Правильні многогранники. Кубізм

Про матеріал
Це конспект відкритого бінарного уроку з предметів "Геометрія" та "Мистецтво" на тему: "Правильні многогранники. Кубізм" Розробники Нестерук Л.І. та Денькович Н.А.
Перегляд файлу

 

 

 

План-конспект уроку

Дата 15.02.2024 р.  Викладач Нестерук Л.І.,  Денькович Н.А

Тема програми: Геометрія, Мистецтво

Тема уроку:__ Правильні многогранники. Кубізм

Навчальна мета: формувати поняття правильного многогранника, розглянути кожен з п’яти видів правильних многогранників, вдосконалювати навички розв’язування задач; вивчити мистецтво художників та скульпторів ХХ ст. та проаналізувати вплив геометричних форм на тематику творів мистецтва.

Розвиваюча мета:  розвивати творчу активність учнів, просторову уяву, пам’ять, розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та порівнювати.

Виховна мета: Виховувати свідоме ставлення до навчання, цілеспрямованість, працелюбність, виховувати культуру праці та почуття естетики у творах мистецтва.

Міжпредметні зв’язки: Біологія, історія, хімія, архітектура, мистецтво.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення уроку: інтегрований урок, бінарний урок проблемна лекція, урок з елементами бесіди.

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентації, моделі правильних многогранників, відео матеріали.

Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, проблемно-пошуковий, навчально-дослідницький

Література: 

1. Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика: Алгебра і початки аналізу та геометрія Рівень стандарту: підруч. для 11 класу – К.: Видавничий дім «Освіта», 2019-272 с.

2. Масол Л.М. Мистецтво. Рівень стандарту, профільний рівень: підруч.для 10 (11) класу – К.: Видавничий дім «Освіта», 2019-208 с.:іл.

3. Старова О.О. Геометрія 11 клас.Рівень стандарту. - Х. Видавнича група «Основа», 2011р. – 104 с.

_______________________________________________________________

Хід уроку

Епіграф уроку:                    Правильних багатогранників зухвало мало,

 але цей досить скромний за чисельністю загін

зумів пробратися в глибини різних наук.

Л. Керрол.

І. Організаційний момент

- перевірка наявності учнів

ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання.

Учням було запропоновано виготовити моделі многогранників по готових розгортках.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Тема сьогоднішнього уроку  «Правильні многогранники. Кубізм»

Метою уроку є вивчення поняття правильного многогранника та вплив геометричних форм на мистецтво ХХ ст. у світі. .

Завданням сьогоднішнього уроку є побудова ментальної карти з теми «Многогранники». Учням запропоновано моделі, з яких потрібно вибрати дві групи: призми та піраміди. Далі учні в процесі бесіди створюють карту.

В процесі вивчення нового матеріалу учням також запропоновано виконати практичне завдання з обчислення поверхні одного з правильних многогранників.

Під час уроку учні вивчать влив геометрії на мистецтво і розглянуть творчість художників світового рівня, які створили нові стилі мистецтва, такі як кубізм та супрематизм. В процесі перегляду відео- та фотоматеріалів учні проаналізують вплив геометрії на ці стилі.

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

План вивчення теми:

1. Означення правильного многогранника.

2.Властивості правильних многогранників.

3. Означення та застосування тетраедра, октаедра, гексаедра, додекаедра ,ікосаедра.

4.Правильні многогранники в мистецтві.

5. Виникнення нових стилів мистецтва на основі формування картин з використанням геометричних форм

6. Аналіз творчості митців  

 

Геометричне тіло, поверхня якого складається з многокутників, називають многогранником.

Многогранник, який має лише чотири грані,

 

називають тетраедром. Якщо всі ребра тетраедра рівні, його називають правильним тетраедром.

 

Площею поверхні многогранника називають суму площ усіх його граней; вона дорівнює площі розгортки даного многогранника.

Давайте переглянемо з вами презентацію на тему «Правильні многогранники»

 

Використання геометричних форм, зокрема і  правильних многогранників, призвело до створення в ХХ ст.. нових течій та напрямків. Так, Пабло Пікассо створив стиль кубізму в живописі. В скульптурі його продовжив Олександр Архипенко. А Казимир Малевич пішов ще далі в своїх творчих експериментах і створив стиль супрематизм з його філософією лінії, форми та кольору.

 

Пропонуємо вашій увазі для перегляду відео з творчості Пабло Пікассо https://www.youtube.com/watch?v=UFl9z3lRHGI

 

Кубізм в скульптурі розглянемо через призму творчості Олександра Архипенка https://www.youtube.com/watch?v=g6upYFISHvA

 

А передумови виникнення супрематизму та творчість його засновника Казимира Малевича проаналізуємо після перегляду відео: https://www.youtube.com/watch?v=vIT-IlgAsw0

 

V. Осмислення нових знань та умінь.

Многогранники становлять, можна сказати, центральний предмет стереометрії. Вони допомагають людям створити основні фонди виробничого і невиробничого призначення: промислове, транспортне та житлово-цивільне будівництво.

Правильні многогранники мають визначну роль не лише в математиці, але й в мистецтві, так як їхні форми використовуються і в архітектурі, і в скульптурі, і в живописі.

 

VІ. Закріплення, систематизація та узагальнення

  1. Що таке правильний многогранник?
  2. Що таке правильний тетраедр?
  3. Де в мистецтві можна зустріти тетраедр?
  4. А що таке гексаедр?
  5. Гексаедр зустрічається в природі. А де саме?
  6. А що ж за правильний многогранник октаедр та де він зустрічається в природі?
  7. Які особливості в додекаедра?
  8. Як можна визначити площу поверхні многогранника?
  9. Чи можна поєднати математику і мистецтво?
  10. У яких стилях мистецтва прослідковуються елементи геометрії?
  11. Які основні принципи кубізму та супрематизму?
  12. Хто з митців вас найбільше вразив і чому?
  13. Де можна зустріти вплив правильних многогранників в сучасному Львові?
  14. Чи практичне використання у мистецтві, особливо архітектурі, правильних кубічних форм?

 

 

VІІ.  Підбиття підсумків уроку

Протягом сьогоднішнього уроку ми розглянули поняття правильних многогранників та їх вплив на розвиток мистецтва ХХ- поч. ХХІ ст. Також розглянули на прикладі творчості успішних митців світового рівня зразки реалізації таких рішень.

 

VIII. Домашнє завдання

 

Геометрія: параграф 30, ст. 230-236, №976, 978,980.

Мистецтво: параграф 6.2. ст.. 107. Творча робота за мотивами творчості митців кубізму та супрематизму.

 

Викладачі:  ____________________  Леся НЕСТЕРУК                          

 

                   __________________ Наталя ДЕНЬКОВИЧ

                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
22 лютого 2024
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку