Права людини. Історична ретроспектива.

Про матеріал
Учні матимуть змогу дізнатись про основні засади прав людини, класифікацію та ролі держави у їх реалізації, а також розвиток в різні історичні епохи. Основний леймотив уроку, що права людини не були історичною закономірністю, а результатом багатовікової діяльності і боротьби людини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Права людиниІсторична ретроспектива. Підготував вчитель основ правознавства. Хамуляк Ігор

Номер слайду 2

Права людини не як історична закономірність, а як результат діяльності людства в його природніх прагненнях. Навчальна.сформувати в учнів розуміння цінностей і принципів, на яких ґрунтується правова система; ознайомити з історією розвитку прав людини;Розвивальна: розвивати в учнів логічне мислення, та вміти сформувати цілісну думку про походження прав людини та її трансформацію в часі та стан на сучасному етапі. Виховна:виховувати в учнів високу пра­вову культуру; переконувати в необхідності дотримання законів. Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Номер слайду 3

Які права людини ми знаємо і яку класифікацію для цих прав доцільно використовувати?За Томасом Пейном є природні права людини і є громадянські права;Природні права властиві людині від природи, за правом її існування. До природних прав Пейн відносив свободу слова, друку, совісті, рівність, щастя, життя;На основі природного права створюється громадянське право, яке належить людині як членові суспільства і яке не повинно суперечити природним правам людей.

Номер слайду 4

За роллю держави у реалізації прав людини і громадянина:а) негативні – права, що охороняють особу від впливу влади (зловживання нею) шляхом її обмеження. Передбачають право індивіда на захист від будь-якого втручання, у тому числі і державного, у здійсненні особистих і політичних прав. Це історична перша, основоположна група прав на незалежність від влади (свобода слова, преси, релігії, пересування, вибору професії, право на недоторканність приватної власності; таємниця і недоторканність листування; право на недоторканність житла і т.д.);б) позитивні – права, що вимагають від держави захисту особи, забезпечуються державою, передбачають „позитивне втручання” з боку держави у їх здійснення. Це — економічні, соціальні і культурні права, що характеризують правову державу новітнього періоду розвитку. До них відносяться: право на освіту, свобода будь-якої творчої діяльності, право на інтелектуальну власність, право на вільне використання своїх здібностей і майна, право на соціальну безпеку і захист в умовах безробіття, право на сприятливе навколишнє середовище, право на охорону здоров’я і медичну допомогу, право на гідне життя і т.п.

Номер слайду 5

Звідки ми можемо черпати витоки прав людини?Ідеї про цінність і недоторканність життя, про рівність людей перед вищими силами містяться ще в прадавніх міфах і віруваннях. А згодом в античні часи подібні погляди набули широкого поширення у Стародавній Греції. Вони стали закономірним наслідком полісної форми демократії і були пов’язані переважно з поняттям громадянства, яке передбачало рівність усіх членів полісу в користуванні правами та свободами, насамперед політичними. У працях давньогрецьких мислителів-софістів ще у VІ–V ст. до н.е. були закладені й основи концепції природного права, розвинуті згодом філософами та юристами Стародавнього Риму.

Номер слайду 6

Вислови видатних людей в контексті прав людини (їх роль в конкретну епоху)Античність (Римська традиця) Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані (Сенека). Ми повинні стати рабами законів, щоб стати вільними (Цицерон).

Номер слайду 7

Середньовіччя (Християнство)Ряд гуманістичних принципів дало світу християнство, яке інтегрувало уявлення щодо прав людини з релігійно-моральними цінностями. Спільними зусиллями багатьох поколінь накопичувався інтелектуальний матеріал, створювалося морально-філософське підґрунтя для утвердження в майбутньому ідеї прав людини. На законодавчому рівні ця ідея почала реалізуватися набагато пізніше. Прийнята у 1215р. в Англії Велика хартія вольностей традиційно вважається першим правовим документом, в якому закладено основи концепції прав людини, створено передумови для подальшого утвердження свободи і панування закону в житті суспільства.

Номер слайду 8

Маґна Карта

Номер слайду 9

Раньомодерний період. Кінець 15 – 18 століття. Початок формування передіндустріальної цивілізації;Реформа церкви;Зміни у культурі під впливом Відродження і Просвітництва (звернення до все більшої кількості населення і задоволення їх потреб поява національних мов);Вплив і поступова інтеграція гуманістичних ідей в правовий контекст;Зміни в політичному, суспільному, економічному житті;Перші тендітні спроби на шляху до глобалізації.

Номер слайду 10

Вільям Шекспір -Національний поет. Суть закону — людинолюбство (В. Шекспір).

Номер слайду 11

Модерна доба. Кінець 18 – початок 20 ст;Формування індустріального суспільства;Поширення принципів демократії;Розповсюдження прав і свобод на значну частину населення і початку процесу їх закріплення на державному рівню.

Номер слайду 12

У1689р. в Англії був прийнятий Білль про права. Декларація незалежності США 1776р. Конституції США 1787р. Декларацію прав людини та громадянина 1789р. Згідно з цим документом були проголошені свобода совісті, свобода слова, презумпція невинуватості, недоторканність особи та її майна, а також встановлювалися обов’язок держави забезпечувати та гарантувати права і свободи людини і право громадян на опір гнобленню. При цьому свобода розумілась як можливість робити все, що не шкодить іншому. Уперше в світовій практиці в Декларації було закріплено загальнодозвільний принцип регулювання правових відносин:“Дозволено все, що прямо не заборонено законом”.

Номер слайду 13

Ключове гасло: Свобода, Рівність, Братерство

Номер слайду 14

Світові війни і загальна декларація прав людини. У 1948р. Організацією Об’єднаних Націй було прийнято Загальну декларацію прав людини – перший документ універсального характеру, який на міжнародному рівні проголосив основні громадянські, політичні, соціально-економічні та культурні права і тим самим встановив стандарти та ідеали, яким і сьогодні прагнуть слідувати усі країни світу.

Номер слайду 15

Очільниця Редакційного комітету Елеонора Рузвельт демонструє англомовну версію документа в листопаді 1949 року

Номер слайду 16

Український контекст«Руська Правда»;Литовські статути і Магдебурзьке право;«Конституція Пилипа Орлика»;Правові аспекти в епоху імперій;Світові війни; (УНР І ЗУНР – відновлення правової традиції);Радянський період; (Конституція Української Радянської Соціалістичної Республіки 1978)Незалежність; (Конституція України 28 червня 1996 року)

Номер слайду 17

Обговорення запитань :Історія, культура, традиції? Цивілізація? Яку роль у житті людей відіграють закони?Як держава захищає твої права?Які права людини ти знаєш?Які права мають учні та де вони закріплені?

Номер слайду 18

Підсумки. Учні дають відповідь на запитання «Для чого нам потрібно знати і розуміти закони», використовуючи нові знання, яких вони набули під час уроку, і після цього самостійно підбивають підсумок вивченого матеріалу. Домашнє завдання     Поміркуйте над поняттями : доброчесність, чеснота, мораль, закон, права людини.

pptx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Васильків І.Д., Кравчук В.М.)
Додано
6 лютого
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку