Захід для учнів 7 класу
Правовий брейн-ринг “Мої права й обов’язки”
Мета: формувати інтерес до правового навчання й виховання за допомогою ігрової форми проведення заходу;
сприяти формуванню правової свідомості підлітків, удосконалювати вміння логічно мислити, аргументовано висловлювати свою думку; виховувати доброзичливість, тактовність і відповідальність.
Обладнання: Гра проводиться між двома командами, які самостійно обирають капітана, називають свою команду. Команда, що бажає відповідати, сигналізує про це, включаючи світло. Кожен раунд триває до 3 балів, а фінал -до 5 балів.
Учитель. У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, що він там побачив, аж доти, доки всі найцікавіші й найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку.)
Кого ж ви побачили в чарівній скриньці? (Діти називають себе, оскільки на дні скриньки лежало дзеркало.)
Так, кожен побачив у чарівному дзеркалі себе. Людина – найцінніший скарб. Кожен із вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше немає і не буде на цій Землі.
Отже, наш захід буде присвячений правам дитини й обов'язкам у суспільстві.
Учитель Знайомство з поняттям «Право»
Права дитини – це певні можливості, які потрібні дітям для того, щоб жити й дорослішати. Тож, розпочинаємо.
І тур
1.Богиня правосуддя (Феміда)
2.Найбільш тяжке та небезпечне правопорушення. (Злочин)
3.Назвіть основні права дитини (по черзі команди називають)
4. Форма політичної організації суспільства, що характеризується участю народу в управлінні державними справами. (Демократія)
5. Одноосібна влада, яка спирається на підтримку армії і передається спадкоємцеві. (Тиранія)
6. До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років)
Учитель про закони та міжнародні документи
У різні епохи неоднаково дивилися на виховання та догляд за дітьми. Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Проте 1959 р. було прийнято Декларацію прав дитини. У 1989 р. усі прогресивні країни світу, у тому числі й Україна, підписала Конвенцію прав дитини.
ІІ тур
Конкурс капітанів (По черзі дають відповіді)
1. Що означають слова ?
-Декларація — це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.
- Конвенція (від латин, слово) – це угода, міжнародний договір із певних питань. У нашому випадку – із питань прав дитини.
-Закон — документ, нормативний акт, прийнятий вищим представницьким органом державної влади, є загальнообов'язковим.
- Конституція (від латин. – «устрій», «будова») – це закон про устрій, будову держави, головні права та обов'язки громадян.
Гра з глядачами.
Існування демократії неможливе без свободи слова, права на отримання інформації. У скриньці знаходиться те, що в перекладі з італійської "сорока"
або "сороченятко" і має безпосереднє відношення до названих прав і свобод. Що в скриньці? (У скриньці-газета, адже сорока є символом лісової поширювачки новин. Недарма кажуть "сорока на хвості принесла")
ІІІ тур
10.Той, хто бачив злочин. ( Свідок).
11. Документ, необхідний для проведення арешту або обшуку. ( Ордер).
12. Атрибут гетьманської влади. (Булава).
Гра з глядачами.
Богиню правосуддя зображують з пов'язкою на очах, мечем і терезами.
Меч-символ неминучості покарання . Терези показували ступінь (міру) вини людини. Символом чого є пов'язка на очах Феміди?
(Неупередженості)
ІY тур
1.Розташуй правильно букви. ТАРЛЕНПАМ – законодавчий орган влади (Парламент)
2.Розташуй правильно букви. АРЕСКПЛУІБ – одна із форм державного правління. (Республіка)
3.Розташуй правильно букви. ВГОРАМДНСЯТО – зв’язок людини з певною державою. (Громадянство)
4. Розташуй правильно букви. ДУМРЕФЕРЕН- публічне прийняття законів шляхом всенародного голосування.
Коментарі до інсценізації «У КАБІНЕТІ ДИРЕКТОРА»
(Директор у кабінеті зайнятий роботою, заходить учителька з учнем.)
Учителька. Дозвольте, Василю Степановичу? (Учителька тягне учня за одяг.)
Директор. Заходьте, що трапилося?
Учителька. Знову цей Петренко вибив шибку на першому поверсі.
Директор. Оксано Іванівно, як це трапилося?
Учителька. Грали в м’яч, іншого місця їм не знайшлося. (Учень стоїть, похнюпившись.)
Директор. Батьків повідомити, нехай відшкодують.
Запитання.
1. Хто порушив обов'язок?
2.Чиї права порушені?
«Чорна скринька» (Правильна відповідь 3 бали)
Цей предмет має правильну форму. За нього часто вмирають люди. Спочатку відігравав роль «символу влади». У середні віки використовувались для різноманітного призначення та часто виступали в якості символів для численних знатних родів, виробничих гільдій, різноманітних міст, релігійних утворень тощо. Являється одним із символів держави. Що в чорній скриньці? (Прапор)
Вона убиває щорічно 5,4 млн осіб. Тобто 1 з 10 смертей у світі спричинена саме нею. Ця убивця з’явився ще 2000 років до нашої ери. Розрахунки Всесвітнього банку свідчать про те, що економічні збитки України від цієї убивці складають близько 2 мільярдів доларів щорічно. Якщо в громадському місці людину побачать із нею, то тільки оштрафують.
Що у чорній скриньці? (Цигарка)
V. Конкурс «Ти мені, а я тобі»
Команди заздалегідь готують 3 запитання з правової тематики. Правильна відповідь оцінюється у 5 балів.
Фінал (Підбиття підсумків).