20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ ДЛЯ ДОШКІЛЬНИКІВ

Про матеріал
Уточнити знання дітей про спільне і відмінне між дитиною та дорослим, їх правами та обов`язками; познайомити з новим правом: «Правом на медичну допомогу»; формувати комунікативні вміння, уявлення дітей про правила співжиття в колективі, підтримувати бажання бути привітним і приємним у спілкуванні з однолітками. Розвивати цікавість до казок, до художніх творів, вчити сприймати їхній зміст; навчати дітей диференціювати добрі і погані вчинки. Збагачувати словник дітей дієсловами, вправляти у складанні речень, розвивати розповідне та пояснювальне мовлення, закріпити в активному словнику дітей назви прав (право на житло, право на сім`ю, право на життя). Спонукати дітей до розмірковування, заохочувати до виявлення ініціативи, доборі способів і визначеної припустимої межі поведінки. Виховувати чемність, чуйне та доброзичливе ставлення до інших; учити поважати права інших та уникати конфліктів один з одним.
Перегляд файлу

1

 

Тема: «Свої права ти добре знай, їх шануй та захищай»

(за використанням оповідання В. О. Сухомлинського «Дивний мисливець»)

Мета:  Уточнити знання дітей про спільне і відмінне між  дитиною  та  дорослим,  їх   правами   та    обов`язками;   познайомити   з  новим   правом: «Правом  на  медичну  допомогу»;   формувати   комунікативні   вміння, уявлення  дітей   про   правила   співжиття  в   колективі,   підтримувати  бажання  бути   привітним   і   приємним   у   спілкуванні   з   однолітками. Розвивати   цікавість   до   казок,  до   художніх   творів,  вчити   сприймати  їхній   зміст;   навчати   дітей   диференціювати   добрі   і   погані   вчинки. Збагачувати   словник   дітей  дієсловами,  вправляти   у  складанні   речень, розвивати  розповідне   та   пояснювальне   мовлення,   закріпити   в активному   словнику  дітей  назви   прав  (право  на  житло,  право  на  сім`ю, право  на  життя).  Спонукати  дітей  до  розмірковування,  заохочувати  до  виявлення  ініціативи,  доборі  способів  і  визначеної   припустимої   межі  поведінки.  Виховувати  чемність,  чуйне  та  доброзичливе  ставлення  до  інших;  учити  поважати  права  інших  та  уникати  конфліктів  один  з  одним.

Матеріал:  ілюстрації  до  казки  «Червона  Шапочка»,   ілюстрації   з  прав  дитини, оповідання  В.О.Сухомлинського  «Дивний  мисливець»,  чарівна  скринька, пелюстки квітки.

 

Хід заняття

I. Організаційний момент

Психогімнастика

Діти: Добрий день!

Добрий день!

Добрий день, усім!

Ми бажаєм щастя і здоров’я всім

А щоб щастя – ось таке!

А здоров’я – ось яке!

Вихователь: Любі милі діти!

Хочу всіх вас запросити

В чарівну незвичну подорож.

Завітайте но, будь ласка!

II. Основна частина

(Діти   разом   з   вихователем   знаходять   ілюстрацію  заплакану   ляльку –  Дюймовочку).

- З якої   казки   ця   дівчинка?

- Чому вона   плаче?

- Хто її   забрав   від   мами?

- Яке право   порушене?

Вихователь:  Дюймовочка  не   знає   своїх   прав,   тож   давайте  познайо – мимо   дівчинку   з   ними   та   повернемо   її   додому. (Вирушають   у   подорож)

Перша зупинка:

Бесіда   за   казкою   «Червона   Шапочка»   (вихователь   показує   дітям   ілюстрації   до   казки,   пропонує   відповісти   на   запитання)

- Як ви   гадаєте,   до   якої   казки   ці   ілюстрації?

- Чому  з   Червоною   Шапочкою   сталася   лиха   пригода?   (Бо   була дуже   довірлива і   необережна.   Вона   і  гадки   не   мала,   що   Вовк може   скривдити   її   бабусю).

- Чи мав   Вовк   право   самочинно   захопити   житло   бабусі?

- Про порушення   яких   прав   йдеться   у   цій   казці?

Вихователь: Так,   право   на   житло.   Кожна   людина      і   доросла,   і   дитина     має   право   на   житло.   Ніхто   не   має   право   силоміць   входити   до   вашої   оселі.   Дорослі  й   діти   мають   почуватися   в   себе  вдома   у   повній   безпеці.   Крім   того,   Вовк   порушив   найголовніше   право   кожної   людини.

- Яке саме?   Так,   право   на   життя.

Вихователь: Ми   з   вами   завжди   маємо   пам`ятати,   що   кожна   людина   своєрідна,   неповторна,   народилася   на  світ,  щоб  жити  і  бути  щасливою.   І  ніхто  не  повинен  порушувати   це  право.

Друга зупинка:

Дидактична   гра  «Чарівна  скринька»

(Вихователь  показує  дітям  яскраву  скриньку,  на  дні  якої  лежить  дзеркало)

Вихователь: Діти, дивіться,  яка  гарна  скринька !  Вона… чарівна !   Зазирнувши  в неї,  можна  когось  побачити.  Там  хтось  живе    єдиний  у  всьому  світі,    тільки  він  так  усміхається,  тільки  в  нього  такі  гарні вушка,  такий  симпатичний  носик,  такі  рум`яні  щічки.  Він  ні  на  кого  не  схожий,  він  неповторний.  Це    найцінніший  скарб  нашої  планети.

Вихователь: Хочете дізнатися,  хто  там ?  Тож  подивіться,  але  не  розкривайте  таємницю,  поки  кожен  із  дітей  не  зазирне  у  скриньку!

( Діти  по  черзі   заглядають   в  скриньку  і  бачать  там  в  дзеркальці  своє  відображення ).

Вихователь:    Кого  ви  там  побачили?

- А як  можна  вас  назвати  усіх  разом?  ( Діти,  малята,  дошкільнята,  українці ).

- Так, але  насамперед  ви    люди.  І  кожен  з  вас    найважливіша  людина  на  землі,  що  має  право  на  життя.

Третя зупинка:

Вправа  «Дорослий    дитина»

(Вихователь  пропонує  два  малюнки  із  зображенням  дорослої  людини  та  маленької  дитини).

- Хто зображений  на  цьому  малюнку?  (Дорослий)

- А на  другому  малюнку?  (Дитина)

- Чим схожа  доросла  людина  на  дитину? 

- Що  в  них  спільного?  (В них  однакова  будова  тіла.  Вони  вміють  думати,  розмовляти,  щось  роблять,  кудись  поспішають,  схожі  за  характером,  у  них  є  друзі).

- А чим  відрізняються ?  (Зовнішністю,  зростом,  віком,  обов`язками. Дорослі  працюють,  заробляють  гроші,  можуть  захистити  себе  і  своїх  дітей,  багато  знають.  Дітям  потрібна  допомога  і  піклування  рідних,  дорослих –  сім`я.  Кожна  людина  має  право  на  сім`ю.

(Вихователь  дає  можливість  висловитись  всім,  хто  бажає,  підсумовує).

Вихователь: В нашій  країні  права  людей,  а тим  більше  дітей,  захищені  Державою.  Але  всі  повинні  пам`ятати:  в  кожної  людини  є  не  тільки  права,  а  й  обов`язки,  бо  коли  б  так  не  було,  виходило  б,  що  одні  люди  кривдили  б  інших,  порушували  їхні  права.)

Четверта зупинка:

Фізкультхвилинка 

Раз, два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три, чотири – присідаймо,

Швидко втому проганяймо,

П’ять, шість – засміялись.

Шість разів понахилялись,

Зайчик сонячний до нас

Завітав у Світлий час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає,

Диво-промінцями грає.

Сім, вісім – час настав

Повернутися до справ!

П’ята зупинка: 

«Право  на  медичну  допомогу»  (Діти  знаходять  сумку  невідкладної  медичної  допомоги).

Вихователь: Як ви  гадаєте,  кому  належить  сумка?  (Лікарю)

- Яку казку ви знаєте де є лікар?  («Лікар  Айболить»)

- Чим допомагав  звірятам?   (лікував)

- Але зараз професія яка лікує тваринок називається? (Правильно, Ветеринар). Тваринки також мають право на безкоштовну медицину.

- Так, кожен  має  право  на  медичну  допомогу.  Я  хочу  вас  познайомити  з  новим  правом,    це  право  на  медичну  допомогу.

Вихователь: А тепер,  діти,  я  пропоную  послухати  чудове   оповідання  В.О.Сухомлинського «Дивний  мисливець».

 Живе у нашому селі  дід Максим. Усі кажуть: дід – мисливець. Як тільки починається полювання на зайців чи качок, дід щодня йде з рушницею до лісу. Виходить з дому рано-вранці, а повертається  ввечері.  Але  що  це  за дивний мисливець такий! Ніколи не несе додому ні зайця, ні качки. Приходить з порожньою торбою. Одного разу  приніс дід Максим  зайченя маленьке. Знайшов під кущем. У зайченяти була зламана  ніжка.  Дід зробив  з двох гілочок пов`язку, забинтував ніжку. Через тиждень ніжка зрослася і дід відніс зайченя в поле.

  • Чого  ж  це дід Максим такий невдаха?

Пішли  одного разу слідом за дідом: захотілося подивитися, як же він полює. Бачать, поклав дід рушницю, а сам ходить лісом та й розкладає під кущами сіно зайцям.

Зрозуміли тоді, чому дід Максим – дивний мисливець.

Запитання  до  дітей:

- Куди ходить дід Максим?

- Кого приніс одного разу дід Максим?

- Чи надав він медичну допомогу зайчикові і як?

- Чи сподобалась вам поведінка дивного мисливця?

Вихователь: Так, діти, право на медичну допомогу мають і діти, і дорослі люди, а також брати наші менші – звірята, птахи.

Шоста зупинка:   

Гра – змагання  «Хто  як  вчинить»

Вихователь читає уривки з відомих дітям казок.  Ставить запитання. За правильну відповідь гравці отримують фішки. Хто  збере   найбільше  фішок, той  переможе.

 1. «І тут вони побачили справжнього вовка! Він стояв перед великим деревом   та був такий страшний на вигляд, що у Ніф-ніфа і  Нуф-нуфа  затремтіли  тонкі  хвостики».

- Чи можна  так  діяти, як  Вовк?  Чому?  Які  права  поросят  він   порушив?   (Право  на  житло    зруйнував  їхні  будиночки).

2. «Ну  й  пісня  ж  гарна!    каже  Лисичка.  От  тільки  я  недочуваю  трохи. Заспівай – бо  ще  раз,  та  сідай  до  мене  на  язик,  щоб  чутніше  було».

  На  що  зазіхнула  лисиця?  Так,  на  найголовніше    на  життя.  А  ко – лобок   мав  би  бути  обережнішим  і  не  вірити  чужій  Лисичці  з  першого  разу.

3. «Сиди ж ти,  півнику,  на  печі  та їж  калачі,  а  я  пішов  по  дрова,  а  як  прийде  лисичка,  то  не  озивайся!»

 – Хто  з  персонажів  казки  залишився  скривдженим?  Чому?   (Давайте зараз спробуємо пригадати  інші  казки,  в  яких  порушувалися  права  персонажів).

Сьома зупинка:

Психотренінг «Комплімент»

Діти стають у коло. Кидаючи м’яч одне одному, кажуть компліменти:

- Тетянко, з тобою цікаво гратися!

-  Миколо, ті сміливий!

- Іринко, в тебе гарна сукня!

(Після гри запитати у дітей, що вони відчули, коли їм говорили компліменти).

III. Підсумок заняття

Вихователь: Діти, подивіться,Дюймовочка почала посміхатися, мабуть ми їй допомогли і тепер вона разом з вами знає свої права. А зараз, я вам пропоную нагадати які ж права має дитина? (На дошці діти вішають пелюстки квітки)

1. Всі діти є рівні у правах;

2. Всі діти мають право на любов і піклування;

3. Всі діти мають право на медичну допомогу;

4. Всі діти мають право на освіту;

5. Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля;

6. Всі діти мають право на повноцінне харчування;

7. Всі діти мають права на життя;

8. Всі діти мають права на ім’я.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку