|
|
План-конспект уроку
Дата 15.02.2024 р. Викладач Нестерук Л.І., Денькович Н.А
Тема програми: Геометрія, Мистецтво
Тема уроку:__ Правильні многогранники. Кубізм
Навчальна мета: формувати поняття правильного многогранника, розглянути кожен з п’яти видів правильних многогранників, вдосконалювати навички розв’язування задач; вивчити мистецтво художників та скульпторів ХХ ст. та проаналізувати вплив геометричних форм на тематику творів мистецтва.
Розвиваюча мета: розвивати творчу активність учнів, просторову уяву, пам’ять, розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та порівнювати.
Виховна мета: Виховувати свідоме ставлення до навчання, цілеспрямованість, працелюбність, виховувати культуру праці та почуття естетики у творах мистецтва.
Міжпредметні зв’язки: Біологія, історія, хімія, архітектура, мистецтво.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення уроку: інтегрований урок, бінарний урок проблемна лекція, урок з елементами бесіди.
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентації, моделі правильних многогранників, відео матеріали.
Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, проблемно-пошуковий, навчально-дослідницький
Література:
1. Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика: Алгебра і початки аналізу та геометрія Рівень стандарту: підруч. для 11 класу – К.: Видавничий дім «Освіта», 2019-272 с.
2. Масол Л.М. Мистецтво. Рівень стандарту, профільний рівень: підруч.для 10 (11) класу – К.: Видавничий дім «Освіта», 2019-208 с.:іл.
3. Старова О.О. Геометрія 11 клас.Рівень стандарту. - Х. Видавнича група «Основа», 2011р. – 104 с.
_______________________________________________________________
Хід уроку
Епіграф уроку: Правильних багатогранників зухвало мало,
але цей досить скромний за чисельністю загін
зумів пробратися в глибини різних наук.
Л. Керрол.
І. Організаційний момент
- перевірка наявності учнів
ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання.
Учням було запропоновано виготовити моделі многогранників по готових розгортках.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Тема сьогоднішнього уроку «Правильні многогранники. Кубізм»
Метою уроку є вивчення поняття правильного многогранника та вплив геометричних форм на мистецтво ХХ ст. у світі. .
Завданням сьогоднішнього уроку є побудова ментальної карти з теми «Многогранники». Учням запропоновано моделі, з яких потрібно вибрати дві групи: призми та піраміди. Далі учні в процесі бесіди створюють карту.
В процесі вивчення нового матеріалу учням також запропоновано виконати практичне завдання з обчислення поверхні одного з правильних многогранників.
Під час уроку учні вивчать влив геометрії на мистецтво і розглянуть творчість художників світового рівня, які створили нові стилі мистецтва, такі як кубізм та супрематизм. В процесі перегляду відео- та фотоматеріалів учні проаналізують вплив геометрії на ці стилі.
ІV. Вивчення нового матеріалу
План вивчення теми:
1. Означення правильного многогранника.
2.Властивості правильних многогранників.
3. Означення та застосування тетраедра, октаедра, гексаедра, додекаедра ,ікосаедра.
4.Правильні многогранники в мистецтві.
5. Виникнення нових стилів мистецтва на основі формування картин з використанням геометричних форм
6. Аналіз творчості митців
Геометричне тіло, поверхня якого складається з многокутників, називають многогранником.
Многогранник, який має лише чотири грані,
називають тетраедром. Якщо всі ребра тетраедра рівні, його називають правильним тетраедром.
Площею поверхні многогранника називають суму площ усіх його граней; вона дорівнює площі розгортки даного многогранника.
Давайте переглянемо з вами презентацію на тему «Правильні многогранники»
Використання геометричних форм, зокрема і правильних многогранників, призвело до створення в ХХ ст.. нових течій та напрямків. Так, Пабло Пікассо створив стиль кубізму в живописі. В скульптурі його продовжив Олександр Архипенко. А Казимир Малевич пішов ще далі в своїх творчих експериментах і створив стиль супрематизм з його філософією лінії, форми та кольору.
Пропонуємо вашій увазі для перегляду відео з творчості Пабло Пікассо https://www.youtube.com/watch?v=UFl9z3lRHGI
Кубізм в скульптурі розглянемо через призму творчості Олександра Архипенка https://www.youtube.com/watch?v=g6upYFISHvA
А передумови виникнення супрематизму та творчість його засновника Казимира Малевича проаналізуємо після перегляду відео: https://www.youtube.com/watch?v=vIT-IlgAsw0
V. Осмислення нових знань та умінь.
Многогранники становлять, можна сказати, центральний предмет стереометрії. Вони допомагають людям створити основні фонди виробничого і невиробничого призначення: промислове, транспортне та житлово-цивільне будівництво.
Правильні многогранники мають визначну роль не лише в математиці, але й в мистецтві, так як їхні форми використовуються і в архітектурі, і в скульптурі, і в живописі.
VІ. Закріплення, систематизація та узагальнення
VІІ. Підбиття підсумків уроку
Протягом сьогоднішнього уроку ми розглянули поняття правильних многогранників та їх вплив на розвиток мистецтва ХХ- поч. ХХІ ст. Також розглянули на прикладі творчості успішних митців світового рівня зразки реалізації таких рішень.
VIII. Домашнє завдання
Геометрія: параграф 30, ст. 230-236, №976, 978,980.
Мистецтво: параграф 6.2. ст.. 107. Творча робота за мотивами творчості митців кубізму та супрематизму.
Викладачі: ____________________ Леся НЕСТЕРУК
__________________ Наталя ДЕНЬКОВИЧ