Правильні та неправильні дроби

Про матеріал
Мета уроку (формування компетентностей):  предметна компетентність: сформувати поняття правильного та неправильного дробу; сформувати вміння порівнювати правильний і неправильний дріб з одиницею, розв’язувати задачі, що передбачають використання поняття правильного і неправильного дробів;  ключові компетентності: • математична компетентність: оперувати числовою інформацією; • комунікативна компетентність: залучення учнів до пояснення матеріалу, розвиток вміння учнів висловлювати власну точку зору; • інформаційна компетентність: залучення додаткової інформації, використання інтерактивних методів, ІКТ; • соціальна і громадська компетентності: розв’язання практичної задачі, яка збагачує життєвий досвід; • уміння вчитися впродовж життя: аналізувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності.
Перегляд файлу

Тема уроку: Правильні  та неправильні дроби

Мета уроку (формування компетентностей):

  • предметна компетентність: сформувати поняття правильного та неправильного дробу; сформувати вміння порівнювати правильний і неправильний дріб з одиницею, розв’язувати задачі, що передбачають використання поняття правильного і неправильного дробів;
  • ключові компетентності:
  • математична компетентність: оперувати числовою інформацією;
  • комунікативна компетентність: залучення учнів до пояснення матеріалу, розвиток вміння учнів висловлювати власну точку зору;
  • інформаційна компетентність: залучення додаткової інформації, використання інтерактивних методів, ІКТ;
  • соціальна і громадська компетентності: розв’язання практичної задачі, яка збагачує життєвий досвід;
  • уміння вчитися впродовж життя: аналізувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання та наочність: інтерактивне мультимедійне обладнання, комп’ютерна презентація, дидактичний матеріал (картки), таблиця.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Діти стали всі рівненько,

Посміхнулися дружненько,

Настрій на урок взяли?

Працювати почали.

Сьогодні у нас на уроці присутні гості: … . Я хочу, щоб урок приніс вам нові відкриття і сподіваюсь, що ви з успіхом будете застосовувати нові знання до розв’язання практичних задач.

Видатний римський оратор Цицерон сказав: «Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику».

Саме цей вислів великого мислителя стане епіграфом до нашого уроку.
 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

Розв’язок:

 

Розв’язок:

  1. Числа менші за 3 це 1, 2 , тоді дроби ˂ ;
  2. Числа менші за 5 це 1, 2,3, 4, тоді дроби  > , , , ;
  3. Числа більші за 7 та менші  за 10 це 8, 9, тоді    < <  ,           < <

2)Виконання усних вправ (використання флеш-карток):

1. Прочитайте дроби   , , , , , , ,  ,  ,  .

2. Рік складає 365 днів. В лютому – 28 днів, а в липні – 31 день.

Яку частину    року   складає лютий, а яку – липень?

3. Вороненя спить 9 годин на добу, а вчиться 5 годин.

Яку частину доби він спить, а яку - вчиться?  

4. Довжина змії, яку спіймали вороненята становить 60 см,

 Яку частину метра складає довжина змії?  

5.  Одне яблуко становить 200 грамів. Яку частину кілограма складає яблуко ?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Мозковий штурм:

Маємо звичайний дріб  .

1.Як називається число, записане над рискою дробу?

2.Як називається число, записане під рискою дробу?

3.Що показує знаменник дробу?

4.Що показує чисельник дробу?

5.Якою арифметичною дією можна замінити риску дробу?

 

IV. Оголошення теми та мети уроку

Кожна людина дотримується певних моральних та етичних правил поведінки, але в той же час може робити правильні та неправильні вчинки.

Дроби, як і люди бувають різні.

Ми з вами будемо вчитися розрізняти правильні та неправильні дроби, порівнювати їх з одиницею, розв’язувати задачі, що передбачають використання поняття правильного і неправильного дробу.

Запишіть тему уроку «Правильні та неправильні дроби». 

V. Вивчення нового матеріалу (використання презентації, робота з підручником)

1.Означення правильного дробу.

Дріб, у якого чисельник менший від знаменника, називають правильним.

2.Означення неправильного дробу.

Дріб, у якого чисельник більший за знаменник або дорівнює йому, називають неправильним.

3.Приклади правильних і неправильних дробів.

Завдання: Випиши з дробів  :

        1)правильні;   2)неправильні.

 

Робота з підручником Олександр Істер Математика, 5 клас: сторінка 198 – 200,  параграф 36.

 

4.Порівняння правильного дробу з 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Порівняння неправильного дробу з 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI.Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІ. Засвоєння нових знань і способів дій

1)Робота з підручником: №№ 1151, 1153, 1159, 1164

Правильні : , , ,

Неправильні: , , , , .

Розв’язок:  1)   

Розв’язок: 1) < ;  2) > ; 3) = ; 4) > ; 5) < ; 6) < ; 7) > ; 8) > ;  9) = .

Розв’язок:           1) ; ; ; ;

  1.  При х = 8, 17; 25 ; ;

2)Виконання інтерактивної вправи: «Правильні та неправильні дроби»

 

 

 

 

 

 

 

VIII   Підбиття підсумків уроку

Рефлексія:

1.Що ви дізналися нового?

2.Як ви оцінюєте свою роботу?

3.Чи були для вас завдання складними?

4.Яким питанням треба приділити більше уваги?

5.Хто з ваших однокласників  був сьогодні  самим активним?

В народі існує  вислів, що людина подібна до дробу,  чисельник якого – це те, що людина являє собою насправді, а знаменник – те, що вона про себе думає. Чим більший знаменник, тим менший дріб. Я бажаю всім, щоб чисельник у вашому житті залишався більшим від знаменника, щоб у своєму житті, ви були найрозумніші, найщасливіші, просто найкращі.

 

ІХ. Домашнє завдання: § 36, ст. 198 – 200  (правила), №№ 1154, 1160

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання завдань на картках з друкованою основою:

 

Прізвище, ім’я _______________________________________________

 

1.Випиши з дробів   :

 

правильні дроби: ____________________________________;

 

неправильні дроби: __________________________________.

 

2.Кожний із дробів    запишіть у відповідну комірку таблиці.

Дроби, що менші від 1

Дроби, що більші за 1

Дроби, що дорівнюють 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання завдань на картках з друкованою основою:

 

Прізвище, ім’я _______________________________________________

 

1.Випиши з дробів   :

 

правильні дроби: ____________________________________;

 

неправильні дроби: __________________________________.

 

2.Кожний із дробів    запишіть у відповідну комірку таблиці.

Дроби, що менші від 1

Дроби, що більші за 1

Дроби, що дорівнюють 1

 

 

 

 

 

 

 

Виконання завдань на картках з друкованою основою:

Прізвище, ім’я _______________________________________________

1.Випиши з дробів   :

 

правильні дроби: ____________________________________;

 

неправильні дроби: __________________________________.

2.Кожний із дробів    запишіть у відповідну комірку таблиці.

Дроби, що менші від 1

Дроби, що більші за 1

Дроби, що дорівнюють 1

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 березня 2023
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку