Правила користування водогоном.

Про матеріал
Конспект уроку містить розробку заняття з курсу "Я досліджую світ" за підручником Воронцової на тему "Правила користувння водогоном".
Перегляд файлу

Я досліджую світ

Урок № 167

Дата: 20. 04. 2021

 

Тема. Правила користування водогоном.

 

Мета: ознайомити учнів із правила користуванням водою; вчити аналізувати ситуації, що можуть стати загрозою безпечного життя у домашніх умовах; виробляти навички безпечного поводження у побуті з джерелами водопостачання; розвивати вміння зосереджуватися, збиратися з думками, продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки, розвивати творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність; виховувати в учнів пильність, обережність, розсудливість в будь-якій ситуації, дбайливе ставлення до власного здоров’я, почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.

 

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: поглибити знання про значення води, вчити виконувати завдання за зразком, удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в групі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз), а також критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі, спілкуватися рідною мовою;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

 

Очікувані результати уроку:

  • В кінці уроку учні наводять приклади правил користування водогоном.
  • Розповідають, що робити у разі несправності водогону.
  •  

Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань (комбінований).

 

Обладнання: підручник, картки, схема водогону, схема «Способи очищення води, наглядні моделі (план оселі).

 

Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (ілюстрації, наглядні моделі), практичні (вправи).

 

Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, групова, парна.

 

Хід уроку


I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання.

Налаштування учнів на доброзичливий морально – емоційний клімат.

- Девізом нашого уроку є ….

Видумуй, пробуй і твори

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

– Яким би ви хотіли, щоб був наш урок ?

( цікавим, пізнавальним, повчальним, творчим, практичним, продуктивним)
– А я вам бажаю бути на уроці уважними, активними, кмітливими, винахідливими, відчути радість і задоволення від роботи. Нехай цей урок залишить міцні знання і чудовий настрій.


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Техніка в давній і сучасній оселі»
Учні в парах визначають, до якої оселі вони прикріплять певний вид техніки.


III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Девіз уроку: «Мій дім — моя фортеця».
- Але дуже часто ця фортеця стає причиною певних нещасних випадків, якщо ставитись до оселі неуважно. То ж сьогодні ми з вами поговоримо про те, без чого неможлива наша оселя. Це водогін.


IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Вправа «Кулька води».

  • Тримаючи в руках кульку з водою, назвіть, як ми використовуємо її вдома, для чого вона потрібна.

2. Робота з підручником (с. 116)

А) читання тексту

Б) відповіді на запитання:

- Що треба зробити, якщо ви помітили, що вода тече марно?

- Для чого використовують сіточки для зливу води?

- Що робити, якщо квартиру заливає водою?

3. Робота зі схемою «Система водопостачання». Визначення послідовності поставки і очищення води у квартири і оселі.

Історична довідка про розвиток водопостачання.


    Перші згадки про систему водопостачання або про самий перший водогін дійшлидо нас з давніх-давен. Знайдені письмена, папіруси й глиняні таблички із записамипро цілі комплекси й системи водопостачання для поливів полів та громадськихсправ. У стародавній державі Урарту була знайдена споруджена в VII ст. до н. е.каналізаційна система, яку використовували для відводу води шляхом самопливу на значні відстані.
Перший справжній водогін з’явився у Стародавньому Римі в 312 році до н. е. Його довжина становила 16,5 км.  Цензор Аппій Клавдій у будівництво водогону навіть вклав власні кошти. Громадяни були йому за це дуже вдячні, адже раніше люди носили дощову, ключову, річкову воду та зберігали її у великих ємностях у своїх будинках

 
3. Очищення води
Залежно від стану джерела постачання води, і в місті,і в селі люди стикаються з проблемою очищення води, аджене завжди вода, навіть з місцевого водогону, може бути належної якості.


«Мозковий штурм»

— Що ви знаєте про очищення води?
— Які існують способи очищення води в побуті?
Очищення води — це видалення з води небажаних до­мішок і елементів. Існує багато методів очищення, які можнарозподілити по групах:
„ механічні (проціджування, відстоювання й фільтру­вання);
„ фізико­хімічні (кип’ятіння, дистиляція);

„ біологічні.
Найбільш дешеве механічне очищення застосовуєтьсядля видалення механічних домішок. Основні методи: проціджування, відстоювання й фільтрування. Застосовуються якпопередні етапи.
Хімічне очищення застосовується для видалення з водирозчинних неорганічних домішок. При обробці води реагентами відбувається їх нейтралізація, видалення розчиненихсполук, знебарвлення й знезараження води.Фізико­хімічна очистка застосовується для одночасногоочищення води від дрібних частинок, домішок, розчиненихсполук. До фізико­хімічних способів відносять кип’ятіння,
дистиляцію.
Біологічні методи застосовуються для очищення від розчинених органічних сполук. Метод заснований на здатностімікроорганізмів розкладати розчинені органічні сполуки.
Найбільш сучасні методи очищення води — обробка сріблом, озонування, ультрафіолетове опромінення.
4. Правила користування водогоном в оселі.
Аварії на водогоні. Дії в аварійних ситуаціях
Зручно, коли в будинку є водопостачання: і гаряче, і холодне. Якщо водогін виходить з ладу — вода може затопитипомешкання і, як наслідок, завдати великих збитків усій родині та сусідам. Бувають випадки, коли причиною затопленняє неправильне користування водогоном і каналізацією.
Правила користування водогоном та каналізацією:
„ „ не засмічуй каналізацію — не кидай в унітаз сміття,харчові відходи тощо;
„ „ щоб на кухні не забруднювався зливний отвір раковини,слід використовувати спеціальну решітку, що затримуєхарчові відходи;
„ „ завжди після користування водою закривай крани, стеж,щоб вода не капала;
„ „ не залишай без нагляду воду, що ллється. Набираючиванну, періодично перевіряй, чи вода не перелилася че­рез край.
Дії в аварійних ситуаціях (наприклад, розрив труби чизламався кран):
„ „ перекрити воду за допомогою вентилів водопостачання,які є у квартирі;
„ „ повідомити про аварію батьків;
„ „ зателефонувати до житлово­експлуатаційної організаціїта викликати майстрів;
„ „ якщо вода ллється на підлогу, слід підставити відра абоінші ємності для збирання рідини, витерти підлогу.
 

4. Практична робота в групах «Способи очищення води в домашніх умовах».

І група отримує  клаптик тканини

ІІ група – спонжик

ІІІ група – клаптик паперу

Остання група – бинт.

Дітям потрібно очистити воду через свій фільтр і зробити висновок про фільтрацію води.

Висновок. Діти говорять фразу: «Я рекомендую ….»

Y. Розв’язування природничих задач.
Щоб наповнити надувний басейн для молодшої сестрички, Сергійко приніс 4 відра води, по 5 л у кожному. Скільки всього літрів води приніс Сергійко?

 Іван Петрович копає траншею для водогону дачного будинку. Щогодини він викопує 2 м траншеї. Скільки метрів траншеї викопає Іван Петрович за 4 год роботи?

 Насос щохвилини викачує 9 л води. Скільки хвилин має працювати насос, щоб викачати 90 л води?

YІ. Рефлексія.

  1. Виконання онлайн – вправи.
  2. Вправа «Крапелька»
  • На крапельці води запишіть, що ви запам’ятали про воду та водопостачання впродовж уроку.
docx
Додав(-ла)
Мешко Олена
Додано
22 квітня 2021
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку