Правильні многогранники. Кубізм

Про матеріал
Це конспект відкритого бінарного уроку з предметів "Геометрія" та "Мистецтво" на тему: "Правильні многогранники. Кубізм" Розробники Нестерук Л.І. та Денькович Н.А.
Перегляд файлу

 

 

 

План-конспект уроку

Дата 15.02.2024 р.  Викладач Нестерук Л.І.,  Денькович Н.А

Тема програми: Геометрія, Мистецтво

Тема уроку:__ Правильні многогранники. Кубізм

Навчальна мета: формувати поняття правильного многогранника, розглянути кожен з п’яти видів правильних многогранників, вдосконалювати навички розв’язування задач; вивчити мистецтво художників та скульпторів ХХ ст. та проаналізувати вплив геометричних форм на тематику творів мистецтва.

Розвиваюча мета:  розвивати творчу активність учнів, просторову уяву, пам’ять, розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та порівнювати.

Виховна мета: Виховувати свідоме ставлення до навчання, цілеспрямованість, працелюбність, виховувати культуру праці та почуття естетики у творах мистецтва.

Міжпредметні зв’язки: Біологія, історія, хімія, архітектура, мистецтво.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення уроку: інтегрований урок, бінарний урок проблемна лекція, урок з елементами бесіди.

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентації, моделі правильних многогранників, відео матеріали.

Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, проблемно-пошуковий, навчально-дослідницький

Література: 

1. Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика: Алгебра і початки аналізу та геометрія Рівень стандарту: підруч. для 11 класу – К.: Видавничий дім «Освіта», 2019-272 с.

2. Масол Л.М. Мистецтво. Рівень стандарту, профільний рівень: підруч.для 10 (11) класу – К.: Видавничий дім «Освіта», 2019-208 с.:іл.

3. Старова О.О. Геометрія 11 клас.Рівень стандарту. - Х. Видавнича група «Основа», 2011р. – 104 с.

_______________________________________________________________

Хід уроку

Епіграф уроку:                    Правильних багатогранників зухвало мало,

 але цей досить скромний за чисельністю загін

зумів пробратися в глибини різних наук.

Л. Керрол.

І. Організаційний момент

- перевірка наявності учнів

ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання.

Учням було запропоновано виготовити моделі многогранників по готових розгортках.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Тема сьогоднішнього уроку  «Правильні многогранники. Кубізм»

Метою уроку є вивчення поняття правильного многогранника та вплив геометричних форм на мистецтво ХХ ст. у світі. .

Завданням сьогоднішнього уроку є побудова ментальної карти з теми «Многогранники». Учням запропоновано моделі, з яких потрібно вибрати дві групи: призми та піраміди. Далі учні в процесі бесіди створюють карту.

В процесі вивчення нового матеріалу учням також запропоновано виконати практичне завдання з обчислення поверхні одного з правильних многогранників.

Під час уроку учні вивчать влив геометрії на мистецтво і розглянуть творчість художників світового рівня, які створили нові стилі мистецтва, такі як кубізм та супрематизм. В процесі перегляду відео- та фотоматеріалів учні проаналізують вплив геометрії на ці стилі.

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

План вивчення теми:

1. Означення правильного многогранника.

2.Властивості правильних многогранників.

3. Означення та застосування тетраедра, октаедра, гексаедра, додекаедра ,ікосаедра.

4.Правильні многогранники в мистецтві.

5. Виникнення нових стилів мистецтва на основі формування картин з використанням геометричних форм

6. Аналіз творчості митців  

 

Геометричне тіло, поверхня якого складається з многокутників, називають многогранником.

Многогранник, який має лише чотири грані,

 

називають тетраедром. Якщо всі ребра тетраедра рівні, його називають правильним тетраедром.

 

Площею поверхні многогранника називають суму площ усіх його граней; вона дорівнює площі розгортки даного многогранника.

Давайте переглянемо з вами презентацію на тему «Правильні многогранники»

 

Використання геометричних форм, зокрема і  правильних многогранників, призвело до створення в ХХ ст.. нових течій та напрямків. Так, Пабло Пікассо створив стиль кубізму в живописі. В скульптурі його продовжив Олександр Архипенко. А Казимир Малевич пішов ще далі в своїх творчих експериментах і створив стиль супрематизм з його філософією лінії, форми та кольору.

 

Пропонуємо вашій увазі для перегляду відео з творчості Пабло Пікассо https://www.youtube.com/watch?v=UFl9z3lRHGI

 

Кубізм в скульптурі розглянемо через призму творчості Олександра Архипенка https://www.youtube.com/watch?v=g6upYFISHvA

 

А передумови виникнення супрематизму та творчість його засновника Казимира Малевича проаналізуємо після перегляду відео: https://www.youtube.com/watch?v=vIT-IlgAsw0

 

V. Осмислення нових знань та умінь.

Многогранники становлять, можна сказати, центральний предмет стереометрії. Вони допомагають людям створити основні фонди виробничого і невиробничого призначення: промислове, транспортне та житлово-цивільне будівництво.

Правильні многогранники мають визначну роль не лише в математиці, але й в мистецтві, так як їхні форми використовуються і в архітектурі, і в скульптурі, і в живописі.

 

VІ. Закріплення, систематизація та узагальнення

  1. Що таке правильний многогранник?
  2. Що таке правильний тетраедр?
  3. Де в мистецтві можна зустріти тетраедр?
  4. А що таке гексаедр?
  5. Гексаедр зустрічається в природі. А де саме?
  6. А що ж за правильний многогранник октаедр та де він зустрічається в природі?
  7. Які особливості в додекаедра?
  8. Як можна визначити площу поверхні многогранника?
  9. Чи можна поєднати математику і мистецтво?
  10. У яких стилях мистецтва прослідковуються елементи геометрії?
  11. Які основні принципи кубізму та супрематизму?
  12. Хто з митців вас найбільше вразив і чому?
  13. Де можна зустріти вплив правильних многогранників в сучасному Львові?
  14. Чи практичне використання у мистецтві, особливо архітектурі, правильних кубічних форм?

 

 

VІІ.  Підбиття підсумків уроку

Протягом сьогоднішнього уроку ми розглянули поняття правильних многогранників та їх вплив на розвиток мистецтва ХХ- поч. ХХІ ст. Також розглянули на прикладі творчості успішних митців світового рівня зразки реалізації таких рішень.

 

VIII. Домашнє завдання

 

Геометрія: параграф 30, ст. 230-236, №976, 978,980.

Мистецтво: параграф 6.2. ст.. 107. Творча робота за мотивами творчості митців кубізму та супрематизму.

 

Викладачі:  ____________________  Леся НЕСТЕРУК                          

 

                   __________________ Наталя ДЕНЬКОВИЧ

                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
22 лютого
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку