Урок фізики
7 клас
ТЕМА : ГУСТИНА РЕЧОВИНИ
МЕТА :
висловлювати судження про роль внеску вчених-фізиків
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань
Обладнання:
ПЛАН УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ. Проведення колективного наукового дослідження
ІV . Вивчення нового матеріалу
V.Проведення самостійної роботи по визначенню густини речовини за результатами фізичного експерименту
VІ. Практичне використання густини
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Домашнє завдання
Етапи уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
І
ІІ
ІІІ
ІV
V
VI
VII
VIII |
Привітання учителя. Розподіл класу на групи по 4-5 чоловік, організація робочих місць, визначення ролей в групах ( капітан, науковець, винахідник, журналіст, хронометрист )
Вступне слово учителя: Те що ми з вами робитимемо на уроці ви прочитаєте в цьому коді
Так дійсно сьогодні ми з вами здійснимо подорож на машині часу в минуле, майбутнє планети « РЕЧОВИНА».У нас в класі проходять підготовку екіпажі машин часу, перед польотом познайомимся з ними.
Організація роботи в групах Учнів. Завдання № 1 «Перевірка готовності до польоту » :
Командам приготувати запитання до суперників з теми « Речовина тіла »
Завдання № 2 « Чи знаєте ви мову мешканців планети ? »
Повторення правил переходу до системи СІ
Учитель : Всі команди готові до польоту. Закрийте очі, візьміться за руки і …. Полетіли (музичний супровід ) Відкрийте очі. Ми на планеті «Речовина » Завдання № 3 «ЩО? ДЕ? КОЛИ? »
Учитель роздає завдання екіпажам , організовує роботу учнів в групах, відповіді дають капітани. Якщо учні неправильно відповідають, питання отримує наступний екіпаж, йде оцінювання роботи учнів. НА магнітній дошці записані назви команд і бали за результати перших завдань.
Учитель: На планеті є материки , океани та острови. Ми з вами потрапили в океан « Дослідження » . Кожному екіпажу дослідницьке завдання – знайти масу тіла правильної та неправильної форми. Отриману відповідь залишити на « екрані корабля»(представити в вигляді qr-коду)
Учитель : ми з вами згадали як працювати з фізичними приладами і всі команди читають qr-код
( запрошуються до станції «НАУКОВА »)
Організація виконання колективного дослідження.
Учитель проводить досліди. Дослід № 1 На зрівноважені терези кладемо дві склянки з водою та з машинним мастилом. Порівняйте масу тіл та об’єм.
Дослід № 2 На зрівноважені терези кладемо дві мензурки, але з різними речовинами ( квасоля і горох ) . Порівняйте масу та об’єм.
Чому саме так ?
Учитель підводить учнів до загальних висновків з проведених дослідів : Поясніть на основі знань про речовину результати досліджень
Вивчення нового матеріалу . Учитель: Нова найголовніша характеристика речовини – густина. На дошці : МАСА Густина = ---------- ОБ’ЄМ
Чарівний трикутник
маса
густина об’єм
Одиниця вимірювання густини 1 кг/ м3
Організація роботи в групах з таблицями густин.
Учитель: Ми дізналися про ще одну характеристику- «материк планети » - густину, а зараз пропоную за маршрутом нашої подорожі повернутися в океан «Дослідження ».
Організація проведення самостійної роботи по визначенню густини тіл за результатами фізичного експерименту та знаходження речовини тіл За таблицями густин.
Учитель: Капітанам команд оприлюднити результати експерименту на «екрані корабля» Оцінювання роботи, визначення найточнішого результату
Практичне використання густини тіла: _ на дошці проведення послідовної демонстрації малюнків до задачі « Легенда про Архімеда та золоту корону », _ Демонстрація дослідів : Дослід №1 Плавання картоплі в соленій воді,
Дослід № 2 Піднімання на поверхню води пластмасової кулі ,
Дослід № 3 Металеве тіло і вода
Учитель: Знайомство з практичним використанням густини під час проведенням досліджень вченого Архімеда, проведення демонстрацій учням і робота над питаннями щодо визначення характеру плавання тіл за густиною.
Підсумок уроку: Учитель : заключне слово. Організація роботи груп
Що запам’яталося кожному ? Що ви хотіли б почути на наступному уроці ?
Оцінювання роботи учнів.
Домашнє завдання подано в вигляді qr коду
|
Прийняття учнями своїх ролей, визначення капітана команди, Назви команди – екіпажу машини часу.
Читають qr-код
Візитна картка команди. (кожна група учнів презентує Назву екіпажа, капітана , науковця ,винахідника, журналіста та хронометриста )
Робота в групах, обмін питаннями з теми . Запитання задають науковці , а відповіді дають винахідники. ( наприклад: З чого складається речовина ? Яка різниця між твердим тілом та рідиною ? Що ви знаєте про масу тіла ? Які одиниці вимірювання маси ? Що таке об’єм ? Назвіть прилади для вимірювання маси та об’єму ?
Робота в групах над завданнями переведення в систему СІ : 25 т 200 кг = …. 50 дм 3= …. 120 г 50 мг = … 10025 см3 = …. Журналісти по черзі демонструють готові відповіді на дошці
Команди отримують карточки із якісними задачами у вигляді:
Робота в групах , пошук правильних відповідей.
Виконання експериментального завдання в групах. Учні за допомогою правил роботи з фізичними приладами – терезами , шукають масу тіл, записують її значення на листках маркерами та винахідники вивішують їх на магнітній дошці під назвою свого екіпажу.
Учні спостерігають за дослідами, висувають власні гіпотези щодо пояснення здобутих результатів, виходять до дошки та записують результат досліджень:
Дослід №1 Результат : m1 > m2 , V1=V2 . Висновок: « різні рідини в однакових об’ємах мають різну масу »
Дослід № 2 Результат : m1 = m2 V1 > V2 . Висновок : « різні тіла з однаковою масою мають різні об’єми »
Учні пропонують власні гіпотези і здобувають коллективно висновок:
Учні записують основний конспект в зошит, а саме формулу густини, одиницю вимірювання густини.
Учні працюють з таблицями густин. Дають відповіді на запитання:
Учні в групах працюють над експериментальним завданням « Знайти густину тіла правильної та неправильної форми » Учні використовуя мензурку знаходять об’єм тіл неправильної форми, за формулою проводять розрахунок густини тіла, працюють з таблицями густини, знаходять речовину тіла
Учні на магнітній дошці вивішують результати досліджень під назвою команди
Учні в групах : читають матеріал про вченого Архімеда. По черзі на дошці йде демонстрація картинок і розповідь учнів «Легенди про царя Гіерона та Архімеда »
Висновок: Архімед досліджував умови плавання тіл
Учні висувають гіпотези, формулюють самостійно висновки щодо умов плавання тіл, порівнюючи густини тіл та рідин за таблицями густин і спостерігаючи демонстрації учителя: Коли тіло тоне, спливає та плаває.
Робота в групах. Журналісти роблять репортаж в группах .
Обмін думками та враженнями. Визначення найкращого репортажу.
|