Правила поведінки в умовах воєнного стану

Про матеріал
Мета: сприяти формуванню навичок оцінювати свої вчинки,різні "безпечні" і "небезпечні" ситуації та сприяти дотриманню правил поведінки,щоб уникнути небезпеки;надати учням змогу висловлювати свої думки і почуття з приводу побаченого і почутого.
Перегляд файлу

Тема.  Правила поведінки в умовах воєнного стану

Мета. Вчити правильно поводитися у надзвичайних ситуаціях. Формувати уявлення про надзвичайні ситуації, попередити учнів про можливі аварії та катастрофи, що можуть статися в районі проживання. Розвивати вольові якості, уміння загальмувати страх, запобігти проявам паніки. Виховувати дисциплінованість.

Обладнання: малюнки героїв безпеки з теми, картки: безпечне серце та валіза безпеки.

Хід уроку

I. Організаційний момент Привітання.

«Давайте привітаємось, 

Давайте посміхнемося, 

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

Доброго ранку, Оленко, я бажаю тобі здоров’я!»

ІІ. Щоденні новини

 «Діти, який сьогодні день тижня?» (відповіді дітей);

«Який день був вчора? Який буде завтра?» (відповіді дітей);

«Яке число і місяць?» (відповіді дітей);

«Чому так назвали цей місяць?»(відповіді дітей); 

«Яка зараз пора року?» (відповіді дітей);

«Сьогодні, діти, у нас розпочинається місячник безпеки.

Цілий місяць ми будемо говорити про безпеку нашого життя. 

Будемо складати правила безпечної поведінки вдома, в школі, на дорозі.»

ІІІ. Обмін інформацією 

«Діти, а що таке безпека?»(відповіді дітей);

«Безпека – це стан, коли кому-, чому-небудь ніщо не загрожує»

«Сьогодні ви зустрінетеся з казковими Супергероями безпеки  

Повідомляйком та Виконайком і ви станете їх помічниками.»

IV.  Основна частина

«Коли я, була дитиною, то тоді ще не було “супергероїв  безпеки”. Я переживала складний досвід небезпеки, впоралася з ним, але не була готова, ніколи не тренувалася й не знала, як діяти в таких ситуаціях. Тому, щоб подолати страх витратила багато часу та сил. Втім, впоралася б легше, якби знала деякі правила. Я дуже сподіваюся, що ці знання вам ніколи не знадобляться, але всі супергерої мають це знати»

«Мені іноді буває страшно, коли я бачу в мультфільмах і кіно пожежу або коли думаю про землетрус. Тобто, коли я думаю про те, що щось може мені загрожувати. Але ж я доросла і в мене є багато знань та сили. А ще важливо, що ми разом! Ми знаємо правила й з усім впораємося.»

«Відчуття безпеки може бути внутрішнім – коли ми впевнені в собі, своїх знаннях, силах, в одне одному, знаємо правила, що нас ніхто не зрадить, і ми можемо розраховувати на допомогу.»

«Чи є у Вас дорослі рідні чи знайомі,  з якими Ви почуваєтесь захищеними?»

Гра “Серце безпеки” (Діти вирізають силует серця, розфарбовують його і згадують правила “Як  вони можуть подбати про  безпеку?”) 

Правила безпеки (Дотримуємось і знаємо правила дорожнього руху, як переходити вулицю, не відчиняємо двері чужим, миємо руки після прогулянки, перед їжею, носимо маску під час карантину, не йдемо кудись із незнайомцями, перевіряємо електроприлади, вимикаємо газ і воду, коли їдемо у  гості.)

«А пам’ятаєте, звуки, які нам говорять про те, що потрібно швидко увімкнути увагу й щось робити? Наприклад, чайники, які свистять, коли вода закипіла. Що треба робити, коли чуєш такий звук?

Зняти чайник із плити

«А коли в авто спрацьовує сигналізація, про що це каже й що треба робити?»

Хтось намагається залізти в машину

«І що ми робимо?» Йдемо до машини.

«А навіщо пожежна сигналізація? Якось  вона спрацювала. У неї такий страшний звук»

Вона говорить про пожежу.

«Так, отже, є дим або вогонь і терміново потрібно гасити та викликати пожежників. Також є звуки, що свідчать про землетрус або військову небезпеку. Коли я навчалася в школі, ми тренувалися – почути звук та швидко вийти зі школи»

Щоб сповістити людей про військову  небезпеку, лунає сирена. Вона спеціально дуже гучна, щоб усі почули та відреагували.

Гра “Розкажи і порадь” (Діти розповідають як потрібно діяти під час  повітряної тривоги вдома, в школі)

Гра “Тривожна  валіза”( валіза безпеки)

Послухаємо поради Супер героя  Повідомляйка ( опрацювання  повідомлень на картках)

1.Насамперед запастися життєво необхідними речами.

2.Подумати, які речі необхідно мати із собою в тому випадку, якщо ви будете змушені перебувати в безпечному приміщенні протягом певного часу, не виходячи.

3.Повідомити про це членам сім’ї: продемонструвати вміст сумки чи валізи безпеки (тривожної валізи) та вказати місце її зберігання, переконатися, що всі знають, як користуватися цими речами, призначити відповідального за періодичні перевірки й оновлення вмісту сумки.

Складання валізи безпеки разом з дітьми

 

«Що б ви поклали до валізи насамперед?

Що для вас найважливіше?

Що далі ви робитиме в надзвичайній ситуації, будучи “супергероєм безпеки?”»

Аплікація “Тривожна валіза”(В центрі аркушу паперу А4  малюнок валізи безпеки, а навколо неї  можна написати назви  всіх предметів, що можна взяти і  пояснюють діти для чого беремо кожен предмет)

(Кладемо до валізи: пляшку води,  батончик,  записку від батьків у якій вказано: прізвище, ім’я, по батькові дитини, дата народження,  адреса проживання, контакти батьків ,улюблену іграшку, серветки вологі, лейкопластир, антисептик, захисну маску, можна ще взяти змінну білизну)

«Нам зараз нічого не загрожує. Ми в безпеці. І нам нічого не потрібно робити. Ми точно в безпеці? Зараз так. Але треба потренуватися, щоби бути готовими до всього.»

Гра “Збери валізу самостійно” ( 2 валізи і різні предмети на столі. Діти тренуються зібрати якнайшвидше їх, беручи тільки потрібні речі)

V. Підсумок  

Зустріч з Супер героєм Виконайком

«Що нового Ви дізналися?

Чи потрібні нам ці знання?

Чому потрібно нам всім піклуватись про свою безпеку?»

Висновок: “Ми в безпеці! Ми разом! Ми ВСІ – супергерої”.

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку