вашій карті переважають? Чому?
  9. Що позначає кожний колір? (Асоціації з природними об’єктами).
  10. Скільки природних об’єктів ви обрали для подорожі?
  11. Чому саме хочете подорожувати цими об’єктами?
  12. Що знаєте про ці природні об’єкти (ліс, річка, поле, гори, море…)
  13. Що б хотіли дізнатися про ці природні об’єкти?
  14. Які гори розташовані в Україні?
  15. Хто з вас бував у Карпатах?
  16. Які моря омивають Україну?
  17. Як називається найбільша ріка України?

 

 

 

 

 

 

 


C:\Users\Alisa\Desktop\Legetøj006.pngC:\Users\Alisa\Desktop\e8f20fcf1ea55a9f6a9184b7e7cc37da.jpg

C:\Users\Alisa\Desktop\002.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Alisa\Desktop\003.jpg


C:\Users\Alisa\Desktop\004.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Alisa\Desktop\005.jpg


Підступна рівновага

Діти вчаться:

алгоритмічно мислити, домовлятися та досягати компромісів, експериментувати та аналізувати результати.

Поради та хитрощі:

Screenshot_42Можна запропонувати дітям само­стійно обрати правила, за якими вони підкидатимуть і ставитимуть цеглинки та визначатимуть пере­можців.

 

Основні завдання:

1. Діти у парах підбирають 15 цеглинок роз­міром 2х4 (колір не має значення).

2. Одна дитина (Дитина 1) підкидає одну цеглинку в повітря. Цеглинка може впасти у трьох різних позиціях:


• штирями догори = поклади/постав цеглин­ку горизонтально (широким боком, штиря­ми вбік);

• штирями донизу = поклади/постав цеглин­ку на бік (вузьким боком, штирями вбік);
• штирями набік = підкинь цеглинку знову.

З. Залежно від того, як впала цеглинка, Дити­на 1 ставить її.

4. Коли Дитина 1 розмістила свою цеглинку, друга дитина (Дитина 2) підкидає наступну цеглинку. І відповідно до позиції, як вона впала, розміщує свою цеглинку на цеглинці Дитини 1. Таким чином діти будують вежу, пам’ятаючи про рівновагу, завдяки якій три­ мається вежа.

5. Діти продовжують будувати вежу, допоки вона не впаде або не закінчаться цеглинки.

6. Починаючи знову, можна мінятися ролями.

 

 

 

Бар’єри

Діти вчаться:

розуміти прості математичні моделі та використовувати їх для вирішення проблемних завдань, робити і перевіряти припущення, зосереджуватися, бути ініціативними

Поради та хитрощі:

Screenshot_43• Дайте дітям можливість перевіри­ти чи зможуть вони перестрибнути бар’єри.
• Це завдання найкраще виконувати у просторому приміщенні або на ву­ лиці.

 

Основні завдання:

1. Діти будують бар’єри різних розмірів (як по­ казано на малюнку). Це завдання можна виконувати у малих групах, у парах чи ін­дивідуально.

2. Методом прикладання або за допомогою лінійки чи будь-якого іншого вимірювально­го приладу діти вимірюють висоту/ ширину своїх бар’єрів.

З. Далі педагог пропонує дітям порівняти отримані числа (якщо вимірювання було лі­нійкою) і визначити найвищий, найширший бар’єр тощо.

Варіант: Будуємо, експериментуємо

Педагог пропонує дітям створити бар’єри-ворота, в які можна проко­тити м’ячі різного розміру. Спробу­ вати прокотити та зробити висно­вок, що ширина бар’єрів-воріт буде залежати від розміру м’яча.

Педагог пропонує дітям варіант гри, коли треба кинути м’яч таким чином, щоб він перестрибнув через бар’єр, не збивши його. Педагог може запропонувати дітям придумати власні варіанти гри.

 

 

 

Кольорова руханка

Діти вчаться:

бути уважними, утримувати інформацію в пам’яті, самоконтролю.

Поради та хитрощі:

Screenshot_44• Ви можете записати/ намалювати на дошці чи плакаті рухи, які відпо­відають певним кольорам. Таким чином діти швидше запам’ятають, які рухи потрібно виконувати.

 

Основні завдання:

1. Кожна дитина обирає по 3-5 цеглинок різ­ного кольору.

2. За кожним кольором діти разом з педаго­гом закріплюють певний рух (плескати, ска­кати, тупати, крутитися тощо).

З. Педагог або дитина називає колір. Діти, які мають цеглинку названого кольору, викону­ють відповідний рух.

Запитання до дітей:

• Яке завдання отримала зелена/жовта/ чер­вона цеглинка?
• Який колір виконував присідання/ підскоки/ співав пісню?
• Яке завдання виконувала найбільша кіль­ кість гравців?
• Які ще завдання ви можете запропону­вати?

Варіант: Кольорові завдання

1. Педагог називає не колір цеглин­ки, а пропонує дітям підказки (на­ приклад, цеглинка такого ж кольору як рюкзак у Вані, цеглинка кольору сонця, кольору трави тощо). Діти мають здогадатися, який це колір і виконати відповідний рух.

2. Педагог пропонує дітям залиши­ ти по 2 цеглинки і стати в коло.

З. За командою «Почали!» діти в колі передають цеглинки сусіду справа. Щоразу, коли дитина отри­мує цеглинки сусіда, виконує відпо­відні рухи.

Боулінг

Діти вчаться:

математичної грамотності, експериментувати і аналізувати результат, бути уважними, співпрацювати в команді, вирішувати проблемні ситуації,
приймати рішення.

Поради та хитрощі:

• Педагог спонукає дітей співпрацю­вати, домовлятися, задля досягнен­ня спільної мети.

Screenshot_45• Враховуючи вікові особливості ді­тей, педагог може запропонувати дітям підрахувати збиті кеглі усно, не використовуючи фішки.

 

Основні завдання:

1. Педагог пропонує кожній дитині збудува­ти по кеглі, дотримуючись певних умов, а саме, кегля повинна впасти, коли м’яч влу­чить у неї, але в той же час ця кегля пови­нна бути досить міцною, щоб не розлетіти­ся на цеглинки.

2. Діти об’єднуються у команди і перевіряють чи відповідають їхні кеглі вимогам: поста­вивши кеглі на відстані від себе, котять м’яч у напрямку кеглів. Діти спільно вирішують, які кеглі підходять для гри у боулінг.

З. Після того, діти створюють доріжку для бо­улінгу та розміщують у кінці доріжки 10 ке­глів.

4. Діти по черзі в команді котять м’яч по до­ріжці, намагаючись збити якомога більше кеглів.

5. Кожен гравець кладе в кошик своєї коман­ди стільки фішок/цеглинок, скільки зіб’є ке­глів за 1 раз. Виграє та команда, яка за від­ ведений час зіб’є більше кеглів.

 

 

Запитання до дітей:

• Як ви думаєте, яка команда перемогла? Як це можна перевірити?
• Хто збив найбільше кеглів? Хто збив одна­кову кількість кеглів?

 

 

 

Акробати

 

Діти вчаться:

утримувати баланс, координувати рухи тіла, аналізувати ситуацію, бути уважним, експериментувати і генерувати оригінальні ідеї, зосереджуватися на виконанні завдання.

Поради та хитрощі:

• Пам’ятайте, що цю гру необхідно адаптувати відповідно до віку і рів­ня фізичного розвитку дітей.

Screenshot_46

Основні завдання:

1. Педагог пропонує кожній дитині взяти по 10 цеглинок.

2. Педагог пропонує дітям розмістити цеглин­ки: на голові, на руці, на коліні, на стопі, на лікті тощо.

З. Виграє той, хто зможе розмістити на собі якомога більше цеглинок.

4. Метою гри може бути витривалість. Якщо дитина впустить цеглинку, то вона закін­чує гру. Виграє той, хто найдовше втримає цеглинку/и на собі.

Запитання до дітей

• Де найскладніше/найлегше втримати це­ глинку?

Варіант: Веселий твістер

1. Педагог пропонує дітям залиши­ти 5 цеглинок певних кольорів (на­ приклад, синього, червоного, зеле­ного, жовтого і білого).
По команді «Граємо!» діти кидають цеглинки на підлогу.
Потім педагог пропонує дітям до­ торкнутися правою рукою до білої цеглинки, правою ногою до зеленої цеглинки, ліктем до синьої цеглин­ки тощо.

2. Педагог пропонує дітям розта­шувати цеглинки на парті перед со­бою. Потім педагог пропонує дітям виконати наступне завдання: до­ торкнутися великим пальцем пра­вої руки до червоної цеглинки, до­ торкнутися мізинцем лівої руки до зеленої цеглинки сусіда тощо.

 

 

 


C:\Users\Alisa\Desktop\d59c24fff3a7502381621e07ccd37b8b.jpg

 

 

Складаємо модель характеру

 

Діти вчаться:

розрізняти риси характеру, спостерігати, аналізувати і помічати свої риси характеру та людей навколо, висловлювати свою думку і логічно обґрунтовувати її, розвивати емоційний інтелект

Основні завдання:

1. Діти пригадують самі або за допомогою дорослого (згадуючи казкових або літературних героїв, відомих людей) риси характеру людини.

2. Діти співвідносять колір цеглинок з рисами характеру.

3. Педагог пропонує дітям скласти модель характеру друга.

4. Діти розповідають про модель характеру один одному.

Запитання до дітей:

• Поясніть, чому саме такий колір цеглинки означає таку рису характеру героя?

• Які риси характеру вашого друга подобаються вам найбільше і чому?

Screenshot_24• Чи є в когось із членів вашої родини такі ж риси характеру, як у вашого друга?

 

 

 

 

 

 

 

Створи-домалюй!

 

Діти вчаться:

творчо мислити, експериментувати, домовлятися, поважати думку інших.

Основні завдання:

1. Діти створюють будь-яку фігуру за заданою темою (тварини, рослини, будівлі тощо).

2. Далі діти прикладають створену модель на аркуш формату А4 і обводять її.

3. Педагог пропонує домалювати олівцями чи фломастерами деталі/частини тіла.

Screenshot_204. Діти презентують свою роботу.

Запитання до дітей:

• Чому ви вирішили створити саме цю тварину (рослину, будівлю)?

• Що було найцікавішим під час виконання цієї вправи?

 

 

Неіснуюча тварина

 

Діти вчаться:

домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час  презентації

Основні завдання:

1. Діти отримують завдання не розмовляючи створити (збудувати) неіснуючу істоту, використовуючи два набори цеглинок, та підготувати невелику розповідь про неї.

Запитання до дітей:

• Як вдалося створити таку істоту?

• Що було найважчим?

• Що ще можна створити в парі?

Screenshot_19

 

 

 

 

 

 

 

 

Кольорові завдання

 

Діти вчаться:

Утримувати інформацію у пам’яті, бути уважними і не відволікатися, бути фізично активними

Основні завдання:

1. Діти обирають двох ведучих, один з яких повертається спиною до інших гравців, а другий – обличчям.

2. Кожен гравець бере собі одну цеглинку будь-якого кольору.

3. Ведучий, який стоїть обличчям до гравців, бере усі шість цеглинок та, показуючи по одній гравцям, запитує у другого ведучого: «Що зробити цьому кольору?» (присісти/пострибати/заспівати/ розповісти вірш).

4. Коли усі кольори отримали завдання, обидва ведучі повертаються до гравців та по черзі піднімають один з шести кольорів, а учасники, які мають такий колір, виконують завдання.

Запитання до дітей:

• Яке завдання отримала зелена/ жовта/червона цеглинка?

• Який колір виконував присідання/ підскоки/співав пісню?

• Яке завдання виконувала найбільша кількість гравців?

• Які ще завдання ви можете запропонувати?Утримувати інформацію у пам’яті, бути уважними і не відволікатися, бути фізично активними

Screenshot_38

 

 

 

 

 

 

 

Умілі рибалки

Діти вчаться:

Працювати в команді, вирішувати проблемні питання, мислити критично, логічно обґрунтовувати свою точку зор

Основні завдання:

Screenshot_36Кожній з шести цеглинок присвоюється відповідна буква і цифра (кожна цифра — відповідь на математичний вираз, кожна буква – частина зашифрованого слова).

Дітям пропонується розв’язати вирази. Наприклад, жовта цеглинка + зелена цеглинка; червона цеглинка + блакитна цеглинка тощо. Отримані відповіді діти співвідносять з кольором цеглинки і дізнаються букву.

З отриманих букв скласти слово

 

docx
Додав(-ла)
Гнатенко Люба
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Майстер-класи
НУШ
Додано
7 жовтня 2022
Переглядів
3354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку