Практикум з розв`язування задач на застосування закону Гука

Про матеріал
Тема. Практикум з розв язування задач на застосування закону Гука Мета: удосконалити вміння учнів розв язувати задачі на застосування закону Гука; формувати експериментальні навички; розвивати інтерес до вивчення фізики.
Перегляд файлу

Лохоня Л.М.

учитель фізики та математики, спеціаліст вищої категорії

Опорний заклад Великочернеччинської

спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

Сумської районної ради Сумської області

lochonja@gmail.com

Тема: Практикум з розв`язування задач на застосування закону Гука

Мета: удосконалити вміння учнів розв`язувати задачі на застосування закону Гука; формувати експериментальні навички, розвивати логічне мислення; розширити світогляд д учнів,прищеплювати інтерес до вивчення предмету.

Обладнання: ІКТ, індивідуальні картки, для експериментального завдання: штатив, динамометр, лінійка, гумовий шнур

Хід уроку

І Перевірка домашнього завдання

  1. Письмове завдання у друкованих зошитах на с. 38 – 40 перевірити коментуванням з місця.
  2. Повідомлення «З історії відкриття закону Гука»
  3. Повідомлення результатів навчального проекту «Деформація навколо нас».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа «Вирощуємо фізичне дерево» (знання формул, додаток 3)
  2. Вправа на встановлення відповідностей (Учні працюють за комп`ютерами)

1.F                 a) кг

2.k                 б) Н

3.x                 в) Н/кг

4.m                г) м

5.V                е) м2

Відповідь: 1б, 2в, 3г 4а,5е.

 

ІІІ. Удосконалення знань

  1. Тестова самостійна робота (Додаток 1)
  2. Розв`язування задач.

а) Задача 1 (біля дошки)

Скринька запитань (Додаток 2)

  б) учні об`єднані у 2 групи.

Задача 2 (1 група)

Жорсткість пружини становить 25 Н/м. Яку силу потрібно прикласти до пружини, щоб стиснути її на 0,02 м. (Відповідь: 0,5 Н)

Скринька запитань (Додаток 2)

Задача 3 (2 група)

На скільки скоротиться довжина пружини, якщо її стискати із силою 20 Н? Жорсткість пружини становить 400 Н/м. (Відповідь: 0,05 м)

Скринька запитань (Додаток 2)

  1. Експериментальні завдання

№1(1 група)

Визначити коефіцієнт жорсткості гумового шнура за допомогою тягарця, лінійки динамометра.

Скринька запитань (Додаток 2)

№2 (2 група)

Визначити коефіцієнт жорсткості пружини динамометра за допомогою тягарця, лінійки і самого динамометра.

Скринька запитань (Додаток 2)

VI. Підсумок

  1. Фізика у літературних творах.

а) «Сорочинський ярмарок» М.Гоголь

«…Вікно брязкнуло з гуркотом; шибки із дзвоном повилітали геть, і страшна свиняча морда висунулася, поводячи очима, ніби запитувала: «А що ви тут робите, люди добрі?..»

Питання: який вид деформації зазнало скло?

Відповідь: непружна деформація; скло згодом не набуде початкову форму

 

б) «Сорочинський ярмарок» М.Гоголь

«…Схопив сокиру й порубав її на шматки; зирк – аж лізе один шматок до другого та й знову ціла свитка!..»

Питання: який вид деформації зазнала свитка?

Відповідь: пружна деформація; свитка повернулася у початкову форму

в) українська народна казка «Івасик-Телесик»

«…Ковалю-ковалю, скуй нам залізні зуби, щоб того явора перегризти! Коваль і скував. Вони як почали знову…От-от уже перегризуть…»

Питання: який вид деформації зазнало залізо під час ковки за високої температури ?

Відповідь: пластична деформація.

2. Вправа «Закінчи речення»

- Я навчилася…

- Я повторив формули…

- Я удосконалила експериментальні навички вимірювання…

- Я закріпив знання про …

V. Домашнє завдання

Повторити 19, вправа 19 (2), підготувати повідомлення з теми «Шкідлива і корисна деформація».

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Тестова самостійна робота

1. Що є мірою взаємодії тіл?

А.Швидкість        Б.Маса        В.Сила        Г.Час

2. У якому напрямку рухатиметься тіло, зображене на рисунку?

                                                                     F

   

 

 3. У яких одиницях вимірюється маса тіла?

А. кг          Б. Н          В. м/с          Г.Н/кг

4. Які з величин не є векторними?

А. Маса          Б. Швидкість          В. Шлях          Г. Сила

 

Додаток 2

Скринька запитань

1. Назвати прізвище вченого, портрет якого знаходиться під №1, (портрет Гука). Завдяки чого він став відомим у світі?

2. Як називається прилад для вимірювання сили?

3. Як називається прозора посудина, що має шкалу вимірювання?

4. Назвати одиниці вимірювання густини речовини.

5. Заповнити пропуски: 1 кН = ? Н

6. Як знайти рівнодійну сил, напрямлених в одну сторону вздовж однієї прямої?

7. Як знайти рівнодійну сил, напрямлених вздовж однієї прямої, але в протилежних напрямках?

8. Що таке «сила»?

9. Що таке «маса»?

10. Назвати одиниці вимірювання жорсткості?

 

 

 

Додаток 3

Вправа «Вирощуємо фізичне дерево» (В «листочки» вписують учні формули)

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 22.Сила пружності. Закон Гука
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку