Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Поняття про інформацію. Кодування інформації кольорами.

Про матеріал
Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї про предмет інформатики в цілому. Забезпечити якість вивчення нового матеріалу під час ознайомлення з поняттям «інформація». Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити взаємозв’язок з іншими предметами шляхом кодування інформації за допомогою світлофора. Формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися.
Перегляд файлу

«___»__________ 20___ року

Урок №1. Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Поняття про інформацію. Кодування інформації кольорами.

Мета:  Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї про предмет інформатики в цілому. Забезпечити якість вивчення нового матеріалу під час ознайомлення з поняттям «інформація». Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити взаємозв’язок з іншими предметами шляхом кодування інформації за допомогою світлофора. Формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: мультимедійний проектор

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Доброго дня, діти. Сьогодні ви вперше відвідуєте кабінет інформатики у ролі учнів другого класу.

  • Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з секретами даного кабінету та дізнаємось, як правильного в ньому поводитись. І головне, що дізнаємось сьогодні – це чому наш предмет саме так називається.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Чи готові ви поринути в цей дивовижний світ комп’ютерних пристроїв та дізнатись про них ще більше? (так) Тоді вперед!

Розпочнемо нашу роботу з цікавих ребусів, котрі перевірять чи готові ви вже до вивчення такого складного предмету, чи достатньо підросли за цей рік…

Слайд2-4. Безпека. Що означає це слово? Як ви гадаєте чому саме воно було заховане в ребусі першим? (Тому, що найбільша людська цінність - це життя і здоров’я. І безпечна поведінка, це одна з основних складових таких цінностей).

Слайд5-8. Кабінет. Поєднаємо два ребуси разом! Безпека та кабінет. А саме безпека в кабінеті інформатики, ось про що піде мова.

IІІ. Вивчення нового матеріалу

Слайд9. З яким пристроєм ми будемо працювати на уроках інформатики? Пам’ятай! Комп'ютер - це складний пристрій, і в роботі з ним потрібно дотримуватися певних правил поведінки. Для роботи в новому для нас середовищі потрібно створити правила поведінки.

Слайд10. Погляньте на цей малюнок. Що роблять діти? Чи припустимо це в кабінеті інформатики? Чому?

Правило 1. Я спокійно переміщуюсь по кабінеті інформатики, щоб не зашкодити собі, оточуючим та техніці.

Слайд11. Погляньте на малюнок та скажіть, що тут відбувається. Чи все вас влаштовує на малюнку? Не можна вказувати пальчиками та об’єкти, що нас цікавлять, доторкаючись по монітору. Його можна скинути або залишити відбитки й подальшому нам буде не зручно працювати за ним.

Правило 2. Щоб продемонструвати потрібну інформацію на моніторі я вказую спеціальним вказівником чи ручкою, що вимкнена чи перевернута.

Слайд12. Що за ситуація зображена? Вона здається вам смішною чи сумною? Чому? Яку рутину ми можемо скласти?

Правило 3. Я не заходжу в кабінет у верхньому одязі та не приношу зайвих речей, щоб не зашкодити техніці та не відволікатись.  

Слайд13. Чому моніторчик такий сумний? Чи приємно буде вам працювати за таким комп’ютером? Як виправити ситуацію?

Правило 4. Працюючи за комп’ютером біля нього я розміщую лише навчальні матеріали.

Слайд14. Чи сидите ви так вдома за комп’ютером? А чи знаєте що може статись з вам перебуваючи в такому положенні? Якою буде наша постава?

Правило 5. Щоб не зашкодити своєму здоров’ю я рівно сиджу на стільці та не переміщую комп’ютерних пристроїв. 

Слайд15. Видно хлопчик вирішив розгледіти частинки зображення дуже добре… Що може статись з його зором? Яку рутину запропонуємо?

Правило 6. Уроку. Щоб не зіпсувати свій зір я тримаю дистанцію 50-60 сантиметрів, або відстань витягнутої руки. 

Слайд16. Чим займають юні інформатики? Наскільки це небезпечно? Найголовніше правило це «Правило7 . Загальна. В жодних обставинах я не чіпаю проводи та інші незрозумілі пристрої. Забороняю іншим це робити!»

Слайд17. Хто так вдома робив? Дайте відповідь чесно. Чи варто так робити? Чому ні?

Правило 8. Я пам’ятаю, що комп’ютер це не місце для їжі тому завжди йду за кухонний стіл. 

Слайд18. Комп’ютер це дуже виснажуюча річ котра згубно впливає на зір та поставу, якщо роботу не нормувати. Тому

Правило 9. Я нормую свій робочий час, щоб залишитись здоровим та красивим, роблячи перерви та розминку!  Саме через це і ми з вами проведемо невеличку розминку.

Фізкультхвилинка

Спробуємо повторити всі дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)

Слайд20-25. Погляньте на ряд продемонстрованих зображень. Визначте, про які правила вони нам повідомляють?

  • Я розпочинаю роботу за комп’ютером лише з дозволу вчителя. 
  • Я завжди дотримуюсь порядку під час роботи з комп'ютером. 
  • Я тримаю дистанцію до монітору. 
  • Я в жодних обставинах не чіпаю проводи та інші незрозумілі пристрої. Забороняю іншим це робити! 
  • Я спокійно переміщуюсь по кабінеті інформатики, щоб не зашкодити собі, оточуючим та техніці.
  • Я нормую свій робочий час, щоб залишитись здоровим та красивим, роблячи перерви та розминку! 

Слайд26. Саме ці правила ми будемо повторювати перед кожним уроком. Тому, що яка найбільша людська цінність? (Життя, здоров’я). Саме ці правила допоможуть берегти нас.

Слайд27-28. Поглянемо відео фрагмент:

  • Що ми щойно побачили?
  • Чи побачили ми щось нове?
  • Яким пристроєм створено це відео?

Слайд29-30. Що перед нами зображено? Який це пристрій? Яка інформація була отримана від хлопчика? Яку інформацію подала дівчинка?

Слайд31-32. Поглянемо відео фрагмент:

  • Що нам стало відомо з відео?
  • Хто на вашу думку зняв це відео?
  • На вашу думку яким пристроєм створено це відео?

Слайд33. Що це перед нами зображено? Навіщо цей знак? Де ви зустрічаєте подібний знак?

Слайд34. Познайомимось та вивчимо всі разом новий термін:

Інформація – це відомості, новини про події, предмети, явища.

Слайд35. Саме від слова інформація і походить назва нашого предмету «інформатика». Тому, що все що ми буде вчити пов’язане з інформацією.

Слайд36. Я якою інформацією ви вже сьогодні зустрічались? Яка інформація була доступна коли ви йшли (їхали) до школи?

Слайд37-42. Погляньте на колір. Який він? Оберіть варіант: Дивлячись на червоний колір він повідомляє нам про (щось приємне, щось застерігає, про небезпеку). Вигадайте якусь інформацію котра могла б передатись червоним кольором.

Слайд43. Де ви зустрічали поєднання таких кольорів? Саме так – у світлофорі.

  • Що означає кожен з кольорів?
  • Коли нам потрібно слухатись інформації котру дає світлофор?
  • Де в нашому регіоні ви їх зустрічаєте?

Слайд44. На кожному уроці ми будемо дізнаватись про щось нове, що відбувається в інформаційному світі. Перша новинка (демонстрація навчального відео)

ІV. Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Вії опускаються...

Очі закриваються...

Ми спокійно відпочиваємо... (2 рази)

Сном чарівним засипаємо...

Наші руки відпочивають...

Важчають, засинають...(2 рази)

Шия не напружена,

А вона розслаблена...

Губи трохи відкриваються...

Так приємно розслабляються. (2 рази)

Дихається легко, рівно, глибоко.

Ми чудово відпочиваємо.

Сном чарівним засипаємо...

V. Підведення підсумків уроку

  • Бесіда за питаннями (Слайд45)
  1. Опиши правильну поведінку учня в комп'ютерному класі.
  2. Обери основне слово для предмета інформатика:
    • а) комп'ютер;
    • б) інформація;
    • в) безпека.  Поясни свій вибір.

VI. Домашнє завдання

Запитай у тата і мами, чи використовують вони у своїй роботі комп'ютер і як він їм допомагає.

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 жовтня 2022
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку